DS 7 Crossback oficiálně: Umí skenovat nerovnosti na silnici!

Francouzská značka DS oficiálně představuje nové SUV. Řada 7 Crossback nabídne velké množství novinek, které Francouzi dosud nenabízeli.

Ještě před začátkem ženevského autosalonu značka DS odhaluje kompletní fotogalerii a technické specifikace svého prvního SUV střední třídy. Zároveň se jedná o první vůz nastupující druhé generace modelů DS, které již nebudou tak úzce spjaty s citroëny.

Světla vás přivítají

Vůz je 4,57 metru dlouhý, 1,89 metru široký a 1,62 metru vysoký. Design exteriéru se drží zavedených tradic luxusních SUV. Dominuje velká maska chladiče s křidélky "DS Wings". Tento prvek se objevil již na faceliftovaných modelech první generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední světlomety jsou plně diodové a přizpůsobují své paprsky rychlosti či dešti. Jednotlivé segmenty, které připomínají drahokamy, se otáčí a při příchodu posádku přivítají pootočením a purpurovým zbarvením. Funkci denních světlometů plní vertikální diodové pásy, které ukrývají také dynamické směrovky.

Zadní partie jsou o něco střízlivější, zaujmou však detaily. Hlavně netradičním tvarem koncovek výfuků či chromovou linkou, která spojuje zadní laserově vypalované LED svítilny s 3D efektem.

Jako v kabelce

Luxusní odnož skupiny PSA při vývoji modelu prý kladla důraz na řemeslnost, kvalitní materiály a nové technologie. Při pohledu na fotografie interiéru se tomu zatím dá věřit. Dominantou je dotykový displej infotainmentu a digitální přístrojový štít. Obě tyto obrazovky mají 12 palců. Pravou kůží z nepoškrábaných kraviček z volného výběhu můžete mít potaženou palubní desku i střed netradičně tvarovaného volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Francouzi se podle všeho v interiéru hodlají opravdu vyřádit. Jmenují technologie jako gilošování - zvláštní druh zdobení, či perlové prošití kůže. Více než v autě si proto možná budete připadat jako v luxusní kabelce se dvěma obřími displeji. Zaujmou také hodinky B.R.M. ve středu interiéru, které se po nastartování vyklápí.

Jednotlivé varianty interiéru svými názvy oslavují Paříž, domov DS. Vybírat bude možné z verzí nazvaných jako Bastila, Rivoli, Faubourg a Opera. Sportovní variantu, něco jako M paket od BMW, představuje verze DS Performance, která se sportovními prvky odráží i v exteriéru. Na fotkách tuto verzi vidíte v šedém laku.

Bude i plug-in hybridní čtyřkolka

Přesunout se můžeme k technice. Francouzi u druhé generace své luxusní značky konečně nabourávají zažitý nesmysl, kdy nové koncernové technologie nejdříve dostávaly modely levnějších značek. DS 7 Crossback tak dostane plug-in hybridní pohon 4x4 s celkovým výkonem 300 koňských sil či novou osmistupňovou převodovku.

Baterie jsou u plug-in hybridu nazvaném E-Tense uloženy pod podlahou, nenarušují tak zavazadlový prostor, jako tomu je u DS 5 Hybrid 4x4. Po nabití by měla tato verze zvlánout až 60 km bez spalovacího agregátu - přeplňované šestnáctistovky. Pohon E-Tense však na trh dorazí až v roce 2019. Do té doby bude DS 7 Crossback jen jako předokolka.

V označení hybridních aut panuje trochu chaos. Pomůžeme vám se vyznat

V označení hybridních aut panuje trochu chaos. Pomůžeme vám se vyznat

Dalšími agregáty na výběr budou tři benzínové motory. Základem bude tříválcová 1.2 o výkonu 130 koňských sil s manuální šestistupňovou převodovkou. Silnější šestnáctistovka THP bude na výběr ve dvou verzích se 180 a 225 koní a vždy s novou automatickou osmistupňovou převodovkou Aisin.

Diesely budou také dva. Pod zkratkou BlueHDi 130 se skrývá zcela nová šestnáctistovka s manuální šestistupňovou převodovkou, později s automatickou osmistupňovou převodovkou. Dvoulitr nabídne 180 koní a automat.

Umí skenovat nerovnosti - bude v Čechách stíhat?

Aby těch novot nebylo málo, "sedmička" dostane i funkci DS Active Scan Suspension. Kamera umístěná za čelním sklem analyzuje nerovnosti na vozovce ve vzdálenosti pěti metrů před autem. Čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry zkoumají reakce vozu (rychlost, úhel volantu, brzdění atd.). V reálném čase předávají tyto údaje počítači, který působí samostatně na každé kolo. Podle informací, které dostane, neustále zpevňuje nebo uvolňuje odpružení.

Armádu bezpečnostních asistentů poprvé u Francouzů zahrnuje poloautonomní řízení DS Pilot. Systém lze používat do 180 kilometrů za hodinu a měl by fungovat podobně, jako u konkurentů - zatáčí a reguluje rychlost dle provozu, přičemž však kvůli legislativě vyžaduje pozornost řidiče.

Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Adaptivní tempomat disponuje funkcí Stop and Go pro autonomní jízdu v koloně a přístrojový štít umí i noční vidění. DS 7 také zaparkuje samo. Samozřejmostí je sledování mrtvého úhlu či hlídání jízdy v pruzích.

DS 7 Crossback naživo uvidíme na ženevském autosalonu. Dostupnost na českém trhu zatím nebyla oznámena. První verzi La Premiere však lze objednávat již od 7. března on-line.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků