Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense má české ceny. Daň za luxus je tu vysoká

Elektrický crossover prémiové značky koncernu PSA přijíždí do Česka s již známou technikou. Obhájí si vyšší cenovku oproti koncernovému sourozenci od Peugeotu?

Elektrifikaci nabídky podstupuje i automobilka DS, luxusní značka koncernu PSA. Zatímco ale SUV DS 7 Crossback přišlo nedávno s plug-in hybridní technikou, menší crossover DS 3 sází ve verzi E-Tense na čistě elektrický pohon. Cenovky dalšího malého elektromobilu na českém trhu nejsou zrovna nízké, DS tak nadále pokračuje v odvážné snaze zaujmout na oko prémiovým charakterem.

První plug-in hybrid DS má českou cenu. 300 koní a 4x4 si cení na 1,4 milionu Kč

První plug-in hybrid DS má českou cenu. 300 koní a 4x4 si cení na 1,4 milionu Kč

Technika DS 3 Crossback E-Tense vám bude povědomá, vychází totiž ze stejné platformy CMP koncernu PSA, jakou používá i koncernový sourozenec Peugeot 2008. Přirozeně tak elektrický crossover od DS používá identické ústrojí jako zmíněný Peugeot ve verzi na baterky – elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 N.m, spojený s akumulátorem o kapacitě 50 kWh. Stejné ústrojí najdete rovněž u elektrických hatchbacků Peugeot e-208 a Opel Corsa-e.

Uváděný dojezd 320 km (WLTP) je v DS i přes identickou techniku lehce vyšší než zmiňovaných 310 km (WLTP) u Peugeotu e-2008. Kromě neotřelého designu chce ale DS sázet hlavně na luxusnější pocit v kabině a charakter prémiové značky, po stránce technických vymožeností totiž za svou cenu ve srovnání s Peugeotem nevyčnívá.

Plug-in hybridní Opel Grandland X má české ceny. Vejde se těsně pod milion korun

Plug-in hybridní Opel Grandland X má české ceny. Vejde se těsně pod milion korun

Elektrické DS 3 Crossback je nabízeno v trojici výbav. Začíná se na stupních Performance Line a So Chic se základní cenou 995.000 Kč. Pod milionem korun se standardně skrývají parkovací senzory vpředu i vzadu s asistentem, balíček systémů (krizové brzdění, detekce překážek i v noci, udržování jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu), 17palcová černá litá kola, halogenové světlomety, el. ovládaná přední i zadní okna, zatmavená zadní okna, dešťový/světelný senzor, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, el. ovládaná a vyhřívaná boční zrcátka, automatická klimatizace, čalounění v kombinaci látka/kůže a 7palcový infotainment bez navigace.

Pro srovnání, mnohé vyjmenované prvky a něco navíc – např. LED světlomety či tempomat s omezovačem rychlosti – nabízí Peugeot e-2008 už v základu od ceny 900.000 Kč (akčně nyní dokonce 840.000 Kč). Vrcholem Peugeotu je výbava e-GT, která od 985.000 Kč (akčně 925.000 Kč) nabízí i třeba adaptivní tempomat, 10palcový infotainment s navigací, bezklíčový přístup, full-LED přední světlomety nebo vyhřívání předních sedadel.

Elektrické Peugeoty e-208 a e-2008 už pořídíte v Česku. Drží se pod milionem

Elektrické Peugeoty e-208 a e-2008 už pořídíte v Česku. Drží se pod milionem

Pokud se chcete dostat na tuto úroveň u DS, snadno překročíte hranici milionu korun s vyšší výbavou Grand Chic od 1.075.000 Kč a ke všemu si za některé prvky ještě doplatíte. Grand Chic tak zajistí i zmiňovaný bezklíčový přístup k vozu, full-LED světlomety, 10,3palcový infotainment s navigací a přidá i parkovací asistent se zadní kamerou, hliníková 18palcová kola, sportovní sedadla s komfortní výplní, čalounění kůží Nappa nebo barevný head-up displej. Adaptivní tempomat je však součástí rozšířeného balíčku asistentů za extra 25.000 Kč a za vyhřívání sedadel dáte navíc 12.000 Kč.

Oficiální spuštění prodeje DS 3 Crossback E-Tense je českým zastoupením značky plánováno na průběh března.

DS 3 Crossback E-Tense – technické údaje a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 100
Točivý moment [N.m] 260
Max. rychlost [km/h] 150
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9
Kapacita akumulátoru [kWh] 50
Max. dojezd WLTP [km] 320
Dobíjení DC 100 kW na 80 % [min] cca 30
Provozní hmotnost [kg] 1525
Cena Performance Line [Kč] 995.000
Cena So Chic [Kč] 995.000
Cena Grand Chic [Kč] 1.075.000
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků