Driving Day & PlechCup 2014: Volné jízdy, koučink a dostupné závodění v Sosnové

Autodrom Sosnová v sobotu přivítá nadšené řidiče. Proběhne tu Driving Day – den volných okruhových jízd, spojených s koučinkem a závody levných vozů PlechCup 2014. Akce nabídne začínajícím i pokročilým řidičům možnost pobavit se a u toho vypilovat své řidičské schopnosti. PlechCup 2014 navíc představuje příležitost zazávodit si i pro ty, kteří si účast v klasických automobilových závodech nemohou dovolit.
Driving Day & PlechCup 2014: Volné jízdy, koučink a dostupné závodění v Sosnové

„Autíčkář.cz i Driving Academy cílí na ty, pro které není řízení jen způsobem přepravy, ale koníčkem nebo přímo vášní. Na společném podniku Driving Day jim chceme nabídnout možnost zažít okruhové a závodní ježdění, včetně jízd se závodními instruktory a skutečného závodu“, říká Vojtěch Dobeš, šéfredaktor magazínu Autíčkář.cz.

"Driving Day má být především způsobem, jak si užít zábavnou sobotu s rychlými auty. V pozadí se ale skrývá víc než jen zábava – okruhové ježdění je skvělou příležitostí vyzkoušet si vlastní limity i limity svého vozu, a stát se tak lepším a bezpečnějším řidičem. K tomu může napomoci i dopolední kropení dráhy pro účely nácviku jízdy řízeným smykem, zapůjčení laptimerů Qstarz k tréninku a na závěr měřená kola profi časomírou pro ty se soutěživější povahou", dodává  Martin Semerád, automobilový závodník a zakladatel Driving Academy. 

V tom budou účastníkům pomáhat i instruktoři Driving Academy, Jan Charouz (F1) a Martin Semerád (WRC) a Martin Mašek (Drift), kteří budou v průběhu dne poskytovat bezplatné lekce okruhové jízdy. Pro řidiče, kteří si chtějí vyzkoušet skutečné sportovní náčiní, bude k dispozici také pronájem speciálů od Driving Academy – na okruhu bude připraven rally speciál Mitubishi Lancer Evo IX, okruhový Ford Fiesta CUP a BMW E30 upravené pro závody v driftech.

PlechCup – závodění za pár korun

Zkusit si automobilové závody na vlastní kůži je snem snad každého motoristického nadšence. Většina však zůstane právě jen u snů – závodění nepatří zrovna mezi finančně dostupné koníčky a i amatérské podniky se mohou rychle stát nenasytnými žrouty financí. Proto redakce magazínu Autíčkář.cz přišla se seriálem závodů PlechCup. Ten je inspirován americkou sérií 24h LeMons a je založen na jednoduché premise: nejlepší cestou, jak udržet náklady na závodění na dostupné úrovni, je omezit samotnou cenu závodních speciálů. Zatímco americké 24h LeMons je vyhrazeno pro vozy s pořizovací cenou do 500,- USD, u českého PlechCupu byla zvolena hranice 15 000,- Kč.

Splnění této základní podmínky lze dokázat kupní smlouvou nebo prostě prohlášením majitele – v takovém případě záleží na rozhodnutí pořadatele závodu, jestli bude takové tvrzení považovat za realistické. Závodníci se však o způsobilosti svého vozu mohou s pořadatelem (redakcí) poradit předem, aby nedošlo ke komplikacím na místě.

Kromě pořizovací ceny a technické způsobilosti (aniž by však bylo nutné mít vůz přihlášený k provozu v ČR) se na automobil nekladou žádné požadavky ani omezení. Vzhledem k tomu, že se závodí formou měřených jízd, není nezbytné bezpečnostní vybavení jako závodní sedačka nebo rám, i když se samozřejmě doporučuje použití helmy.

Na trati tak proti sobě mohou stát automobily nejrůznějšího stáří, velikosti i výkonu motoru – v předcházejících kolech PlechCupu se tak ve startovním poli objevily vozy od Škody Felicia až po americký Ford Thunderbird.

Kdy, kde a za kolik?

Kdy a kde

Na Autodromu Sosnová, v sobotu 30. 8. 2014 od 9:00 do 18:00.

Za kolik?

1 200 Kč / vůz / den – registrace a platba předem

1 500 Kč / vůz / den – na místě

1 000 Kč / vůz / den – klubová nabídka pro min. 10 vozů (domluva přes mail nebo telefon)

200 Kč / 10min blok

300 Kč / vůz / Timeattack 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků