Druhá etapa elektronického mýta se zřejmě zpozdí

I když do ohlášeného termínu spuštění druhé etapy elektronického mýta zbývá téměř tři čtvrtě roku, již nyní se ozývají hlasy ze strany státu i společnosti Kapsch, že termín 1. 1. 2008 zřejmě nebude splněn.

Podobnou situaci jsme zažili již před rokem, tedy před spuštěním první etapy mýta. Tehdy se také zdálo, že se termín nedá stihnout a nakonec vše dopadlo podle představ dodavatele a mýto bylo 1. 1. 2007 spuštěno

V současnosti je ovšem situace jiná. Zpoždění není způsobeno zpochybněním tendru, ale proto, že doposud nebyly jasně specifikovány podmínky pro technické zajištění druhé etapy. Není určeno, kde se bude na silnicích prvních tříd vybírat současným elektronickým mýtem a kde satelitním, a jaké budou podíly těchto technologií. Důvodem této neúplnosti je váhání ze strany ministerstva dopravy, které v tom samo ještě nemá jasno.

V této chvíli se také zvažuje, že druhá etapa by se rozdělila na dvě části. První by obsahovala vybudování mikrovlnného systému na části silnic první třídy a také vybudování kontrolních bran na silnicích, kde se bude vybírat satelitním způsobem. Poté doplní tento systém mýto satelitní, což již bude jen detail ve výstavbě, protože celý systém bude již připraven na svou hybridní funkčnost.

Uvidíme, jak to celé dopadne. Rozladění mnohých nad vším, co se týká současného a chystaného budoucího systému výkonového zpoplatnění českých silnic a dálnic, dá ale momentální situace těžko zapomenout...

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků