Luxusní DS 3 Crossback dorazilo do Česka. Není levné, ale má pro to důvody

Uvedení nejmenšího modelu DS na český trh spojilo tuzemské zastoupení značky s otevřením prvního exkluzivního showroomu u nás. Zatím jsou v nabídce spalovací motory, dorazí ale také elektromobil.

Městský crossover značky DS, model 3 Crossback, nemá podle českého zastoupení automobilky mnoho konkurentů. V podstatě se bavíme jen o Audi Q2 a Mini Countryman, což jsou luxusní vozy s širokou paletou motorů i pohonem všech kol, u Mini rovněž s hybridním pohonným ústrojím.

Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

DS 3 Crossback si bude muset vystačit pouze s předním pohonem, zato ještě v letošním roce (na podzim) dorazí také v elektrickém provedení E-Tense. Platforma CMP je na to připravena a zástupci DS tvrdí, že posádka díky bateriím v podvozku nepocítí rozdíl ve vnitřním prostoru v porovnání s konvenčními verzemi.

Vůz vstoupil na český trh zrovna včera. Událost spojilo české zastoupení DS s otevřením exkluzivního DS Storu v Praze na Černém Mostě, kde vedle vystavených vozů můžete nahlédnout také do světa virtuální reality. DS nechce dělat nudná auta, což v našem redakčním testu dokázala už vlajková loď DS 7. A trojka nebude jiná.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

Staví sice na platformě navržené také pro mainstreamové modely (třeba Peugeot 208 či Opel Corsa), používá však exkluzivní materiály a je nabitá technikou, která v daném segmentu není samozřejmostí. Řeč je třeba o Matrix LED světlometech, které v dálkovém režimu odstiňují ostatní účastníky provozu, nebo výsuvných klikách dveří. Ty sice mohou představovat problém, pokud v zimě auto pokryje ledová krusta, ale jsou sakra cool!

Dejde si výše uvedené dohromady a vyjde vám, že DS 3 Crossback nebude levné auto. Základ verze Be Chic s motorem 1.2 PureTech 100 (75 kW) stojí 560.000 Kč, tatáž linie se 130koňovým tříválcem a automatickou převodovkou stojí 650.000 Kč. Kdo by prahnul po naftě, může mít 1.5 BlueHDi 100 (75 kW) s manuálem za 620.000 Kč, za naftových 130 koní s automatem dáte nejméně 710.000 Kč.

DS 3 Crossback: technická data a české ceny zážehových motorů
Motor 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1199
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 75/5500 96/5500 115/5500
Točivý moment [N.m/min] 205/1750 230/1750 240/1750
Převodovka 6M 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 185 196 208
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 9,2 8,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,7 4,9 5,1
Cena Be Chic [Kč] 560.000 650.000 -
Cena Performance Line [Kč] 595.000 685.000 710.000
Cena So Chic [Kč] 595.000 685.000 710.000
Cena Grand Chic [Kč] 665.000 755.000 780.000
Cena La Premiere [Kč] - 855.000 880.000

Vedle základní linie Be Chic český ceník zahrnuje stupně Performance Line, So Chic, Grand Chic a La Premire. Zatímco pro nejlevnější provedení jsou k dispozici oba naftové agregáty BlueHDi a dva ze tří zážehových motorů PureTech (chybí jen nejsilnější verze o výkonu 115 kW), vrcholnou linii La Premiere je možné kombinovat jen s motory PureTech 130 EAT8 a PureTech 155 EAT8 (od 855.000 Kč, respektive 880.000 Kč). Nejsilnější a zároveň nejdražší verze bude první, kterou již brzy prověříme v redakčním testu.

DS 3 Crossback: technická data a české ceny vznetových motorů
Motor 1.5 BlueHDi 1.5 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 75/3500 96/3750
Točivý moment [N.m/min] 250/1750 300/1750
Převodovka 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 180 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,7 3,9
Cena Be Chic [Kč] 620.000 710.000
Cena Performance Line [Kč] 655.000 745.000
Cena So Chic [Kč] 655.000 745.000
Cena Grand Chic [Kč] 725.000 815.000
Cena La Premiere [Kč] - -
Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků