Druhá generace bionafty vzniká ze dřeva

V německém Freiburgu byla právě otevřena nová továrna na bionaftu, získávanou z rozkládajícího se dřeva a nazvanou SunDiesel. Roční produkce je zde plánována na 18 milionů litrů, což by mělo stačit k provozu 15 000 automobilů. Rafinerii vystavěla společnost Choren Industries a její nový produkt by měl být kompatibilní se stávajícími vznětovými motory. Podle jejího výzkumu má být její výrobek ve srovnání s běžnými bionaftami  bezezbytku použitelný do stávajících motorů. Nyní musí být do nafty přidáváno 5% konvenční biosložky, příští rok tento podíl naroste na 7%, což už by mohlo být problematické.

Choren Industries plánuje výstavbu další rafinérie, a sice ve Schwedtu poblíž polské hranice. V roce 2020 by přitom mělo fungovat celkem již 10 až 15 továren, z nichž alespoň pět bude v Německu. Společnost úzce spolupracuje s velkými firmami jakými jsou Shell, Daimler či Volkswagen. Práve Mercedes a Volkswagen k užívání produktu SunDiesel od Chorenu ve svých vozech vyzývá. 


 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků