DS 7 Crossback oficiálně: Umí skenovat nerovnosti na silnici!

Francouzská značka DS oficiálně představuje nové SUV. Řada 7 Crossback nabídne velké množství novinek, které Francouzi dosud nenabízeli.

Ještě před začátkem ženevského autosalonu značka DS odhaluje kompletní fotogalerii a technické specifikace svého prvního SUV střední třídy. Zároveň se jedná o první vůz nastupující druhé generace modelů DS, které již nebudou tak úzce spjaty s citroëny.

Světla vás přivítají

Vůz je 4,57 metru dlouhý, 1,89 metru široký a 1,62 metru vysoký. Design exteriéru se drží zavedených tradic luxusních SUV. Dominuje velká maska chladiče s křidélky "DS Wings". Tento prvek se objevil již na faceliftovaných modelech první generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední světlomety jsou plně diodové a přizpůsobují své paprsky rychlosti či dešti. Jednotlivé segmenty, které připomínají drahokamy, se otáčí a při příchodu posádku přivítají pootočením a purpurovým zbarvením. Funkci denních světlometů plní vertikální diodové pásy, které ukrývají také dynamické směrovky.

Zadní partie jsou o něco střízlivější, zaujmou však detaily. Hlavně netradičním tvarem koncovek výfuků či chromovou linkou, která spojuje zadní laserově vypalované LED svítilny s 3D efektem.

Jako v kabelce

Luxusní odnož skupiny PSA při vývoji modelu prý kladla důraz na řemeslnost, kvalitní materiály a nové technologie. Při pohledu na fotografie interiéru se tomu zatím dá věřit. Dominantou je dotykový displej infotainmentu a digitální přístrojový štít. Obě tyto obrazovky mají 12 palců. Pravou kůží z nepoškrábaných kraviček z volného výběhu můžete mít potaženou palubní desku i střed netradičně tvarovaného volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Francouzi se podle všeho v interiéru hodlají opravdu vyřádit. Jmenují technologie jako gilošování - zvláštní druh zdobení, či perlové prošití kůže. Více než v autě si proto možná budete připadat jako v luxusní kabelce se dvěma obřími displeji. Zaujmou také hodinky B.R.M. ve středu interiéru, které se po nastartování vyklápí.

Jednotlivé varianty interiéru svými názvy oslavují Paříž, domov DS. Vybírat bude možné z verzí nazvaných jako Bastila, Rivoli, Faubourg a Opera. Sportovní variantu, něco jako M paket od BMW, představuje verze DS Performance, která se sportovními prvky odráží i v exteriéru. Na fotkách tuto verzi vidíte v šedém laku.

Bude i plug-in hybridní čtyřkolka

Přesunout se můžeme k technice. Francouzi u druhé generace své luxusní značky konečně nabourávají zažitý nesmysl, kdy nové koncernové technologie nejdříve dostávaly modely levnějších značek. DS 7 Crossback tak dostane plug-in hybridní pohon 4x4 s celkovým výkonem 300 koňských sil či novou osmistupňovou převodovku.

Baterie jsou u plug-in hybridu nazvaném E-Tense uloženy pod podlahou, nenarušují tak zavazadlový prostor, jako tomu je u DS 5 Hybrid 4x4. Po nabití by měla tato verze zvlánout až 60 km bez spalovacího agregátu - přeplňované šestnáctistovky. Pohon E-Tense však na trh dorazí až v roce 2019. Do té doby bude DS 7 Crossback jen jako předokolka.

V označení hybridních aut panuje trochu chaos. Pomůžeme vám se vyznat

V označení hybridních aut panuje trochu chaos. Pomůžeme vám se vyznat

Dalšími agregáty na výběr budou tři benzínové motory. Základem bude tříválcová 1.2 o výkonu 130 koňských sil s manuální šestistupňovou převodovkou. Silnější šestnáctistovka THP bude na výběr ve dvou verzích se 180 a 225 koní a vždy s novou automatickou osmistupňovou převodovkou Aisin.

Diesely budou také dva. Pod zkratkou BlueHDi 130 se skrývá zcela nová šestnáctistovka s manuální šestistupňovou převodovkou, později s automatickou osmistupňovou převodovkou. Dvoulitr nabídne 180 koní a automat.

Umí skenovat nerovnosti - bude v Čechách stíhat?

Aby těch novot nebylo málo, "sedmička" dostane i funkci DS Active Scan Suspension. Kamera umístěná za čelním sklem analyzuje nerovnosti na vozovce ve vzdálenosti pěti metrů před autem. Čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry zkoumají reakce vozu (rychlost, úhel volantu, brzdění atd.). V reálném čase předávají tyto údaje počítači, který působí samostatně na každé kolo. Podle informací, které dostane, neustále zpevňuje nebo uvolňuje odpružení.

Armádu bezpečnostních asistentů poprvé u Francouzů zahrnuje poloautonomní řízení DS Pilot. Systém lze používat do 180 kilometrů za hodinu a měl by fungovat podobně, jako u konkurentů - zatáčí a reguluje rychlost dle provozu, přičemž však kvůli legislativě vyžaduje pozornost řidiče.

Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Adaptivní tempomat disponuje funkcí Stop and Go pro autonomní jízdu v koloně a přístrojový štít umí i noční vidění. DS 7 také zaparkuje samo. Samozřejmostí je sledování mrtvého úhlu či hlídání jízdy v pruzích.

DS 7 Crossback naživo uvidíme na ženevském autosalonu. Dostupnost na českém trhu zatím nebyla oznámena. První verzi La Premiere však lze objednávat již od 7. března on-line.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků