Drobnost: jak je to s plnou čárou?

Bílá čára, která by měla být pro všechny řidiče tabu, má dvě provedení: jednoduché a dvojité. Jaký je mezi nimi rozdíl?
Drobnost: jak je to s plnou čárou?

Obě tyto čáry se nesmějí přejíždět a ani náklad nesmí přesahovat do vedlejší jízdního pruhu. Ovšem je mezi nimi rozdíl. Bílou čáru souvislou smí řidič přejet ve dvou případech. Za prvé když objíždí nějakou překážku a za druhé v případě, že vyjíždí mimo pozemní komunikaci, například do domovního dvora na soukromý pozemek a podobně.

Dvojitou bílou čáru souvislou pak smí řidič přejet pouze když objíždí překážku. Dvojitá plná čára je tedy přísnější. Plnou čáru nesmíme správně přejet ani v případě, že objíždíme cyklistu, nebo před námi pomalu jedoucí traktor. Když přejedeme přes plnou čáru, dopouštíme se přestupku.

Také v situacích, kdy nepočkáme na konec plné čáry a začneme předjíždět ještě v místě, kde nezačala přerušovaná čára, i když už se k ní blížíme, dopouštíme se závažného přestupku. Stejné je to i v případě, že se nestihneme vrátit do svého jízdního pruhu před začátkem plné čáry.

Teoreticky je i toto přestupek. Proto vyhláška č.30 zavedla vodorovné šipky, které jsou namalovány před koncem přerušované čáry a upozorňují řidiče na blížící se začátek souvislé bílé čáry zakazující předjíždění.

Stejné je to v případech, které jsou na silnicích poměrně časté, předjíždění prostředkem křižovatky s využitím odbočovacích pruhů. To je také považováno za nebezpečné předjíždění a v případě nehody to může jejímu viníkovi značně přitížit.

Pokud by šlo o pouhý přestupek, pak by to byl přestupek závažný. Kdyby došlo k nehodě a počínání řidiče by bylo kvalifikováno jako trestný čin, například kdyby byl někdo zraněn nebo usmrcen, pak by soud v takovém případě toto jednání mohl klasifikovat jako porušení důležité povinnosti. To by se pak projevilo přísnějším a tvrdším trestem.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků