Dravost a síla malého ďáblíka

Sportovní šílenství ve jménu francouzské automobilky Renault dostalo po legendárním Renaultu 5 Turbo další přírůstek. Není na světě mnoho automobilek, které...
Dravost a síla malého ďáblíka
Sportovní šílenství ve jménu francouzské automobilky Renault dostalo po legendárním Renaultu 5 Turbo další přírůstek. Není na světě mnoho automobilek, které byť jen pomyslí na vestavbu třílitrového šestiválce do svého nejmenšího modelu.

Kombinací šestiválcového motoru s Renaultem Clio vznikne „sporťák“ nesoucí výmluvné označení „Renault Clio Sport V6 24V“. Na silnici tento automobil jen stěží přehlédnete, neboť na první pohled upoutají 17“ litá kola „Superturismo“ značky OZ Racing obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 205/50 ZR17 vpředu a 235/45 ZR17 vzadu. Dále svou pozornost jistě zaměříte na výrazné vstupy vzduchu za bočními dveřmi a na rozšířené přední a zadní blatníky. Ve zpětném zrcátku Clio Sport V6 24V poznáte podle přepracovaného předního nárazníku a pokud jej uvidíte až když vás předjede, tak podle dvojice výfuků ve středu zadního nárazníku.

Pouze dvoučlenná posádka je po usednutí do dobře tvarovaných sedadel potažených kombinací kůže a látky Alcantara obklopena veškerým vybavením, které je možné ve sportovním voze očekávat. Jmenujme reflexní přední sklo, tónovaná skla, elektrické ovládání bočních oken, manuální klimatizaci s pylovým filtrem a autorádio s šesticí reproduktorů, kazetovým přehrávačem a měničem CD a ukazatel venkovní teploty. Ze sportovních prvků najdeme v interiéru tříramenný volant potažený látkou Alcantara, pedály z hliníkové slitiny, hlavici řadicí páky ze stejného materiálu nebo bílé pozadí u přístrojů na palubní desce. Pro zavazadla jsou určeny dva prostory – ten prví o velikosti 67 litrů najdeme vpředu (tam, kde obvykle bývá motor) a druhý o objemu cca 45 litrů (vybavený ochranou sítí) je za předními sedadly.

O bezpečnost posádky se starají nejen přední, ale i boční airbagy pokrývající hlavu a hrudník, bezpečnostní pásy s předpínačem a dnes již standardní boční výztuhy. Ke krocení výkonného motoru slouží dvouokruhové kotoučové brzdy vybavené ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly. Přední kotouče mají průměr 330 mm a čtyřpístkové třmeny, zadní jsou o 30 mm menší a třmeny jsou dvoupístkoké.

Na závěr našeho vyprávění jsme si nechali to nejlepší, tedy srdce Renault Clio Sport V6 24V. Jak bylo napsáno výše, pohání tohoto malého ďáblíka šestiválec o objemu 3 litry. Maximálního výkonu 230 ks dosahuje motor při 6000 ot./min a maximálního točivého momentu 300 Nm pak při 3750 ot./min. O dodávku paliva se stará sekvenční vstřikovací jednotka Bosch ME 7.4 a o přenos výkonu na zadní poháněnou nápravu šestistupňová manuální převodovka.

Clio dosahuje maximální rychlosti 270 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 vteřiny. Čtyřista metrů s pevným startem zvládne za 14 vteřin a na jeden kilometr mu stačí 26,5 vteřiny (taktéž s pevným startem). Za tyto velmi slušné jízdní výkony si šestiválec řekne v průměru o 11,2 litru na sto kilometrů, v městském provozu je nutné počítat se spotřebou kolem 15 litrů bezolovnatého benzínu.

Tento výjimečný automobil stojí na českém trhu 1 330 000 Kč, což jistě není málo, vzhledem k jeho malé „praktičnosti“. Renault Clio Sport V6 24V je však výborným autem pro nadšence hledající nevšední sportovní automobil s dobrým sběratelským předpokladem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků