DS 7 Crossback má český ceník. Nenabídne základní výbavu ani tříválec

Luxusní francouzské SUV si i s celou značkou konečně našlo cestu i na český trh. Ceník má poskládaný podstatně jinak, než na západních trzích.

Značka DS si od svého vzniku za těch pár let prošla už několika reformacemi. Zažívá své malé znovuzrození. Jako kdyby se zástupci skupiny PSA nedokázali dohodnout, co mají se svou luxusní divizí za lubem. Ať už je to lidskými či myšlenkovými změnami, DS začalo jako odnož Citroënu. V půlce života prvních modelů DS 3, DS 4 a DS 5 nejdřív zmizel nápis Citroën, později i logo dvou šípů.

Vznikl samostatný subjekt DS Automobiles a první model, který na sobě nikdy šípy neměl, je DS 7 Crossback. Ten už se více než rok na západních trzích starého kontinentu prodává. Restart ovšem značka prožívá i v České republice. Kvůli dosud nevyhovujícím prodejnám se samostatné DS do Čech vrací až nyní.

První vlaštovkou je právě DS 7 Crossback, SUV, které už lze objednat v zatím jediné specializované prodejně na Černém mostě v Praze. V showroomech s dvojitým šípem jej nepořídíte.

Jak zapadá do rodiny?

DS 7 Crossback se řadí do pětice příbuzných SUV skupiny PSA. Ty jsou v rámci nižší střední a střední třídy postaveny na modulární platformě EMP2. Svou ofenzivu v oblasti SUV na pomezí nižší střední a střední třídy na EMP2 zahájila skupina PSA s Peugeoty 3008 a 5008. V rámci akvizice Opelu se připojil i Grandland X, nyní následuje Citroën C5 Aircross a právě DS 7 Crossback.

Trochu stranou stojí Peugeot 5008, který jakýmsi jezevčíkem. Ze všech nejvíce má sloužit coby rodinné MPV s rozvorem 2840 milimetrů, třemi samostatnými sedadly ve druhé řadě a navíc jako jediný i se třetí řadou pro šestého a sedmého cestujícího.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Za přímé příbuzné potom můžeme považovat Peugeot 3008 a Opel Grandland X s rozvorem 2675. Ty se liší pojetím i některými ovládacími prvky typickými pro obě značky, ale technicky jsou si velmi blízko, v podstatě identické. Stejně jako řešením interiéru s konfigurací v podstatě 4+1.

Za další dvojici překvapivě označme právě DS 7 Crossback a C5 Aircross. Ti jsou o trošku větší než Opel s 3008, mají rozvor 2738 milimetrů, ale nejsou zase o tolik větší, aby nabídly třetí řadu sedadel. A do toho nám ještě promlouvá konfigurace sedadel, protože C5 Aircross je spolu s 5008 jediným, který nabídne trojici sedadel uprostřed, navíc s polohovacími opěradly. DS 7 Crossback má zadní sedadla elektricky polohovatelná, ale opět s prostředním užším.

Na kolik u nás přijde?

České zastoupení se při konfiguraci výbav a motorizací u DS 7 Crossback významně odlišilo od zvyklostí na západních trzích. Především u nás nekoupíte základní motorizaci. A sice tříválec 1.2 Puretech 130. Nabídka motorů tak startuje na dieselové patnáctistovce BlueHDi se stejným výkonem 95 kilowattů, 130 koňských sil. Ta může být jediná s manuální převodovkou, koupíte ji však i s osmistupňovým automatem, stejně jako povinně další motory.

Dieselovým vrcholem je dvoulitr BlueHDi s výkonem 130 kilowattů, 180 koňských sil. Zážehové jednotky zastupuje motor 1,6 PureTech. Na výběr je slabší verze se 133 kilowatty, 180 koni a silnější se 165 kilowatty, 225 koňskými silami.

Nejen nejslabší motor, ale také nejlevnější stupeň výbavy u nás nepořídíte. DS zkrátka nechce hrát hru s "cenou již od". Podobnou strategii razí příbuzný Peugeot, který v Česku vynechává verze Active. Tady je vynechána varianta Be Chic. Velmi netradiční je pak fakt, že základní výbavou je verze Performance Line. Ta jinde platí za obdobu jakéhosi M paketu od BMW. Doplňuje nejlepší verze a dává vozu sportovnější vizáž.

Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

Tu dostanete i u nás, ovšem s Performance Line se pojí méně bohatá výbava a také ji jako jedinou koupíte se základním dieselem. Nejlevnější DS7 se proto jmenuje Performance Line 1.5 BlueHDI 130 s manuálním šestikvaltem. Zároveň je linie Performance k dispozici se všemi motory a lze ji také dovybavit na plnou výbavu.

Od 895.900 nabídne ve standardu již bohatou výbavu. Například bezklíčové startování, hlídání v pruhu, nouzové brzdění, tempomat, parkovací senzory vzadu, LED denní svícení, xenonové světlomety, 3D LED zadní svítilny, devatenáctipalcová litá kola, elektricky ovládanou bederní opěrku řidiče, speciální koberečky, dvouzónovou klimatizaci, digitální přístrojový panel, osmipalcový infotainment, osm reproduktorů Arkamys či interiér se sedačkami a přístrojovkou z Alcantary.

Dalším stupněm výbavy je So Chic. Již vynechává dieselovou patnáctistovku. S motorem Puretech 180 začíná na 990.000 korunách. Navíc má rozšířený bezpečnostní paket s hlídáním slepého úhlu či například rozšířeným čtením dopravních značek, parkovací senzory i vepředu, střešní nosiče v kovovém designu, DS Active Scan neboli aktivní skenování vozovky a přizpůsobení tlumičů daným nerovnostem, bezrámečkové zpětná zrcátko, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, LED osvětlení prostoru pro nohy a klik dveří či dvojitou podlahu kufru.

DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

Vrcholem je Grand Chic se stejným motorem od 1.165.000 korun. Navíc má ve standardu například bezklíčové odemykání, zadní parkovací kameru, kožený interiér Rivoli včetně prošívané kůže na palubní desce, vrstvená akustická boční okna, Full LED světlomety s otočnými segmenty, elektricky ovládaná sedadla, hodinky B.R.M. na palubní desce, konfigurovatelné ambientní osvětlení, navigační systém se 12,5palcovou středovou obrazovkou.

U všech prvků výbavy se samozřejmě dá připlácet za prvky z vyšších stupňů. Ovšem, nejvyšší výbava dále nabízí například vrcholné čalounění Opera za 85 tisíc korun, dvacetipalcová kola za 30 tisíc nebo ventilaci a masáž sedadel za 26 tisíc korun. Všichni klienti dostanou servis pod dobu pěti let či 100 tisíc kilometrů zdarma. V příštím roce DS7 Crossback doplní menší bratr. DS 3 Crossback. Stejně jako dorazí plug-in hybridní ústrojí E-Tense.

DS 7 Crossback - technické údaje a české ceny
Motor 1.5 BlueHDi 130 2.0 BlueHDi 180 1.6 PureTech 180 1.6 PureTech 225
Převodovka 6M(8A) 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1499 1997 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 95/3750 130/3750 133/5500 165/5500
Točivý moment [N.m/min] 300/1750 400/2000 250/1650 300/1900
Max. rychlost [km/h] 194(neudáno) 218 220 236
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,8(n) 9,9 8,9 8,3
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 4,1(n) 4,6 5,9 5,9
Cena Performance Line [Kč] 895.000 (945.000) 1.015.000 965.000 1.015.000
Cena So Chic [Kč]
 
- 1.015.000 990.000 1.040.000
Cena Grand Chic [Kč] - 1.190.000 1.165.000 1.215.000
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků