Druhá etapa elektronického mýta se zřejmě zpozdí

I když do ohlášeného termínu spuštění druhé etapy elektronického mýta zbývá téměř tři čtvrtě roku, již nyní se ozývají hlasy ze strany státu i společnosti Kapsch, že termín 1. 1. 2008 zřejmě nebude splněn.

Podobnou situaci jsme zažili již před rokem, tedy před spuštěním první etapy mýta. Tehdy se také zdálo, že se termín nedá stihnout a nakonec vše dopadlo podle představ dodavatele a mýto bylo 1. 1. 2007 spuštěno

V současnosti je ovšem situace jiná. Zpoždění není způsobeno zpochybněním tendru, ale proto, že doposud nebyly jasně specifikovány podmínky pro technické zajištění druhé etapy. Není určeno, kde se bude na silnicích prvních tříd vybírat současným elektronickým mýtem a kde satelitním, a jaké budou podíly těchto technologií. Důvodem této neúplnosti je váhání ze strany ministerstva dopravy, které v tom samo ještě nemá jasno.

V této chvíli se také zvažuje, že druhá etapa by se rozdělila na dvě části. První by obsahovala vybudování mikrovlnného systému na části silnic první třídy a také vybudování kontrolních bran na silnicích, kde se bude vybírat satelitním způsobem. Poté doplní tento systém mýto satelitní, což již bude jen detail ve výstavbě, protože celý systém bude již připraven na svou hybridní funkčnost.

Uvidíme, jak to celé dopadne. Rozladění mnohých nad vším, co se týká současného a chystaného budoucího systému výkonového zpoplatnění českých silnic a dálnic, dá ale momentální situace těžko zapomenout...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků