Druhá etapa elektronického mýta se zřejmě zpozdí

I když do ohlášeného termínu spuštění druhé etapy elektronického mýta zbývá téměř tři čtvrtě roku, již nyní se ozývají hlasy ze strany státu i společnosti Kapsch, že termín 1. 1. 2008 zřejmě nebude splněn.

Podobnou situaci jsme zažili již před rokem, tedy před spuštěním první etapy mýta. Tehdy se také zdálo, že se termín nedá stihnout a nakonec vše dopadlo podle představ dodavatele a mýto bylo 1. 1. 2007 spuštěno

V současnosti je ovšem situace jiná. Zpoždění není způsobeno zpochybněním tendru, ale proto, že doposud nebyly jasně specifikovány podmínky pro technické zajištění druhé etapy. Není určeno, kde se bude na silnicích prvních tříd vybírat současným elektronickým mýtem a kde satelitním, a jaké budou podíly těchto technologií. Důvodem této neúplnosti je váhání ze strany ministerstva dopravy, které v tom samo ještě nemá jasno.

V této chvíli se také zvažuje, že druhá etapa by se rozdělila na dvě části. První by obsahovala vybudování mikrovlnného systému na části silnic první třídy a také vybudování kontrolních bran na silnicích, kde se bude vybírat satelitním způsobem. Poté doplní tento systém mýto satelitní, což již bude jen detail ve výstavbě, protože celý systém bude již připraven na svou hybridní funkčnost.

Uvidíme, jak to celé dopadne. Rozladění mnohých nad vším, co se týká současného a chystaného budoucího systému výkonového zpoplatnění českých silnic a dálnic, dá ale momentální situace těžko zapomenout...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků