Luxusní DS 3 Crossback dorazilo do Česka. Není levné, ale má pro to důvody

Uvedení nejmenšího modelu DS na český trh spojilo tuzemské zastoupení značky s otevřením prvního exkluzivního showroomu u nás. Zatím jsou v nabídce spalovací motory, dorazí ale také elektromobil.

Městský crossover značky DS, model 3 Crossback, nemá podle českého zastoupení automobilky mnoho konkurentů. V podstatě se bavíme jen o Audi Q2 a Mini Countryman, což jsou luxusní vozy s širokou paletou motorů i pohonem všech kol, u Mini rovněž s hybridním pohonným ústrojím.

Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

DS 3 Crossback si bude muset vystačit pouze s předním pohonem, zato ještě v letošním roce (na podzim) dorazí také v elektrickém provedení E-Tense. Platforma CMP je na to připravena a zástupci DS tvrdí, že posádka díky bateriím v podvozku nepocítí rozdíl ve vnitřním prostoru v porovnání s konvenčními verzemi.

Vůz vstoupil na český trh zrovna včera. Událost spojilo české zastoupení DS s otevřením exkluzivního DS Storu v Praze na Černém Mostě, kde vedle vystavených vozů můžete nahlédnout také do světa virtuální reality. DS nechce dělat nudná auta, což v našem redakčním testu dokázala už vlajková loď DS 7. A trojka nebude jiná.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

Staví sice na platformě navržené také pro mainstreamové modely (třeba Peugeot 208 či Opel Corsa), používá však exkluzivní materiály a je nabitá technikou, která v daném segmentu není samozřejmostí. Řeč je třeba o Matrix LED světlometech, které v dálkovém režimu odstiňují ostatní účastníky provozu, nebo výsuvných klikách dveří. Ty sice mohou představovat problém, pokud v zimě auto pokryje ledová krusta, ale jsou sakra cool!

Dejde si výše uvedené dohromady a vyjde vám, že DS 3 Crossback nebude levné auto. Základ verze Be Chic s motorem 1.2 PureTech 100 (75 kW) stojí 560.000 Kč, tatáž linie se 130koňovým tříválcem a automatickou převodovkou stojí 650.000 Kč. Kdo by prahnul po naftě, může mít 1.5 BlueHDi 100 (75 kW) s manuálem za 620.000 Kč, za naftových 130 koní s automatem dáte nejméně 710.000 Kč.

DS 3 Crossback: technická data a české ceny zážehových motorů
Motor 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1199
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 75/5500 96/5500 115/5500
Točivý moment [N.m/min] 205/1750 230/1750 240/1750
Převodovka 6M 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 185 196 208
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 9,2 8,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,7 4,9 5,1
Cena Be Chic [Kč] 560.000 650.000 -
Cena Performance Line [Kč] 595.000 685.000 710.000
Cena So Chic [Kč] 595.000 685.000 710.000
Cena Grand Chic [Kč] 665.000 755.000 780.000
Cena La Premiere [Kč] - 855.000 880.000

Vedle základní linie Be Chic český ceník zahrnuje stupně Performance Line, So Chic, Grand Chic a La Premire. Zatímco pro nejlevnější provedení jsou k dispozici oba naftové agregáty BlueHDi a dva ze tří zážehových motorů PureTech (chybí jen nejsilnější verze o výkonu 115 kW), vrcholnou linii La Premiere je možné kombinovat jen s motory PureTech 130 EAT8 a PureTech 155 EAT8 (od 855.000 Kč, respektive 880.000 Kč). Nejsilnější a zároveň nejdražší verze bude první, kterou již brzy prověříme v redakčním testu.

DS 3 Crossback: technická data a české ceny vznetových motorů
Motor 1.5 BlueHDi 1.5 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 75/3500 96/3750
Točivý moment [N.m/min] 250/1750 300/1750
Převodovka 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 180 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,7 3,9
Cena Be Chic [Kč] 620.000 710.000
Cena Performance Line [Kč] 655.000 745.000
Cena So Chic [Kč] 655.000 745.000
Cena Grand Chic [Kč] 725.000 815.000
Cena La Premiere [Kč] - -
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků