Drsnější Seat Ateca jste zřejmě neviděli. Tohle není auto pro slečinky!

Nazout si holinky, do ruky vzít pušku a vyrazit na lov v Seatu Ateca. Nemožné? Tak čtěte dál...

Vozy SUV se v současnosti prodávají skvěle. Jejich revírem je ale většinou město a na nezpevněnou cestu s nimi majitelé vyrazí jen zřídka. Patří k nim i Seat Ateca, španělský bratranec Škody Karoq. Pokud ale toužíte po terénním dobrodružství, i v něm máte nyní možnost.

Cupra už není nejsilnější Atecou. U ABT přidali další 50 koní!

Cupra už není nejsilnější Atecou. U ABT přidali další 50 koní!

Lucemburský dealer Seatu se spojil s německým úpravcem JE Design, který se specializuje na Seaty. Společně si položili otázku: „Co kdyby někdo chtěl s Atecou opravdu do terénu?“ Odpověď se jmenuje All Terrain a vychází z Atecy ve výbavě Xcellence. Tu byste na první pohled ale poznali jen těžko, výsledek totiž vypadá jako expediční speciál z Jurského parku.

Robustnější vzhled je pokryt zelenou barvou Khaki Matt. Spodek auta je oplechován, aby se zamezilo poškození podvozkových částí. Pro lepší průchodnost terénem se zvedla výška vozu o 30 milimetrů a blatníky jsou rozšířeny o 35 milimetrů. Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny nahradily skromnější „šestnáctky“, ovšem nazuté do terénních pneumatik.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Pod kapotou je motor 2.0 TDI s výkonem 190 koní. Ten se dodává s pohonem 4x4, který je pro radovánky v blátě samozřejmě potřeba. Pro lepší zvukový projev slouží nový výfukový systém, který je zakončen čtveřicí nerezových koncovek.

Navíc se nemusíte bát vyrazit ani v noci. O dostatek světla se stará LED světelná rampa na střeše. O interiéru žádné informace nemáme, ale podle všeho by tam mělo zůstat vše při starém. Cenu také zatím nevíme. Víme ale, že první kusy vzniknou ještě do konce roku a jsou dokonce posvěceny od německé STK.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků