Druhá generace Toyoty Avensis přijíždí do ČR

Skutečně mimořádný dojem zanechává druhá generace Toyoty Avensis, která právě vstoupila do českých showroomů. Z té staré nezbylo nic, je tu zcela nový automobil. Vznikl v Evropě, vyrábí se v Evropě a poprvé se také dováží z Evropy do Japonska. Proti předchozí generaci teď avensis povýšil, zmohutněl a hlavně se pyšní mnoha zajímavými novinkami.

Jednou z nejpozoruhodnějších je například kolenní airbag, který chrání jednu z nejzranitelnějších řidičových částí těla. Samozřejmostí je navigace (kompatibilní s tou škodováckou, takže funguje i u nás), zvláštní pozornost si zaslouží i kvalita zvuku audiosoustavy. V mnoha směrech se nové auto blíží parametry Lexusu 430, ale za podstatně nižší cenu.

Tři karoserie (liftback, sedan a kombi) doplní koncem roku ještě tradiční verso. Za zmínku stojí i škála motorů, ale ten nejzajímavější – tak zvaný čistý diesel – přijde až na podzim. Je to ovšem první vůz vůbec, jehož celá škála motorů splňuje normy Euro IV. Zážehové motory reprezentují celkem tři agregáty od 1,6 l přes 1,8 l až po 2,0 l D-4. Vznětovou techniku pak 2,0 l D-4D. Možná je samozřejmě samočinná převodovka. Zadní náprava přišla z typu Celica, dává tedy vozu sportovní šmrnc. Dokonce koeficient aerodynamického odporu překonává některé sportovní vozy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Evropským konstrukčním kancelářím Toyoty se novinka opravdu povedla. Očekává se velký zájem – tím spíš, že cena vlastně reálně nevzrostla. Tak zvaná čistá hodnota je nižší než u konkurence Fordu Mondeo, Audi A4 a dalších. Za stejné peníze jako dřív nabízí teď avensis daleko víc.

Hlavní konstruktér vozu se netajil tím, že jeho snahou bylo překonat především Audi A4. Jak se mu to povedlo můžete posoudit sami u dealerů, kteří už v těchto dnech nové vozy dostávají.

Tip: Přečtete si článek z loňského listopadu, kde jsme poprvé nový avensis představili.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků