Druhá generace Volva XC60 nabídne hybridní verzi i vylepšeného autopilota

Ženevský autosalon se po devíti letech opět stal svědkem další světové premiéry Volva XC60. Novinka švédského výrobce je předzvěstí modelové ofenzívy, kterou vedení značky naplánovalo na letošní rok.

Veledůležitá novinka severského Volva se po devíti letech vrací na místo, kde tento oblíbený automobil kategorie SUV oslavil svou premiéru. Za devět let si XC60 vybudovalo pozici nejprodávanějšího modelu značky, v současné době má model XC60 přibližně 30% podíl na globálním prodeji, což automaticky znamená nemalá očekávání.

Novinka je stejně jako XC90 s S90/V90 postavena na zcela nové modulární podvozkové platformě SPA a po designové stránce je rovněž úzce spjata s větším XC90. Prominentní přední světlomety, označované jako Thorova kladiva, Volvu XC60 dodávají společně s výraznou čelní maskou chladiče nezaměnitelný výraz.

Volvo XC 60 zvládne samo i vyhýbací manévr. Má také další asistenty

Volvo XC 60 zvládne samo i vyhýbací manévr. Má také další asistenty

Pohonné jednotky nepřekvapily. Volvo pro všechny své modely nabízí pouze čtyřválce a příběh XC60 není jiný. V nabídce tedy bude přeplňovaný vznětový dvoulitrový čtyřválec D4 o výkonu 190 koní, motor D5 s technologií PowerPulse a silou 235 koní. Nabídka zážehových motorů zahrnuje zážehový dvoulitr T5 o výkonu 254 koní a agregát T6 přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem, který vládne silou 320 koní a maximální točivý moment dosahuje 400 Nm.

Stejně jako větší XC90, také menší sourozenec bude v nabídce s hybridním pohonem. Motorizace nesoucí označení T8 je kombinací dvoulitrového zážehového motoru a elektromotoru, přičemž společný výkon těchto dvou pohonných jednotek dosahuje výkonu 407 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne během 5,3 vteřiny.

Volva V90 a S90 mají od EuroNCAP za ochranu chodců maximální body

Volva V90 a S90 mají od EuroNCAP za ochranu chodců maximální body

Interiér se nese na vlně minimalismu, dobře známého z předešlých novinek Volva. Veškeré systémy vozu ovládáte pomocí integrovaného tabletu, který tak tvoří středový panel palubní desky. Standardem jsou luxusní prvky výbavy a mimořádná bezpečnost posádky.

Nové Volvo XC60, které se uchází o post nejbezpečnějšího vozu v kategorii, je plně vybaveno moderními technologiemi. Například systém City Safety byl nyní rozšířen o funkci asistenta řízení, který spolupracuje se systémem ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a informačním systémem monitorujícím mrtvý úhel.

Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Volvo věnovalo zvláštní pozornost komfortním službám a funkcím, jejichž smyslem je usnadnit majitelům jejich každodenní život. Volvo XC60 volitelně nabídne asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist II. generace, který se při jízdě rychlostí do 130 km/h postará o řízení, akceleraci a brzdění.

Zahájení výroby Volva XC60 ve švédské továrně Torslanda plánuje automobilka Volvo Cars na polovinu dubna.

Projděte si následující fotogalerii nového Volva XC60...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků