Drsný Ford Troller T4 není žádný internetový troll

Mrzí vás, že Land Rover pomalu ukončí výrobu ikonického off-roadu Defender? Ford má za něj možná odpovídající náhradu, jenom pro ni musíte až do Brazílie.
Drsný Ford Troller T4 není žádný internetový troll

Ford Troller T4 byl odhalen na autosalonu v jihoamerickém Sao Paulu a od rok starého konceptu T-R se skoro vůbec neliší. V Brazílii ho pro místní trh vyrábí firma Troller Veículos Especiais S/A, kterou Ford v roce 2007 koupil.

Poctivý pracovní off-road aby dneska jeden na trhu pohledal. Všechny modely jsou civilnější, jednodušší na řízení a spíše se přibližují běžným SUV. Vždyť i takový Volkswagen Amarok nebo Ford Ranger funguje spíše jako schopné SUV s korbou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U nás si musíme nechat zajít chuť. Ale pokud si troufnete na individuální dovoz...

Na jednu stranu tahle použitelnost a civilizovanost na škodu rozhodně není, ale pokud vám jde o drsňácký charakter, ten pochromovaný rám a samolepky neudělají. Ještě že je tu na výlety do bahna klasický Defender... Ale s tím bude také brzy konec.

Dokonce i Land Rover přiznal, že příští Defender bude civilnější a ne tak primitivní jako ten současný. Takže kam se blázni do pojízdných terénních žebřiňáků mají podívat? Řešení by pro mě mohl mít Ford, ale musíte kvůli němu až do Brazílie.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Troller T4 ale není, jak by název mohl napovídat, nějaký internetový vtípek. Je to seriózní off-road, který navíc vypadá docela cool. Vrazit na to v Severní Americe logo Ford a nápis Bronco, prodaly by se toho miliony.

Pod kapotou pracuje turbodiesel o objemu 3,2 l, spojený s šestistupňovým manuálem, ale tisková zpráva v portugalštině se o výkonu či jiných parametrech nezmiňuje. Dočtete se, že Ford s Trollerem T4 najezdil během vývoje přes dvě stě tisíc kilometrů v tom nejdrsnějším brazilském terénu.

Naděje na dovoz do Evropy si nedělejte, protože tohle auto by v EU zřejmě nesplnilo jedinou normu ohledně bezpečnosti, emisí a zřejmě ani zahnutí banánu. Škoda, protože Troller T4 vypadá vážně zajímavě a určitě by byl i za atraktivní cenu.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků