Zejména v pracovních dnech jsme si už zvykli na život ve stresu a pod časovým tlakem.

Zejména v pracovních dnech jsme si už zvykli na život ve stresu a pod časovým tlakem.

V napěchovaném harmonogramu pak mnohdy stačí zpomalené děti při chystání do školy, dopravní zácpa nebo nečekaný telefonát, který se navíc prodlouží.

V napěchovaném harmonogramu pak mnohdy stačí zpomalené děti při chystání do školy, dopravní zácpa nebo nečekaný telefonát, který se navíc prodlouží.

A protože většina lidí do práce dojíždí, žije v bláhové představě, že právě na silnici ono zdržení dožene. Zdroj: barrandak.cz

A protože většina lidí do práce dojíždí, žije v bláhové představě, že právě na silnici ono zdržení dožene. | Zdroj: barrandak.cz

Alespoň se o to pokouší 43 % řidičů. Přitom pouze jeden z deseti motoristů dbá na dodržování rychlostních limitů.

Alespoň se o to pokouší 43 % řidičů. Přitom pouze jeden z deseti motoristů dbá na dodržování rychlostních limitů.

Mimochodem, rychlá jízda způsobila loni 12 815 nehod, přičemž nejčastěji byly viníky osoby do 24 let věku.

Mimochodem, rychlá jízda způsobila loni 12 815 nehod, přičemž nejčastěji byly viníky osoby do 24 let věku.

Jako kdyby ignorovali apel organizací zainteresovaných do bezpečnosti na silnici, policie, i neustálé zmínky o nejčastějších příčinách nehod.

Jako kdyby ignorovali apel organizací zainteresovaných do bezpečnosti na silnici, policie, i neustálé zmínky o nejčastějších příčinách nehod.

Těmi jsou hlavně rychlost a nepozornost. A když spěcháme, většinou se tato rizika spojují. Zdroj: Pixabay

Těmi jsou hlavně rychlost a nepozornost. A když spěcháme, většinou se tato rizika spojují. | Zdroj: Pixabay

Jelikož mediální šíření většinou přichází vniveč, rozhodla se Česká asociace pojišťoven prohlásit 3. duben za „Národní den beze spěchu“.   Zdroj: Pixabay

Jelikož mediální šíření většinou přichází vniveč, rozhodla se Česká asociace pojišťoven prohlásit 3. duben za „Národní den beze spěchu“.   | Zdroj: Pixabay

Ranní zpoždění nás nebude tolik trápit, protože řada událostí se záměrně opozdí. Zdroj: BESIP

Ranní zpoždění nás nebude tolik trápit, protože řada událostí se záměrně opozdí. | Zdroj: BESIP

Cílem je zvolnit a podrobit se sebereflexi, jestli je opravdu nutné pro pár minut riskovat nehodu. Zdroj: Toyota

Cílem je zvolnit a podrobit se sebereflexi, jestli je opravdu nutné pro pár minut riskovat nehodu. | Zdroj: Toyota

hápeme, že stihnout pracovní let do zahraničí, nebo termín odevzdání nějaké práce či zakázky má vysokou váhu, na rozdíl od stihnutí nákupu na večeři. Zvláštní ale je, že mnohdy lidi riskují úplně stejně. Zdroj: Toyota

hápeme, že stihnout pracovní let do zahraničí, nebo termín odevzdání nějaké práce či zakázky má vysokou váhu, na rozdíl od stihnutí nákupu na večeři. Zvláštní ale je, že mnohdy lidi riskují úplně stejně. | Zdroj: Toyota

Díky této iniciativě bude alespoň jeden den akceptovatelné, když přijedete někam pozdě. Zdroj: Seat

Díky této iniciativě bude alespoň jeden den akceptovatelné, když přijedete někam pozdě. | Zdroj: Seat

Akce upozorňující na fakt, že 33 % nehod zahrnuje úmrtí, bude komunikována prostřednictvím médií a přidá se k ní i pražský orloj. Zdroj: Pixabay

Akce upozorňující na fakt, že 33 % nehod zahrnuje úmrtí, bude komunikována prostřednictvím médií a přidá se k ní i pražský orloj. | Zdroj: Pixabay

Národní den navazuje na kampaň 13 minut, která rovněž poukazuje na rychlou a nebezpečnou jízdu. Zdroj: Volkswagen

Národní den navazuje na kampaň 13 minut, která rovněž poukazuje na rychlou a nebezpečnou jízdu. | Zdroj: Volkswagen

V napěchovaném harmonogramu pak mnohdy stačí zpomalené děti při chystání do školy, dopravní zácpa nebo nečekaný telefonát, který se navíc prodlouží.
A protože většina lidí do práce dojíždí, žije v bláhové představě, že právě na silnici ono zdržení dožene. Zdroj: barrandak.cz
Alespoň se o to pokouší 43 % řidičů. Přitom pouze jeden z deseti motoristů dbá na dodržování rychlostních limitů.
Mimochodem, rychlá jízda způsobila loni 12 815 nehod, přičemž nejčastěji byly viníky osoby do 24 let věku.
14
Fotogalerie

Drtivá většina řidičů v Česku nedodržuje povolenou rychlost. Národní den beze spěchu upozorní na tragické následky

Česká asociace pojišťoven vyhlašuje na 3. dubna Národním dnem beze spěchu. Přijet pozdě není ostuda, ale prevence, jak dorazit do cíle v pořádku.

Zejména v pracovních dnech jsme si už zvykli na život ve stresu a pod časovým tlakem. V napěchovaném harmonogramu pak mnohdy stačí zpomalené děti při chystání do školy, dopravní zácpa nebo nečekaný telefonát, který se navíc prodlouží.

A protože většina lidí do práce dojíždí, žije v bláhové představě, že právě na silnici ono zdržení dožene. Alespoň se o to pokouší 43 % řidičů. Přitom pouze 1 z 10 motoristů dbá na dodržování rychlostních limitů. Mimochodem, rychlá jízda způsobila loni 12.815 nehod, přičemž nejčastěji byly viníky osoby do 24 let věku.

Jako kdyby ignorovali apel organizací zainteresovaných do bezpečnosti na silnici, policie, i neustálé zmínky o nejčastějších příčinách nehod. Těmi jsou rychlost a nepozornost. A když spěcháme, většinou se tato rizika spojují. Jelikož mediální šíření většinou přichází vniveč, rozhodla se Česká asociace pojišťoven prohlásit 3. duben za Národní den beze spěchu.  

Ranní zpoždění nás nebude tolik trápit, protože řada událostí se záměrně opozdí. Cílem je zvolnit a podrobit se sebereflexi, jestli je opravdu nutné pro pár minut riskovat nehodu. Ať už mírnou, nebo těžkou. Chápeme, že stihnout pracovní let do zahraničí či odevzdání práce a zakázky má vysokou váhu, na rozdíl od stihnutí nákupu na večeři. Zvláštní ale je, že mnohdy lidi riskují úplně stejně.

Díky této iniciativě bude alespoň jeden den akceptovatelné, když přijedete někam pozdě. Akce, upozorňující, že 33 % nehod zahrnuje úmrtí, bude komunikována prostřednictvím médií a přidá se k ní i Pražský orloj. Jeho procesí apoštolů bude v 10 hodin zastaveno a smrtka udeří do zvonu 138krát, čímž připomene, kolik lidských životů vyhaslo loni na českých silnicích. Národní den navazuje na kampaň 13 minut, která rovněž poukazuje na rychlou a nebezpečnou jízdu.

Doporučujeme

Články odjinud