Drsný Ford Troller T4 není žádný internetový troll

Mrzí vás, že Land Rover pomalu ukončí výrobu ikonického off-roadu Defender? Ford má za něj možná odpovídající náhradu, jenom pro ni musíte až do Brazílie.
Drsný Ford Troller T4 není žádný internetový troll

Ford Troller T4 byl odhalen na autosalonu v jihoamerickém Sao Paulu a od rok starého konceptu T-R se skoro vůbec neliší. V Brazílii ho pro místní trh vyrábí firma Troller Veículos Especiais S/A, kterou Ford v roce 2007 koupil.

Poctivý pracovní off-road aby dneska jeden na trhu pohledal. Všechny modely jsou civilnější, jednodušší na řízení a spíše se přibližují běžným SUV. Vždyť i takový Volkswagen Amarok nebo Ford Ranger funguje spíše jako schopné SUV s korbou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U nás si musíme nechat zajít chuť. Ale pokud si troufnete na individuální dovoz...

Na jednu stranu tahle použitelnost a civilizovanost na škodu rozhodně není, ale pokud vám jde o drsňácký charakter, ten pochromovaný rám a samolepky neudělají. Ještě že je tu na výlety do bahna klasický Defender... Ale s tím bude také brzy konec.

Dokonce i Land Rover přiznal, že příští Defender bude civilnější a ne tak primitivní jako ten současný. Takže kam se blázni do pojízdných terénních žebřiňáků mají podívat? Řešení by pro mě mohl mít Ford, ale musíte kvůli němu až do Brazílie.

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Troller T4 ale není, jak by název mohl napovídat, nějaký internetový vtípek. Je to seriózní off-road, který navíc vypadá docela cool. Vrazit na to v Severní Americe logo Ford a nápis Bronco, prodaly by se toho miliony.

Pod kapotou pracuje turbodiesel o objemu 3,2 l, spojený s šestistupňovým manuálem, ale tisková zpráva v portugalštině se o výkonu či jiných parametrech nezmiňuje. Dočtete se, že Ford s Trollerem T4 najezdil během vývoje přes dvě stě tisíc kilometrů v tom nejdrsnějším brazilském terénu.

Naděje na dovoz do Evropy si nedělejte, protože tohle auto by v EU zřejmě nesplnilo jedinou normu ohledně bezpečnosti, emisí a zřejmě ani zahnutí banánu. Škoda, protože Troller T4 vypadá vážně zajímavě a určitě by byl i za atraktivní cenu.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 67 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků