Druhá generace bionafty vzniká ze dřeva

V německém Freiburgu byla právě otevřena nová továrna na bionaftu, získávanou z rozkládajícího se dřeva a nazvanou SunDiesel. Roční produkce je zde plánována na 18 milionů litrů, což by mělo stačit k provozu 15 000 automobilů. Rafinerii vystavěla společnost Choren Industries a její nový produkt by měl být kompatibilní se stávajícími vznětovými motory. Podle jejího výzkumu má být její výrobek ve srovnání s běžnými bionaftami  bezezbytku použitelný do stávajících motorů. Nyní musí být do nafty přidáváno 5% konvenční biosložky, příští rok tento podíl naroste na 7%, což už by mohlo být problematické.

Choren Industries plánuje výstavbu další rafinérie, a sice ve Schwedtu poblíž polské hranice. V roce 2020 by přitom mělo fungovat celkem již 10 až 15 továren, z nichž alespoň pět bude v Německu. Společnost úzce spolupracuje s velkými firmami jakými jsou Shell, Daimler či Volkswagen. Práve Mercedes a Volkswagen k užívání produktu SunDiesel od Chorenu ve svých vozech vyzývá. 


 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků