Druhá generace Volva XC60 nabídne hybridní verzi i vylepšeného autopilota

Ženevský autosalon se po devíti letech opět stal svědkem další světové premiéry Volva XC60. Novinka švédského výrobce je předzvěstí modelové ofenzívy, kterou vedení značky naplánovalo na letošní rok.

Veledůležitá novinka severského Volva se po devíti letech vrací na místo, kde tento oblíbený automobil kategorie SUV oslavil svou premiéru. Za devět let si XC60 vybudovalo pozici nejprodávanějšího modelu značky, v současné době má model XC60 přibližně 30% podíl na globálním prodeji, což automaticky znamená nemalá očekávání.

Novinka je stejně jako XC90 s S90/V90 postavena na zcela nové modulární podvozkové platformě SPA a po designové stránce je rovněž úzce spjata s větším XC90. Prominentní přední světlomety, označované jako Thorova kladiva, Volvu XC60 dodávají společně s výraznou čelní maskou chladiče nezaměnitelný výraz.

Volvo XC 60 zvládne samo i vyhýbací manévr. Má také další asistenty

Volvo XC 60 zvládne samo i vyhýbací manévr. Má také další asistenty

Pohonné jednotky nepřekvapily. Volvo pro všechny své modely nabízí pouze čtyřválce a příběh XC60 není jiný. V nabídce tedy bude přeplňovaný vznětový dvoulitrový čtyřválec D4 o výkonu 190 koní, motor D5 s technologií PowerPulse a silou 235 koní. Nabídka zážehových motorů zahrnuje zážehový dvoulitr T5 o výkonu 254 koní a agregát T6 přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem, který vládne silou 320 koní a maximální točivý moment dosahuje 400 Nm.

Stejně jako větší XC90, také menší sourozenec bude v nabídce s hybridním pohonem. Motorizace nesoucí označení T8 je kombinací dvoulitrového zážehového motoru a elektromotoru, přičemž společný výkon těchto dvou pohonných jednotek dosahuje výkonu 407 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne během 5,3 vteřiny.

Volva V90 a S90 mají od EuroNCAP za ochranu chodců maximální body

Volva V90 a S90 mají od EuroNCAP za ochranu chodců maximální body

Interiér se nese na vlně minimalismu, dobře známého z předešlých novinek Volva. Veškeré systémy vozu ovládáte pomocí integrovaného tabletu, který tak tvoří středový panel palubní desky. Standardem jsou luxusní prvky výbavy a mimořádná bezpečnost posádky.

Nové Volvo XC60, které se uchází o post nejbezpečnějšího vozu v kategorii, je plně vybaveno moderními technologiemi. Například systém City Safety byl nyní rozšířen o funkci asistenta řízení, který spolupracuje se systémem ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a informačním systémem monitorujícím mrtvý úhel.

Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Volvo věnovalo zvláštní pozornost komfortním službám a funkcím, jejichž smyslem je usnadnit majitelům jejich každodenní život. Volvo XC60 volitelně nabídne asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist II. generace, který se při jízdě rychlostí do 130 km/h postará o řízení, akceleraci a brzdění.

Zahájení výroby Volva XC60 ve švédské továrně Torslanda plánuje automobilka Volvo Cars na polovinu dubna.

Projděte si následující fotogalerii nového Volva XC60...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků