Drobného faceliftu a nových motorů se dočkal i Mercedes-Benz SLK

Po Mercedesu třídy C se drobných změn pro rok 2015 dočkal i malý roadster Mercedes-Benz SLK. Facelift se ale netýká designu, nýbrž jen motorů a výbavy. Automobilka dokonce zveřejnila pouze jednu fotografii nového auta.
Drobného faceliftu a nových motorů se dočkal i Mercedes-Benz SLK

Pod kapotou zůstává naftový čtyřválec v modelu SLK 250 d, který má pořád výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 500 Nm. Stovku zvládne za 6,6 sekundy a spotřeba byla snížena o 0,4 l na 4,4 litru na 100 km.

Nejprodávanější sporťák v Evropě? Porsche 911 předběhlo Mercedes SLK

Nejprodávanější sporťák v Evropě? Porsche 911 předběhlo Mercedes SLK

Základní motorizací bude nadále model SLK 200 s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l o výkonu 135 kW (184 k) a točivém momentu 300 Nm. Z 0 na 100 km/h pak roadster SLK zrychlí za 6,9 sekundy a spotřebuje 5,7 l/100 km. Jako jediný model se v Německu vejde s cenou do 40 000 eur. Základní model má také v základu nový šestistupňový manuál.

Stejný motor má i silnější SLK 300, ve kterém nabízí výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 370 Nm. Akcelerace na 100 km/h se zlepšila o 1,1 sekundy a spotřeba pohoršila jen o jednu desetinu litru. SLK 300 a také SLK 250 d mají v základu novou devítistupňovou automatickou převodovku.

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha  

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha  

V nabídce zůstává i atmosférický šestiválec 3,5 l v modelu SLK 350 o výkonu 225 kW (306 k) a točivém momentu 370 Nm. Roadster s šestiválcem zrychlí na stovku za 5,6 s. Nejrychlejší je pak verze SLK 55 AMG, která má stále dvěma turby přeplňovaný osmiválec 5,4 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 540 Nm se systémem vypínání válců. Akcelerace z 0 na 100 km/h jí trvá jen 4,6 sekundy.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků