| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime | Zdroj: Alpine

| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine
| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine
| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine
| Alpine A110 R Ultime Zdroj: Alpine
31
Fotogalerie

Drsná Alpine A110 R Ultime se ukazuje v akci. Na Ringu dokázala ušetřit 20 sekund na kolo!

Finální A110 nechává přechozí verze modelu v prachu za sebou a na okruhu zvládá držet krok s mnohem výkonnější třídou.

Limitovaná série Alpine A110 R Ultime se nám loni představila jakožto vrcholná evoluce oceňovaného sporťáku a zároveň jako hořká rozlučka, která chtě nechtě utvrzuje konec spalovacích vozů francouzské značky (nástupce A110 bude již čistě elektrický). Teď k „ultimátní“ A110 přidává Alpine i krátký dokument, v němž nahlíží do zákulisí vývoje a také nově rozšířených možností personalizace vozu. A navíc si můžeme Ultime poprvé prohlédnout a poslechnout v akci.

Z vývoje na Nürburgringu značka prozrazuje, že je novinka na kolo o cca 20 sekund rychlejší než dosavadní vrchol A110 R. S časem zhruba 7 minut a 15 sekund se tedy lehkonohý sporťák pohybuje na úrovni třeba Porsche 911 Turbo S (991). Přesnou hmotnost dále odlehčené verze Ultime sice značka stále nezveřejnila, v každém případě ale mluvíme o hodnotě pod dosavadními 1100 kg.

K tomu si navíc turbodmychadlem přeplňovaná benzinová osmnáctistovka polepšila na výkon 350 koní (257 kW) a točivý moment 420 Nm (+50 k/37 kW a 80 Nm). Do celkových schopností Ultime nicméně promlouvá i nastavitelný podvozek Öhlins, silnější brzdový systém AP Racing, ještě lehčí 18/19palcová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 nebo aerodynamický bodykit generující přítlak až 160 kg.

Ve výsledku bude také každý zákaznický kus Ultime vypadat jinak, neboť Alpine pro tento model uvádí program rozšířené personalizace. Kromě palety 28 barev karoserie se značka spojila s renomovaným specialistou na kůži Poltrona Frau, jehož prostřednictvím nabídne pro interiér 14 odstínů čalounění Alcantarou a 10 odstínu kůže.

Produkce A110 R Ultime bude omezená na 110 kusů, přičemž „ultimátní“ je i dříve oznámená cenovka – od 265.000 eur (cca 6,7 milionu korun). Pro srovnání, v Česku stále dostupná standardní A110 startuje od částky 1,6 milionu korun. K odchodu A110 automobilka nakonec dodává, že zmíněného elektrického nástupce bychom se měli dočkat koncem roku 2026.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud