Drobnost: jak je to s plnou čárou?

Bílá čára, která by měla být pro všechny řidiče tabu, má dvě provedení: jednoduché a dvojité. Jaký je mezi nimi rozdíl?
Drobnost: jak je to s plnou čárou?

Obě tyto čáry se nesmějí přejíždět a ani náklad nesmí přesahovat do vedlejší jízdního pruhu. Ovšem je mezi nimi rozdíl. Bílou čáru souvislou smí řidič přejet ve dvou případech. Za prvé když objíždí nějakou překážku a za druhé v případě, že vyjíždí mimo pozemní komunikaci, například do domovního dvora na soukromý pozemek a podobně.

Dvojitou bílou čáru souvislou pak smí řidič přejet pouze když objíždí překážku. Dvojitá plná čára je tedy přísnější. Plnou čáru nesmíme správně přejet ani v případě, že objíždíme cyklistu, nebo před námi pomalu jedoucí traktor. Když přejedeme přes plnou čáru, dopouštíme se přestupku.

Také v situacích, kdy nepočkáme na konec plné čáry a začneme předjíždět ještě v místě, kde nezačala přerušovaná čára, i když už se k ní blížíme, dopouštíme se závažného přestupku. Stejné je to i v případě, že se nestihneme vrátit do svého jízdního pruhu před začátkem plné čáry.

Teoreticky je i toto přestupek. Proto vyhláška č.30 zavedla vodorovné šipky, které jsou namalovány před koncem přerušované čáry a upozorňují řidiče na blížící se začátek souvislé bílé čáry zakazující předjíždění.

Stejné je to v případech, které jsou na silnicích poměrně časté, předjíždění prostředkem křižovatky s využitím odbočovacích pruhů. To je také považováno za nebezpečné předjíždění a v případě nehody to může jejímu viníkovi značně přitížit.

Pokud by šlo o pouhý přestupek, pak by to byl přestupek závažný. Kdyby došlo k nehodě a počínání řidiče by bylo kvalifikováno jako trestný čin, například kdyby byl někdo zraněn nebo usmrcen, pak by soud v takovém případě toto jednání mohl klasifikovat jako porušení důležité povinnosti. To by se pak projevilo přísnějším a tvrdším trestem.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků