Drsnější Seat Ateca jste zřejmě neviděli. Tohle není auto pro slečinky!

Nazout si holinky, do ruky vzít pušku a vyrazit na lov v Seatu Ateca. Nemožné? Tak čtěte dál...

Vozy SUV se v současnosti prodávají skvěle. Jejich revírem je ale většinou město a na nezpevněnou cestu s nimi majitelé vyrazí jen zřídka. Patří k nim i Seat Ateca, španělský bratranec Škody Karoq. Pokud ale toužíte po terénním dobrodružství, i v něm máte nyní možnost.

Cupra už není nejsilnější Atecou. U ABT přidali další 50 koní!

Cupra už není nejsilnější Atecou. U ABT přidali další 50 koní!

Lucemburský dealer Seatu se spojil s německým úpravcem JE Design, který se specializuje na Seaty. Společně si položili otázku: „Co kdyby někdo chtěl s Atecou opravdu do terénu?“ Odpověď se jmenuje All Terrain a vychází z Atecy ve výbavě Xcellence. Tu byste na první pohled ale poznali jen těžko, výsledek totiž vypadá jako expediční speciál z Jurského parku.

Robustnější vzhled je pokryt zelenou barvou Khaki Matt. Spodek auta je oplechován, aby se zamezilo poškození podvozkových částí. Pro lepší průchodnost terénem se zvedla výška vozu o 30 milimetrů a blatníky jsou rozšířeny o 35 milimetrů. Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny nahradily skromnější „šestnáctky“, ovšem nazuté do terénních pneumatik.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Pod kapotou je motor 2.0 TDI s výkonem 190 koní. Ten se dodává s pohonem 4x4, který je pro radovánky v blátě samozřejmě potřeba. Pro lepší zvukový projev slouží nový výfukový systém, který je zakončen čtveřicí nerezových koncovek.

Navíc se nemusíte bát vyrazit ani v noci. O dostatek světla se stará LED světelná rampa na střeše. O interiéru žádné informace nemáme, ale podle všeho by tam mělo zůstat vše při starém. Cenu také zatím nevíme. Víme ale, že první kusy vzniknou ještě do konce roku a jsou dokonce posvěceny od německé STK.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků