Drsný crash test ukázal, co vám hrozí, když v dodávce vezete paletu tvarovek

Crash test provedla švýcarská společnost Dynamic Test Center. Paleta tvarovek se po nárazu změnila v obří projektil.

Vedle standardních nárazových testů vídáme občas i ty velmi netradiční. Jsou to spíše pokusy, ale o to blíže jsou reálným situacím. Jak létá nepřipoutaná posádka z kutálejícího se vozu, jste už určitě viděli, ale viděli jste, jak může dopadnout nárazový test plně naložené dodávky?

Děsivé video vás naučí se v autě poutat. Posádka vylétla z vozu jako dělové koule

Děsivé video vás naučí se v autě poutat. Posádka vylétla z vozu jako dělové koule

Jeden takový nárazový test udělali před lety ve švýcarském Dynamic Test Center. Do Mercedesu Vito první generace naložili paletu betonových tvarovek, přikurtovali a poslali v rychlosti 50 km/h do zdi. Samozřejmě, že se i provázaný a uchycený náklad změnil v projektil.

Jakmile se Vito dotklo zdi, začalo se necelých osm metráků na paletě hrnout dopředu, jako by bylo na kolejích. Po skončení nárazu byla polovina nákladu v prostoru pro posádku a řidič byl nalisovaný do volantu. Vázání sice jakž takž vydrželo, ale kurty se utrhly téměř ihned.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Podobný test už jste dost možná viděli, přece jenom je to už docela starší záležitost. Pokud ne, tak tady ho máte. Pokud byste si z něj měli něco odnést, tak určitě to, že velký a těžký náklad do malé dodávky prostě nepatří. Od toho jsou vozíky. Pro instalatéry a elektrikáře jsou malé dodávky fajn, ale na „zedničinu“ to chce něco většího, ideálně pořádný valník, který vám po nárazu sice zničí dodávku, ale páteř nejspíš nechá v klidu.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 98 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků