Hlavní a diagonální trubky mají větší průměr (63,5 mm a 51 mm) než u předchozího modelu Nomad a každá trubka byla analyzována a optimalizována tak, aby poskytovala lehkou, ale mimořádně pevnou konstrukci. Zdroj: Ariel Motor Company

Hlavní a diagonální trubky mají větší průměr (63,5 mm a 51 mm) než u předchozího modelu Nomad a každá trubka byla analyzována a optimalizována tak, aby poskytovala lehkou, ale mimořádně pevnou konstrukci. | Zdroj: Ariel Motor Company

Torzní tuhost šasi byla ve srovnání s původním modelem Nomad zvýšena o více než 60 %, což zajišťuje obrovskou tuhost konstrukce.  Zdroj: Ariel Motor Company

Torzní tuhost šasi byla ve srovnání s původním modelem Nomad zvýšena o více než 60 %, což zajišťuje obrovskou tuhost konstrukce.  | Zdroj: Ariel Motor Company

Velká změna přichází u pohonu – zatím co první Nomad spoléhal na motor Honda z amerického Civicu Type S o objemu 2,4 litru a se 175 kW/300 Nm, druhé vydání nasadilo přeplňovaný čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 2,3 litru, který v Evropě známe například z minulé generace Mustangu nebo ostrých Focusů. Zdroj: Ariel Motor Company

Velká změna přichází u pohonu – zatím co první Nomad spoléhal na motor Honda z amerického Civicu Type S o objemu 2,4 litru a se 175 kW/300 Nm, druhé vydání nasadilo přeplňovaný čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 2,3 litru, který v Evropě známe například z minulé generace Mustangu nebo ostrých Focusů. | Zdroj: Ariel Motor Company

Odpružení je řešeno dvojitými lichoběžníky s nestejně dlouhými rameny, v základu má Nomad 2 tlumiče K-Tech s pružinami Eibach, volitelně může dostat odpružení Ohlins TTX s externími zásobníky a možností nastavení ve třech směrech. Zdroj: Ariel Motor Company

Odpružení je řešeno dvojitými lichoběžníky s nestejně dlouhými rameny, v základu má Nomad 2 tlumiče K-Tech s pružinami Eibach, volitelně může dostat odpružení Ohlins TTX s externími zásobníky a možností nastavení ve třech směrech. | Zdroj: Ariel Motor Company

Sériové brzdy jsou o desítky procent lepší, než u původního Nomadu, na přání je možné dostat systém od AP Racing s čtyřpístkovými brzdiči a 290mm kotouči vpředu i vzadu. Vůz má také stavitelné ABS s možností za příplatek přepínat mezi silničním a terénním režimem. Zdroj: Ariel Motor Company

Sériové brzdy jsou o desítky procent lepší, než u původního Nomadu, na přání je možné dostat systém od AP Racing s čtyřpístkovými brzdiči a 290mm kotouči vpředu i vzadu. Vůz má také stavitelné ABS s možností za příplatek přepínat mezi silničním a terénním režimem. | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 Zdroj: Ariel Motor Company

Ariel Nomad 2 | Zdroj: Ariel Motor Company

Torzní tuhost šasi byla ve srovnání s původním modelem Nomad zvýšena o více než 60 %, což zajišťuje obrovskou tuhost konstrukce.  Zdroj: Ariel Motor Company
Velká změna přichází u pohonu – zatím co první Nomad spoléhal na motor Honda z amerického Civicu Type S o objemu 2,4 litru a se 175 kW/300 Nm, druhé vydání nasadilo přeplňovaný čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 2,3 litru, který v Evropě známe například z minulé generace Mustangu nebo ostrých Focusů. Zdroj: Ariel Motor Company
Odpružení je řešeno dvojitými lichoběžníky s nestejně dlouhými rameny, v základu má Nomad 2 tlumiče K-Tech s pružinami Eibach, volitelně může dostat odpružení Ohlins TTX s externími zásobníky a možností nastavení ve třech směrech. Zdroj: Ariel Motor Company
Sériové brzdy jsou o desítky procent lepší, než u původního Nomadu, na přání je možné dostat systém od AP Racing s čtyřpístkovými brzdiči a 290mm kotouči vpředu i vzadu. Vůz má také stavitelné ABS s možností za příplatek přepínat mezi silničním a terénním režimem. Zdroj: Ariel Motor Company
20
Fotogalerie

Drsňácký Ariel Nomad se vrací. Motor Hondy vyměnil za Ford ST, předchůdce překonává ve všech směrech

Jmenuje se prostě Nomad 2 a koncept rychlé trubkové buginy dovedl k dokonalosti. Již nyní má desítky objednávek.

Začalo to kdysi silniční formulkou Atom, kterou k hvězdným výšinám zájmu katapultovala ikonická reportáž Jeremyho Clarksona v pořadu Top Gear. Ta má nyní svou již čtvrtou generaci a obměna přichází i u terénního modelu Nomad, představeného poprvé v lednu roku 2015.

Novinka má zcela originální název „Nomad 2“ a kromě tří dílů se od jedničky ve všem liší. Na délku má 3400 mm, šířka je 1860 mm a výška činí 1475 mm, to vše na rozvoru 2396 mm. Oproti předchůdci rozvor narostl o 48 mm a rozchod o 50 mm pro lepší stabilitu. Trubkové šasi využívá širší materiál, torzní tuhost se proto zvýšila o 60 procent.

Odpružení je řešeno dvojitými lichoběžníky s nestejně dlouhými rameny, v základu má Nomad 2 tlumiče K-Tech s pružinami Eibach, volitelně může dostat odpružení Ohlins TTX s externími zásobníky a možností nastavení ve třech směrech. Nejdrsnější a v podstatě závodní volbou je pak kompletní řešení od Bilstein.

Geometrii nastavoval podvozkový guru Richard Hurdwell, má v sobě opatření proti přílišnému přenosu hmoty a změně pozice kol při prudkém zrychlení, brzdění i zatáčení. Sériové brzdy jsou o desítky procent lepší, než u původního Nomadu, na přání je možné dostat systém od AP Racing s čtyřpístkovými brzdiči a 290mm kotouči vpředu i vzadu. Vůz má také stavitelné ABS s možností za příplatek přepínat mezi silničním a terénním režimem.

Zatímco první Nomad spoléhal na motor Honda z amerického Civicu Type S o objemu 2,4 litru a se 175 kW/300 Nm, druhé vydání nasadilo přeplňovaný čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 2,3 litru, který v Evropě známe například z minulé generace Mustangu nebo ostrých Focusů.

Řidič Nomadu 2 si může vybrat ze tří úrovní výkonu díky přepínatelným mapám – 194 kW/385 Nm, 225 kW/451 Nm, 227 kW/518 Nm. Což se hodí vzhledem k lehkému nárůstu hmotnosti na 715 kg. Na 96 km/h auto zrychlí za 3,4 sekundy, maximální rychlost činí 216 km/h. Cestování nebo řádění si majitelé užijí více a déle díky zvětšené 70litrové nádrži. Britské ceny včetně daně startují na dvou milionech korun, již nyní Ariel evidují 80 zájemců.

Doporučujeme

Články odjinud