Luxusní DS 3 Crossback dorazilo do Česka. Není levné, ale má pro to důvody

Uvedení nejmenšího modelu DS na český trh spojilo tuzemské zastoupení značky s otevřením prvního exkluzivního showroomu u nás. Zatím jsou v nabídce spalovací motory, dorazí ale také elektromobil.

Městský crossover značky DS, model 3 Crossback, nemá podle českého zastoupení automobilky mnoho konkurentů. V podstatě se bavíme jen o Audi Q2 a Mini Countryman, což jsou luxusní vozy s širokou paletou motorů i pohonem všech kol, u Mini rovněž s hybridním pohonným ústrojím.

Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

DS 3 Crossback si bude muset vystačit pouze s předním pohonem, zato ještě v letošním roce (na podzim) dorazí také v elektrickém provedení E-Tense. Platforma CMP je na to připravena a zástupci DS tvrdí, že posádka díky bateriím v podvozku nepocítí rozdíl ve vnitřním prostoru v porovnání s konvenčními verzemi.

Vůz vstoupil na český trh zrovna včera. Událost spojilo české zastoupení DS s otevřením exkluzivního DS Storu v Praze na Černém Mostě, kde vedle vystavených vozů můžete nahlédnout také do světa virtuální reality. DS nechce dělat nudná auta, což v našem redakčním testu dokázala už vlajková loď DS 7. A trojka nebude jiná.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

Staví sice na platformě navržené také pro mainstreamové modely (třeba Peugeot 208 či Opel Corsa), používá však exkluzivní materiály a je nabitá technikou, která v daném segmentu není samozřejmostí. Řeč je třeba o Matrix LED světlometech, které v dálkovém režimu odstiňují ostatní účastníky provozu, nebo výsuvných klikách dveří. Ty sice mohou představovat problém, pokud v zimě auto pokryje ledová krusta, ale jsou sakra cool!

Dejde si výše uvedené dohromady a vyjde vám, že DS 3 Crossback nebude levné auto. Základ verze Be Chic s motorem 1.2 PureTech 100 (75 kW) stojí 560.000 Kč, tatáž linie se 130koňovým tříválcem a automatickou převodovkou stojí 650.000 Kč. Kdo by prahnul po naftě, může mít 1.5 BlueHDi 100 (75 kW) s manuálem za 620.000 Kč, za naftových 130 koní s automatem dáte nejméně 710.000 Kč.

DS 3 Crossback: technická data a české ceny zážehových motorů
Motor 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1199
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 75/5500 96/5500 115/5500
Točivý moment [N.m/min] 205/1750 230/1750 240/1750
Převodovka 6M 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 185 196 208
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 9,2 8,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,7 4,9 5,1
Cena Be Chic [Kč] 560.000 650.000 -
Cena Performance Line [Kč] 595.000 685.000 710.000
Cena So Chic [Kč] 595.000 685.000 710.000
Cena Grand Chic [Kč] 665.000 755.000 780.000
Cena La Premiere [Kč] - 855.000 880.000

Vedle základní linie Be Chic český ceník zahrnuje stupně Performance Line, So Chic, Grand Chic a La Premire. Zatímco pro nejlevnější provedení jsou k dispozici oba naftové agregáty BlueHDi a dva ze tří zážehových motorů PureTech (chybí jen nejsilnější verze o výkonu 115 kW), vrcholnou linii La Premiere je možné kombinovat jen s motory PureTech 130 EAT8 a PureTech 155 EAT8 (od 855.000 Kč, respektive 880.000 Kč). Nejsilnější a zároveň nejdražší verze bude první, kterou již brzy prověříme v redakčním testu.

DS 3 Crossback: technická data a české ceny vznetových motorů
Motor 1.5 BlueHDi 1.5 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 75/3500 96/3750
Točivý moment [N.m/min] 250/1750 300/1750
Převodovka 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 180 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,7 3,9
Cena Be Chic [Kč] 620.000 710.000
Cena Performance Line [Kč] 655.000 745.000
Cena So Chic [Kč] 655.000 745.000
Cena Grand Chic [Kč] 725.000 815.000
Cena La Premiere [Kč] - -
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků