DS 7 Crossback oficiálně: Umí skenovat nerovnosti na silnici!

Francouzská značka DS oficiálně představuje nové SUV. Řada 7 Crossback nabídne velké množství novinek, které Francouzi dosud nenabízeli.

Ještě před začátkem ženevského autosalonu značka DS odhaluje kompletní fotogalerii a technické specifikace svého prvního SUV střední třídy. Zároveň se jedná o první vůz nastupující druhé generace modelů DS, které již nebudou tak úzce spjaty s citroëny.

Světla vás přivítají

Vůz je 4,57 metru dlouhý, 1,89 metru široký a 1,62 metru vysoký. Design exteriéru se drží zavedených tradic luxusních SUV. Dominuje velká maska chladiče s křidélky "DS Wings". Tento prvek se objevil již na faceliftovaných modelech první generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední světlomety jsou plně diodové a přizpůsobují své paprsky rychlosti či dešti. Jednotlivé segmenty, které připomínají drahokamy, se otáčí a při příchodu posádku přivítají pootočením a purpurovým zbarvením. Funkci denních světlometů plní vertikální diodové pásy, které ukrývají také dynamické směrovky.

Zadní partie jsou o něco střízlivější, zaujmou však detaily. Hlavně netradičním tvarem koncovek výfuků či chromovou linkou, která spojuje zadní laserově vypalované LED svítilny s 3D efektem.

Jako v kabelce

Luxusní odnož skupiny PSA při vývoji modelu prý kladla důraz na řemeslnost, kvalitní materiály a nové technologie. Při pohledu na fotografie interiéru se tomu zatím dá věřit. Dominantou je dotykový displej infotainmentu a digitální přístrojový štít. Obě tyto obrazovky mají 12 palců. Pravou kůží z nepoškrábaných kraviček z volného výběhu můžete mít potaženou palubní desku i střed netradičně tvarovaného volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Francouzi se podle všeho v interiéru hodlají opravdu vyřádit. Jmenují technologie jako gilošování - zvláštní druh zdobení, či perlové prošití kůže. Více než v autě si proto možná budete připadat jako v luxusní kabelce se dvěma obřími displeji. Zaujmou také hodinky B.R.M. ve středu interiéru, které se po nastartování vyklápí.

Jednotlivé varianty interiéru svými názvy oslavují Paříž, domov DS. Vybírat bude možné z verzí nazvaných jako Bastila, Rivoli, Faubourg a Opera. Sportovní variantu, něco jako M paket od BMW, představuje verze DS Performance, která se sportovními prvky odráží i v exteriéru. Na fotkách tuto verzi vidíte v šedém laku.

Bude i plug-in hybridní čtyřkolka

Přesunout se můžeme k technice. Francouzi u druhé generace své luxusní značky konečně nabourávají zažitý nesmysl, kdy nové koncernové technologie nejdříve dostávaly modely levnějších značek. DS 7 Crossback tak dostane plug-in hybridní pohon 4x4 s celkovým výkonem 300 koňských sil či novou osmistupňovou převodovku.

Baterie jsou u plug-in hybridu nazvaném E-Tense uloženy pod podlahou, nenarušují tak zavazadlový prostor, jako tomu je u DS 5 Hybrid 4x4. Po nabití by měla tato verze zvlánout až 60 km bez spalovacího agregátu - přeplňované šestnáctistovky. Pohon E-Tense však na trh dorazí až v roce 2019. Do té doby bude DS 7 Crossback jen jako předokolka.

V označení hybridních aut panuje trochu chaos. Pomůžeme vám se vyznat

V označení hybridních aut panuje trochu chaos. Pomůžeme vám se vyznat

Dalšími agregáty na výběr budou tři benzínové motory. Základem bude tříválcová 1.2 o výkonu 130 koňských sil s manuální šestistupňovou převodovkou. Silnější šestnáctistovka THP bude na výběr ve dvou verzích se 180 a 225 koní a vždy s novou automatickou osmistupňovou převodovkou Aisin.

Diesely budou také dva. Pod zkratkou BlueHDi 130 se skrývá zcela nová šestnáctistovka s manuální šestistupňovou převodovkou, později s automatickou osmistupňovou převodovkou. Dvoulitr nabídne 180 koní a automat.

Umí skenovat nerovnosti - bude v Čechách stíhat?

Aby těch novot nebylo málo, "sedmička" dostane i funkci DS Active Scan Suspension. Kamera umístěná za čelním sklem analyzuje nerovnosti na vozovce ve vzdálenosti pěti metrů před autem. Čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry zkoumají reakce vozu (rychlost, úhel volantu, brzdění atd.). V reálném čase předávají tyto údaje počítači, který působí samostatně na každé kolo. Podle informací, které dostane, neustále zpevňuje nebo uvolňuje odpružení.

Armádu bezpečnostních asistentů poprvé u Francouzů zahrnuje poloautonomní řízení DS Pilot. Systém lze používat do 180 kilometrů za hodinu a měl by fungovat podobně, jako u konkurentů - zatáčí a reguluje rychlost dle provozu, přičemž však kvůli legislativě vyžaduje pozornost řidiče.

Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Adaptivní tempomat disponuje funkcí Stop and Go pro autonomní jízdu v koloně a přístrojový štít umí i noční vidění. DS 7 také zaparkuje samo. Samozřejmostí je sledování mrtvého úhlu či hlídání jízdy v pruzích.

DS 7 Crossback naživo uvidíme na ženevském autosalonu. Dostupnost na českém trhu zatím nebyla oznámena. První verzi La Premiere však lze objednávat již od 7. března on-line.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků