Dražší nafta může snížit zájem o auta s dieselovými motory

65 komentářů

kejml
12. ledna • 16:51

Ve Svete motoru byly nekdy ke konci lonskeho roku vypocty, od kolika kilometru rocne se vyplati diesel u jednotlivych modelu aut. Porovnani napr. Clio 1,4i a 1,5 dCi. Ti nejlepsi meli od cca 14.000/rok a ty nejhorsi i pres 40 tis.

kejml
12. ledna • 16:52

Pan Broža by nám ten vzoreček na výpočet mohl najít a dát na web, abychom si to mohli počítat on-line :)

Ivan
11. ledna • 14:38

Proč se nikde (v denním tisku, v časopisech, na internetových periodikách) nepíše o tom, o kolik od Nového roku zdražila bionafta?

destu
11. ledna • 13:18

Ještě malí příklad:v MF dnes byl článek k cenám benzínu aplatům v ČR a D. Za pruměrný plat si němec koupí 4000 l benzínu kdežto čech pouhých  400 !!!!!! . Další věc je ,že výrobní náklady by měly být u nafty nižší než u benzínu,takže by měla být pořád levnější než benzín ne  ???

Honza
11. ledna • 13:42

Když odečteš spotřební daň, zjistíš, že nafta i benzín stojí stejně...

S těma platama je to fakt v prdeli. To samý v Americe, na nádrž benzínu mají vyděláno za dvě hodiny práce.

Bodik
11. ledna • 0:56

Já nejsem zastáncem dieselů, nelíbí se mi zvuk traktoru apod. Sám mám benzín.

 Ale k diskusi. I když bude stát nafta stëjně jako benzín, tak pořád má o hodně menší spotřebu dieselové auto. Pokud si koupim 2.0 TDii (ddti, dcti di-d apod.) anebo 2.0 benzín, tak je rozdíl, jestli budu kupovat palivo každý týden nebo co 14 dní (příklad).

Akorát se náklady vložené do zvýšené ceny aut s dieselem buzdou vracet kapku déle, přesněji o to zvýšení ceny nafty respektive snížení rozdílu mezi benzinem a naftou. Ale výhoda ve spotřebě zůstává.

 

Mirek
11. ledna • 8:10

Jenže u benzínu zaplatíš na začátku míň a pak ten rozdíl defacto "splácíš", takže pro běžný lidi je to výhodnější, než dát zpočátku víc a pak teprve šetřit... Těch 50 tisíc rozdílu pak dáváš do auta v následujících pěti letech nebo víc či míň podle toho, jak jezdíš. Diesel se fakt vyplatí, když jezdíš třeba 20-30 tisíc měsíčně, ale to běžný nepodnikající člověk nejezdí.

Bodik
11. ledna • 14:16

Přečti si můj třetí odstavec..........

Niemand
11. ledna • 11:19

Benzinove agregaty jsou levnejsi, ale kdyz se povede vyuzit akce "naftovy za cenu benzinoveho" (jak to dela casto Opel, Renault a jini), pak je pocatecni investice stejna. Pravdou je, ze u naftovych agregatu je drazsi servis. Mozna se stane i to, ze ekologove prosadi dodatecnou "ekologickou" dan (napr. navyseni k dani silnicni) a pak je jasne, ze majitele dieslu budou platit vice (samozrejme zalezi na tom kterem motoru a jeho exhalacich). 

Petr
11. ledna • 12:30

Musíš mít ale štěstí; a bohužel ne každý může čekat, než se nějaká taková akce nachomýtne. Většina nafťáků plní jen Euro3 a když se rozjedou, je všude plno sazí. To je skvělý pro naše životní prostředí.

Niemand
10. ledna • 20:45

Pokud tu nekdo chce volit komunisty z ryze ekonomickych duvodu, tak ho musim oznacit za snilka, nebot i kdyby se komuniste dostali k moci (doufejme, ze se to nikdy nestane, pokud ano, vyjdu do ulic), pak zcela jiste nebude stat benzin o nic mene, nez nyni. Rozbor zde neuvadim, predpokladam, ze kazdy soudny clovek si to zduvodni sam (minimalne ti ekonomicky vzdelani).

Za dalsi, dane (at jiz spotrebni, nebo DPH a jine) jsou nutnosti. Bez nich tenhle stat (zadny) fungovat nebude. Samozrejme, jejich vyse je diskutabilni. Ten pan, ktery tu psal o platech v EU a tady, mel pravdu. Sblizovani sazeb mozne je, ale az tehdy, paklize se sblizi hodinove mzdy, coz ale nebude drive, nez se sblizi efektivita prace atd. atd. atd. Nase vlada dela bohuzel vse proto, aby tento ekonomicky komplex narusila narizenimy, prerozdelovanim a socialnim stitem. To je ale na jinou diskuzi.

Verme tedy, ze k dalsimu zvyseni dani nedojde. Jenom pripominam, ze vetsina nakladnich aut jezdi na naftu, tedy bude drazsi chleba, mleko a vsechny dalsi vyrobky, ktere se prevazi nakladnimi vozy.

Gorbačov
11. ledna • 11:57

ano s tím s Váma souhlasím, neříkám,že chci žít bez daní,ale jakej přínos pro tenhle rok pro nás vláda udělala?Co v  roce 2003 bylo pro nás pozitivní z ekonomickýho hlediska?Do nějakýho roku 1997-1998 si nikdo na nic extra nestěžoval.Teď se produktivita práce rapidně snižuje, tatrovka nefunuje, čkd taky ne, zbrojovka se bude chvíli živit s pušky co střílí za roh. A jinak se všude rozhazuje miliardama. A lidi nemaj práci,všude se jen propuští.Já vidělavám 15 000 čistýho,mám doma nezaměstnanou osobu, která prostě oběhne 4 města, v nich všechny firmy a nikde žádný místo. No a z těch 15 000 mi zbyde velký hov.o.

Takhle mi opravdu dřív nebylo a ještě se zdražuje, dyť ovce se maj stříhat, ale né ztáhnout z kůže kur.a!

A kam to chtěj pánové dotáhnout s evropskou unií?K čemu nám teď bude prospěšná.

No a ten problém je částečně i v nás lidech, Protože ten kdo krade a podařilo se mu nahrabat, ten se nebude ozývat. A tam nahoře ve vládě se každej snaží akorát dostat k nejlepšímu korytu,aby si nahrabali do kapsy a to ať tam dou třeba ods nebo komunisti,bude to stejný.

Práci politiků by měl hodnotit lid a taky jim podle toho určovat platy!Protoži tu sou oni pro nás a né my pro ně!

Niemand
11. ledna • 20:21

Tenhle server je autech, nikoli o politice. Durazne s Vami nesouhlasim v nekolika bodech, ale je to silne mimo tema clanku, takze ...

Gorbačov
10. ledna • 19:59

no jo chlapi,ale vemte v potaz kolik si tam vydělaj na hodinu,(kolik si za 1h práce koupěj litrů benzínu...) a co takový němci,auta tam maj skoro stejně drahý jak u nás, časopis auto moto sport tam stojí 3.30 euro a tady je myslím kolem 90,-  a myslíte že němec vydělává kolem 7- 8 000,- kč(v přepočtu)?Já bych řek,že né. A když sem byl v emerice,tak tam galon(skoro 4 litry) stál 1,40- 1,80 dolaru(přepočet asi k těm 10 korunám za litr!!!!!!) a průměrnej američan má minimum myslím 8 dolarů na hodinu a kolik si za tu hodinu koupí litrů?

Já nevím,že nás ti sviňá.i chtěj sedřít z kůže?Už jste někdo pocítil zdražení potravin a telefonů?

A jak dlouho to takhle půjde,když si pánové kupujou na hrad nový autíčka,zvyšujou si platy a strany si kupujou baráky za 100 milionů na který jim stát rád přispěje?

Zmr.i to sou!

Komunista
10. ledna • 20:20

Jednou jsme si zvolili kapitalismus, tak ho máme. Zlatý doby, kdy stál benzín 2,50. Příště hlasuju pro komunisty, třeba nás nenechaj zhebnout hlady. Grebeníček forever!

Marek
12. ledna • 9:29

Kapitalizmus ? No... to som sa teda nasmial Spidla a spol. je asi taky kapitalista ako bol Marx, Engels a Lenin dohromady. To je kapitalizmus, ked si ja zarobim peniaze, kupim za ne benzin a z kazdeho litru benzinu odvediem vyse 10 KC do statnej "ciernej diery" ? A tieto moje odvedene peniaze sluzia na co ? Tipujem, ze sa "prerozdeluju" na ine ucely, na ktorych ja nemam zaujem, aby sa prerozdelovali ! Napr. su za to plateni niektori statni uradnici, ciastocne napr. sa z toho platia socialne davky, atd., atd.
Toto je kapitalizmus ? Nie, ja tomu hovorim cisty socializmus - ti, co nic nemaju (a nielen z objektivnych pricin, aj svojim zavinenim), tak tym vlada prida (hadaj z coho) a tym, co maju viac, tak tym vlada zase viac vezme, aby bolo z coho dat tym, co nic nemaju. Za takyto socializmus Spidlovi dakujem.

PSE
11. ledna • 21:04

Ha Ha! Ta chuť tě přejde až budeš čekat 5 let na nové auto a budeš se těšit jakou asi bude mít barvu. Jinak mimo jiné ten benzín stál 2.5 tak za Stalina, takže přeju šťastnou ruku, třeba budeš mít benzín za 2.5 ale tobě to bude jedno, protože budeš makat v GULAGu jak černej. Jo, co si zvolíš, to máš.

John
10. ledna • 19:02

V lete 2000 jsem v Holandsku tankoval benzin za (v prepoctu) 42,71 Kc/litr.

Tom
10. ledna • 19:43

Ve Francii jsem platil v létě 2002 v přepočtu nějakých 35 korun, Holandsko je obecně nejdražší, podobně jako Belgie a ještě Anglie.

Michal
10. ledna • 18:05

Je to sporstý vybírat takovou daň a ještě k tomu DPH! Samotný benzín nestojí ani deset korun... Zlatá Amerika.

Šumík
10. ledna • 19:32

Naše předchozí vláda udělala spoustu chyb a my to máme platit, to je ale svinstvo...

impact
11. ledna • 10:09

no a kdo jinej by to za tech 40 let komunismu asi mel platit?

Bodik
11. ledna • 0:47

Předchozí vláda?? Tobě dle přezdívky úplně vyšumělo v hlavě, komouši socouši.

Ace2
10. ledna • 18:57

No dám každýmu pětikorunu kdo sejme na dálnici vládní auto s modrým majáčkem. Já začal tím že je za:

a) nepouštím v kolonách, nechápu proč bych měl uhýbat vládnímu autu. Jednou jim ten maják maximálně tak urazím.

b) tohle je sice větší prasárna, ale když já už jsem takovej. Nepouštím je na dálnici ať si jedou jinudy. Chápu je to sice dětinské, nic neřešící, ale když mě se vždy tak strašně uleví. Zkuste si to taky.

Kuba
18. dubna • 2:10

Pravda. Ač vysokoškolsky vzdělán, dělám to také, čímž dávám na jevo svoji občanskou neposlušnost. A nevadí mi, pokud si někdo o mě v tomto ohledu myslí, že jsem nevyzrálý vůl. Klidně kohokoliv pozvu a na základě filozoficky-právních argumentů se jej budu snažit přesvědčit aby dělal totéž.

asimov
12. ledna • 12:31

Stále vozíš šéfa Ečkem? Já jen co do toho dávaj za slabší motorizace. Včera jsem potkal jedno, který chtělo na dálnici závodit a nad 120 jsem mu ujížděl. Myslel sem si ze začátku, že nemám šanci  Já měl na něj 1100kg a 160 koní.

Ace2
12. ledna • 12:57

No jo do Eček se dávají i nemysl jako je E200 CDI a to váží nějakých 1.75t Tomu skutečně ujede každý a dívim se že chtěl závodit. Jinak s 320CDI mě už jen tak nikdo nepozávodí. Už jsem jel i 252km/h a kdyby nebyla zatáčka, tak by tam ještě nějaký kilometr přibyl, a to jsem si myslel že má omezovač, asi ne. To video s akcelerací mojí 320 jsi viděl ? To je asi více vypovídající než pokec 

http://uscar.serv.cz/public/akceleration.avi

Ne na vojně jsem nebyl, neb nejsem zdravotně způsobilej :) Problem s autoritou mám pokud je to autorita s modrým majáčkem která si s pocitem nadboha proráží cestu. Tak pak vypěním.

asimov
12. ledna • 20:25

jestli to auto má těch 1,7 tuny, tak to nebyl CD200. Leda by měl kolem 200 koní . Video sosám. Mám taky jedno malinký s alfou, jedu tam tak 60km/h na 10m čtverečních .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
12. ledna • 20:58

hele tam musela být prostě nějaká přichcípnutá 4 válcová motorizace, věř mi že bys neujel ani 270 CDI, ta mi zdrhla i když jsem se jí pokoušel podráždit ještě když jsem měl 3.0 V6 Omegu a to v tý poslední generaci skutečně Omega žádný vořezávátko není.  No a 320 je popsaná jak jsem koukal shodou okolností dnes na  ww.auto.cz jako recenze. Takže jestli si zdrhal už od 120 tak tam musel být nějaký čtyřválec, nebo závodit jednoduše nechtěl. Fak hele věř mi, kde máš ty to video ? Jo a mám ještě jedno

http://uscar.serv.cz/public/highspeed.avi tam je to už zcela jasný.

asimov
12. ledna • 23:43

Video sem ti hodil do mailu, nevím kde mám heslo ke svýmu webu . Pokud jde o Omegu, tak ta 3.0 s tím moc nehýbe. Je to taky dost mastodont jako všechno co se teď dělá.....Vždycky jsem měl dojem, že kromě upravených meďourů (AMG atd) a V12 ta auta prostě nejedou. Takový pohodový luxusní limuzíny, ale žádní rychlíci. Ten 270CDI má 130kW a 400Nm a udělá kilo za 9,3s dle výrobce. Top speed je 223km/h. Takže v obou parametrech ho moje auto předčí a to hlavně díky hmotnosti. 320CDI zrychlí na 100 za 8.2s, což je stejný údaj jako moje auto. 320 benzin 8,5s, jsou to holt velký obludy s max komfortem, ale nic adrenalinovýho.

Petr
14. ledna • 1:20

Škodárna má na sto za 7,5 sekund (čiplá samo) a Vmax změřeno 243 km/h, ale M je M.

asimov
13. ledna • 0:08

Uvědom si, že 1100 a 1700 kg je obrovskej rozdíl a 320ka v naftě či benzínu se dá klidně dráždit.

320CDI, 1855 pohotovostní hmotnost, 150 kW -- 12,37kg/kW

2.5V6, 1125kg, 115 kW -- 9,78kg/kW

Tak co má větší šance?

Točivej moment není zdaleka tak důležitej, těžkým zpřevodováním se na kola stejně dostane skoro to samé jako u benzínu.

Ace2
13. ledna • 12:09

Teorie teorie, netvrdím, že 320 CDI je supersport, ale dovolil bych si řici že bys asi moc šancí neměl, chtěl bych ale vyzkoušet, klidně někam přijedu, kde máš nejbližší dálnici ?

DAVE
13. ledna • 14:27

TO :  ACE2  -  Ty budes asi podobny KRYPL jak ten Bulawa ze..  Nekdy bys mohl ten svuj 320CDI  rozmaznout o nejaky betonovy sloup...

andrejka
4. února • 16:36

 vubec toho cloveka neznas tak o nem nepis cipoviny!! nemeli se ti štuby plest v ceste to je ta jejich 20km  jízda...  !!

Ace2
13. ledna • 16:10

Přesně tak Bulawa je můj společník, kupovali jsme dvě auta tak máme slevu. Tomu se říká dobrý business.

DAVE
14. ledna • 15:19

Asi mas recht, jestli nekdy nekoho na ceste zabijes tak se stejne nic nestane tak proc se tim rozrusovat. Chcel bych te videt az na dalnici potkas nejakeho poradne nasraneho motorkare s nejakou R1, hadam ze by ses vztekal jak blazen.. PS:  Ty poslouchas Jackxona ?? (viz. to video) To je teda narez...

Petr
14. ledna • 1:19

slevu 4% ?

asimov
13. ledna • 13:32

D1 Brno   Dneska sem potkal toho samého chlapa v tom samém Ečku zase ráno na křižovatce, asi bydlí poblíž.... je to 270CDI v kombíku. Na střeše vozí rakev, takže má i výmluvu případně. Aerodynamika je sviňa

Ace2
13. ledna • 16:12

D1 klidně, kdy ? Zítra ? Sejdeme se v kolik třeba u Tesca vedle dálnice ? Nemůžu ráno a večer, přes den kdykoliv. Nebo o weekendu by to bylo pro tebe lepší ?

asimov
13. ledna • 16:55

Jedině víkend, přes týden nemůžu a večer je to na houby. Dohouknem se mailem, napiš nějakej čas, kdy se ti to hodí.

Ace2
13. ledna • 18:33

Pokud se nestane nic neobvyklého tak bych to viděl nejraději na neděli dopoledne, to je obvykle zcela minimální provoz. Doufám, že bude nějaké rozumnější počasí.

asimov
14. ledna • 15:48

Počasí se bojím spíš já, nejsem plnej elektroniky, která ti dovoluje na mokru mnohem víc.

Ace2
14. ledna • 15:58

hmm ok domluvime se po mailu na detailech, jsou tu totiž nepřející lidi, tak nemusejí taky všechno číst

asimov
14. ledna • 17:32

Jakej mail používáš? Sem zkoušel zdenek@cadillac.cz a nějak nereaguješ. nebo jezdíš zrovna s medvědem?

Niemand
13. ledna • 19:40

Domlouvat si zavody na dalnici verejne, to uz je snad prilis. Mimochodem, kdy mate ten sraz, prijedu se na Vas podivat (spolu s polici). Dekuji za odpoved.

Ace2
13. ledna • 19:54

V neděli dopoledne v 10:00  v Mekáči Brněnského Carrefouru. Není zač.

asimov
14. ledna • 15:56

ad mekáč:

Niemand
13. ledna • 20:26

Je toto vubec mozne? Snad nikoho nezabijete. Vas mercedes na parkovisti urcite poznam. Hrebiky koupim.

Neni nad to se pred rychlou jizdou posilnit tucnym jidlem. Mimochodem, cetl jsem, ze po jidle ma clovek horsi reflexy a mozek pracuje pomaleji.

Ace2
13. ledna • 20:34

Ano to je pravda, krev jde pak ve větším množství než obvykle do žaludku a ne do mozku. Když tak ty hřebíky z nerezu, nerad bych aby technik z asisteční služby dostal otravu krve až mi bude měnit kola.

Ace2
13. ledna • 15:30

no jo rakev je to 160 max myslím.

asimov
13. ledna • 16:16

Rakev se nepočítá, ve 170ti jsme museli na brzdy oba  Jak rychle se vyplazí to auto z kila na dvě asi nevíš........

Ace2
13. ledna • 16:27

Jo rakev se nepočítá :) aha tak si ji zkus dát na auto i ty. Z kila na dvě kila jsem to nezkoušel, respektivě jsem to nenatáčel. Jinak to zkouším každý den, jen to neměřím.

Niemand
12. ledna • 14:47

Skoda, ze Vas nezmerili. Myslel jsem, ze jste rozumny clovek, ale vidim, ze jste pouhy vychloubacny "zavodnik". A jeste k tomu nemocny. Pripominam, ze pro takove lidi jako jste Vy, tu je diskuze na tema kdo kdy jel cim nejrychleji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
12. ledna • 15:07

Ano to je škoda, že neměřili myslím, že tou 110 co jsem je předjel bych jim dozajistě protočil ciferník na radaru. Asi jsem důrazně nezdůraznil fakt o jejich rychlosti tedy výrazně pod kilo v obou pruzích. Nemocný nejsem, vychloubačný, no kdo by se s takovou historkou nepochlubil :) jsem spíše přímočarý a nejsem tupá ovce, která se nechá bezdůvodně omezovat a to teď myslím obecně a ne jen nějaké omezování v rychlosti na dálnici duležitě se tvářící kolonou. Taky jsem mohl jako všichni ovce pokračovat  80tkou za kolonou a bát se vyžádat si nápravu zjevného pochybení. Já jsem to udělal a nápravu jsem sjednal. Ke všemu jsem tím uvolnil cestu pro ostatní. To že k tomu byla potřeba trocha dávky agresivity, no to už prostě k životu patří. Buď si vydobijete místo na slunci a budete si ho hájit,  občas i ostřeji, nebo budete celý život vždy ten druhý.  Tak to funguje. A jestli dělá chybu policie nebo občan, to já nerozlišuju. Jenom k řešení jinak přistupuju. O tom vážený pane dnešní život je. Člověk má být slušný a ohleduplný, ale v případě potřeby se musí umět taky efektivně hájit a ne být odstrčen někým kdo dělá větší ramena.

Niemand
12. ledna • 23:20

Radary Rammer verze 7 jsou kalibrovany pokud vim do 360 km/h (mozna uz je to jinak), takze rezerva by tam jiste byla. Je to tak, agresivita na silnicich roste a pokud budou mit ridicske opravneni lide jako vy, tak s tim zadna policie nic neudela. Jen dal berte spravedlnost do vlastnich rukou a tocte videa, jak prekracujete rychlost temer dvojnasobne. Doufam, ze nikoho nezabijete. Pokud si myslite, ze timto bojujete o "sve misto na slunci", tak jste smesny. O zivote poucujte laskave nekoho, kdo o to stoji, nikoli ctenare autorevue. Dekuji.

Ace2
13. ledna • 12:17

Chlape a vy jste z jaké planety ? to že jsem kolem nich projel 110 s poznámkou, že bych jim jistě protočil ciferník na radaru, mělo být vysvětlením že jsem rychlost nepřekročil a tedy by mi těžko asi někdo něco změřil.

 

BTW jezdit dvojnásobnou než povolenou rychlostí budu i nadále, a to tam kde se dá takto jezdit. Nevšiml jsem si že by v tom videu bylo nějak poznat, že se jedná o riskantní jízdu. Vy mi připadáte, že máte Fabii, 150 adrenalin 160 už líta mezi pruhama, to není injektivum, ale fakt o limitu auta. Zkuste si někde půjčit nějaké normální auto a poznáte, že když na to auto a řidič má je vysoká rychlost na dálnici bezpečná, mediální kecy o nebezpečnosti vysoké rychlosti jsou dobrý když chcete slyšet názor do TV lopaty u piva . Si nepamatuju že by v posledních 10 letech někde rozstřelil na dálnici auto když jel 200. 

 

Jinak škoda že to tak vidíte, připadal jste mi jako fine chlap a chtěl jsem s vámi mít dítě, škoda třeba jindy.

Niemand
13. ledna • 19:37

Z jine planety zcela jiste nejsem. Jenom nesnasim vychloubacne blbecky v silnych vozech, kteri si mysli, ze jim patri silnice.

Fabii nevlastnim. Priznam se, ze i ja jsem okusil opojeni z rychlosti, nebot jsem v nejmenovanem voze (byl to Ford) dosahl rychlosti cca 310 Km/h, nicmene nikoli na verejne komunikaci, ale na uzavrenem okruhu, kde je takovato rychlost jiste bezpecnejsi (to snad uznate). O tom, ze je rychlost 240 km/h nebezpecna (na verejne komunikaci)nema cenu diskutovat, pokud si myslite ze nikoli, pak ...

No a k poslednimu odstavci asi tolik. Jak Vam muzu pripadat jako "fine" chlap, kdyz obhajuji VW (ikdyz jak kdy, viz moje glosy) a nemam rad hazardery? Dite se mnou mit muzete za a: pokud jste pekna slecna; za be: pokud vlastnite alespon jeden vuz VW  

P.S. Posledni vetu berte jako vtip (opakuji berte to jako vtip)

P.P.S. Pro novinare (a jine mene chapajici ctenare), posledni vetu berte jako vtip. 

asimov
14. ledna • 17:26

Na okruhu ????!!!!! A s Fordem???? !!!!! A 310kmh???!!!!  To byla F1čka ne?  Máloco může na okruhu, ať je jakýkoliv jet 310kmh. Vždyť na žádném není dost dlouhá rovinka, aby se rozjel. To by mě opravdu zajímalo, kde jste došel na tuhle pohádku. Co to bylo za FORD ?

Z
15. ledna • 16:32

Tipuju GT40 co kdysi vyhrál LeMans. Ten by to mohl dát.

Peter L
11. ledna • 11:44

ja by som to tiež robil, akurát mám bobky, že má nejaká vládou platená holá hlava ostrelí do škarpy.

Ace2
11. ledna • 13:45

Neboj neodstřelí... víš jaký by s tím měl pak papírování :)) Ke všemu to mám vyzkoušený na dokonce policejní koloně převážející asi peníze, protože asi 7 policejních aut doprovázelo obrněné nákladáky pro převoz cenin.

První problém byl, že si razili cestu jako pání mocipáni bez ohledu na provoz (na dálnici) což už jejich arogance a ten jejich nadbožské myšlení mězačalo dohřávat. Problém, pak nastal, když jsme tu kolonu dojel, jak se plahočí přes oba dva pruhy na dálnici rychlostí výrazně pod 100 km/h. No tak jsem tu kolonu dojel a zařadil jsem se za poslední policejní auto což byla civilní Opel Omega. Když už jsem tam byl nějakou dobu, tak už jsem to nevydržel, neb fakt nemám chuť cestovat až do Brna 80tkou. Tak jsme je probliknul několikrát světlama, hmm samozřejmě vůbec bez efektu, tak znova a opět bez efektu, no tak jsem nechal dálková puštěná půl minuty a ještě jsem blikal blinkrem. Kupodivu zase žádný efekt. No tak jsem Omegu podjel přibrzdil jsem si na jejich urověn a mezinárodním jazykem jsem jim jasně naznačil co si o nich myslím, načeš jsem tu Omegu předjel a zařadil jsem se přední, takže jsem byl v jejich koloně :) Zjevně jsem je podráždil, což tedy nechápu čím jsem si to zasloužil  a byl jsem policejní Felicií vyblokován z kolony. No tak jsem se zařadil opět za Omegu, nicméně naštěstí někdo z nich usoudil, že radši tedy ten rychlej pruh na dálnici uvolní, ať můžou všichni za nima taky trochu jet. Kdyby byl v autě sám, tak si držím pozici a nemám pocit, že by si Felda chtěl na férovkou zkusit něco s 1.75t Mercedesem. Byl jsem tak nepříjemně nahřátej, že kdybych neměl spolucestující tam tu Omegu na férovku pošťouchnu nárazníkem ze zadu. Ještě když si na to vzpomenu tak se mi vaří krev. Jak si majestátně s téměř božským přesvědčením o nadřazenosti myslejí že si klidně můžou blokovat celou dálnici, jenom kvůli tomu, že jim na střeše bliká cosi modrého. No a to samé jsou vládní vozidla, stačí ta jejich arogantnost když si proráží cestu zacpanou prahou, nebo když na okrsce jezdí 200. Neříkám že jezdím 90, ale jezdit tak těch 180 na Karlovarský silnici plné horizontů a aut mě přijde jako hodně stupidní taktika. Řekl jsem si že jestli načapu tohle auto někde v Praze koloně, tak vylezu s auta a ten maják jim s tý střechy schodím a rozšlapu na místě. Prostě vždy když se někdo chová jako nadbůh tak se mi začně vařit krev a začnu dělat nerozumný věci. Nakonec no a co.. že jo Je to pro blaho všech.

Petr
14. ledna • 1:09

to není auto (Mercedes) za tvý tebou vydělaný prachy co?

asimov
12. ledna • 12:35

Ty si asi nebyl na vojně co? Já den, mám problém s autoritama . Ve středověku by mě asi museli popravit, jinka by neměli pokoj .

Petr
10. ledna • 20:21

Tak to je drsný  Jen houšť!

Já jezdím po dálnici dost často, ale vládní auto potkám tak max. na Nuseláku. Na dálnici zatím ne.

Doporučujeme

Články odjinud