Druhá etapa elektronického mýta tvrdě narazila

7 komentářů

Pavel
19. dubna • 20:21

Na něco jste autore zapomněl, a to, že druhou stranou tohoto rozhodnutí je skutečnost, že ty zbývající kilometry se zpoplatní tím údajně špatným mikrovlným systémem.:-D Myslím, že problém je v tom, že Řebíček měl původně velký oči s těmi satelitními a hybridními systémy (mimochodem stejně jako Vy ve Vašich předchozích článcích). Jediný systém který ve světě pořádně funguje je totiž ten mikrovlný a ještě k tomu je ze všech variant nejlevnější.... A tehle rozhodnutí MD i ta analýza je toho důkazem:-P

Jarýk
25. dubna • 8:56

Nevím, kde jste přišel na ten nesmysl, že mikrovlnný systém je nejlepší a nejlevněší. Podotýkám, že Vám asi ušlo, že se píše rok 2007. Vy jste zřejmě se svým myšlením asi tak o dvacet let pozadu. Mikrovlný systém je nejen zastaralou technologií, ale také pro náš stát technologií zcela nevhodnou. Pokud jste si prohlédl nabídky a jejich ceny, které byly v rámci "výběrového řízení" a pozdějších soudních sporů zveřejněny, pak je zcela jasné, že tento systém bylo možné v ČR realizovat jen a pouze proto, že Kapsch rozdal miliardy korun do kapes těch, co o přijetí tohoto systému rozhodovali.

Radek Ondrášík
19. dubna • 20:28

Jinak nevím, zda jste analýzu četl, když ji považujete za "důkaz". Analýza řekla jasně, že se nevyplatí pokrýt silnice 1. třídy elektronickým mýtem - a to ani satelitním a ani mikrovlnným. Vyplatí se to jen na malém množství silnic 1. třídy s velkým provozem a dobou návazností na důležité tepny.

Radek Ondrášík
19. dubna • 20:27

Než stavět pro 250 km druhý systém je lepší ponechat stávající.Satelitní systém nikde nefunguje? Funguje v mnoha státech a pro Vás bude nejblíže navštívit sousední Německo. Navíc v blízké budoucnosti bude elektronické mýto zavedeno na celém území EU s tím, že půjde o globální satelitní systém.Takže je skvělé, že tu máme něco, co někde funguje a nemá žádnou budoucnost. Ano, to je přesně to, co jsme potřebovali. Navíc s přínosem - nula nula nic...

DAvid
19. dubna • 10:50

Každopádně si myslím, že je jedno jestli se bude platit na 250ti nebo 1000íci kilometrech. Cena projektu se bude lišit jen v promilích procent. Vzhledem k tomu že pořizovací cena toho šrotu co nám sem valej z Rakouska je nula (možná spíš záporná - ušetří za ekologickou likvidaci) tvoří 99% procent ceny provize a marže. A jak známo na tu se sahat nedá. Takže je to jedno kolik se zpoplatní stát to "stát" potažmo nás "blbý" zaměstnance bude vždy stejně:-/

bohous
19. dubna • 10:16

no von je pan Moos trosku doleva,ze. Toz preci se ted nemuze podporovat neco kde hrozí že se budou plnit pravé kapsičky... Takze system bude o.k. kdyz se otoci vlada, nebo kdyz se nasype do obou kapsicek (tzv "hybridní systém" ;-) )

Vana666
19. dubna • 7:59

Další postup bude jednoduchý - stát si zaplatí ještě jednu analýzu, která ukáže že je nejvýhodnější hybridní systém. Ten se vybuduje a po pár letech provozu se naopak projeví fatální nevýhodnost celého projektu. Do případu se vloží policie, korupční jednání se ovšem nepodaří prokázat. O ztrátu ze zvýší státní dluh a všichni budou spokojeni.

Doporučujeme

Články odjinud