Nepřekvapí, že OCTA se stává dosud nejdražší variantou Defenderu. Cenou překonává i prodlouženou verzi 130 s tradičním pětilitrem pod kapotou.
Nedlouho po premiéře dosud nejsilnějšího a nejschopnějšího Defenderu OCTA už máme představu, na kolik tato specialita od divize SVO vyjde. V českém konfigurátoru zatím model nenajdete, případní zájemci už však mohou kontaktovat české zastoupení skrze webové stránky, s čímž přichází od značky i první orientační cenovky.
OCTA, dostupná pouze v karosářské verzi 110, začíná od ceny 4.787.205 Kč. Standardně přitom mluvíme o verzi na 22palcových kolech s celoročními silničními pneumatikami. Zaváděcí výbava Edition One – právě ta, která ve videu provádí vysokorychlostní off-roading – bude začínat na ceně 5.275.496 Kč. Tady už jsou součástí 20palcová kovaná kola, terénní pneu Goodyear Advanced All-Terrain nebo doplňky z uhlíkových vláken.
V každém případě ale najdete pod kapotou zběsilého Defenderu 4,4litrový twin-turbo V8 v mild-hybridní formě od BMW (motor již britská značka používá taky v Range Roveru Sport SV). Hodnotami je 635 koní (467 kW) a 750 Nm točivého momentu (respektive 800 Nm v režimu Dynamic Launch). Zrychlení z nuly na 100 km/h je tak otázkou 4,0 sekundy, přičemž maximálně umí OCTA dosáhnout elektronicky omezených 250 km/h (v případě verze na silničních pneumatikách).
Terénní schopnosti vozu posunul Land Rover dále zvýšeným vzduchovým podvozkem (+28 mm), kterému nechybí delší a tužší příčná ramena nebo hydraulicky propojený systém semi-aktivních tlumičů. Do šířky narostl „defík“ o 68 mm. Bez ohledu na výbavu a zvolená kola je pak standardem brzdová soustava Brembo s předními kotouči o průměru 400 mm.
Svou cenou nakonec OCTA překonává i zatím nejdražší Defender 130 ve verzi V8 (500 k/368 kW) – tedy s tradičním pětilitrem a přeplňováním kompresorem – za cenu od 3.950.181 Kč. Zmíněná zaváděcí verze Edition One, shrnující do jednoho balíčku výbavu zaměřenou především na dobrodružné řádění v terénu, bude dostupná po celý první rok výroby Defenderu OCTA.