Dravost a síla malého ďáblíka

Sportovní šílenství ve jménu francouzské automobilky Renault dostalo po legendárním Renaultu 5 Turbo další přírůstek. Není na světě mnoho automobilek, které...
Dravost a síla malého ďáblíka
Sportovní šílenství ve jménu francouzské automobilky Renault dostalo po legendárním Renaultu 5 Turbo další přírůstek. Není na světě mnoho automobilek, které byť jen pomyslí na vestavbu třílitrového šestiválce do svého nejmenšího modelu.

Kombinací šestiválcového motoru s Renaultem Clio vznikne „sporťák“ nesoucí výmluvné označení „Renault Clio Sport V6 24V“. Na silnici tento automobil jen stěží přehlédnete, neboť na první pohled upoutají 17“ litá kola „Superturismo“ značky OZ Racing obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 205/50 ZR17 vpředu a 235/45 ZR17 vzadu. Dále svou pozornost jistě zaměříte na výrazné vstupy vzduchu za bočními dveřmi a na rozšířené přední a zadní blatníky. Ve zpětném zrcátku Clio Sport V6 24V poznáte podle přepracovaného předního nárazníku a pokud jej uvidíte až když vás předjede, tak podle dvojice výfuků ve středu zadního nárazníku.

Pouze dvoučlenná posádka je po usednutí do dobře tvarovaných sedadel potažených kombinací kůže a látky Alcantara obklopena veškerým vybavením, které je možné ve sportovním voze očekávat. Jmenujme reflexní přední sklo, tónovaná skla, elektrické ovládání bočních oken, manuální klimatizaci s pylovým filtrem a autorádio s šesticí reproduktorů, kazetovým přehrávačem a měničem CD a ukazatel venkovní teploty. Ze sportovních prvků najdeme v interiéru tříramenný volant potažený látkou Alcantara, pedály z hliníkové slitiny, hlavici řadicí páky ze stejného materiálu nebo bílé pozadí u přístrojů na palubní desce. Pro zavazadla jsou určeny dva prostory – ten prví o velikosti 67 litrů najdeme vpředu (tam, kde obvykle bývá motor) a druhý o objemu cca 45 litrů (vybavený ochranou sítí) je za předními sedadly.

O bezpečnost posádky se starají nejen přední, ale i boční airbagy pokrývající hlavu a hrudník, bezpečnostní pásy s předpínačem a dnes již standardní boční výztuhy. Ke krocení výkonného motoru slouží dvouokruhové kotoučové brzdy vybavené ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly. Přední kotouče mají průměr 330 mm a čtyřpístkové třmeny, zadní jsou o 30 mm menší a třmeny jsou dvoupístkoké.

Na závěr našeho vyprávění jsme si nechali to nejlepší, tedy srdce Renault Clio Sport V6 24V. Jak bylo napsáno výše, pohání tohoto malého ďáblíka šestiválec o objemu 3 litry. Maximálního výkonu 230 ks dosahuje motor při 6000 ot./min a maximálního točivého momentu 300 Nm pak při 3750 ot./min. O dodávku paliva se stará sekvenční vstřikovací jednotka Bosch ME 7.4 a o přenos výkonu na zadní poháněnou nápravu šestistupňová manuální převodovka.

Clio dosahuje maximální rychlosti 270 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 vteřiny. Čtyřista metrů s pevným startem zvládne za 14 vteřin a na jeden kilometr mu stačí 26,5 vteřiny (taktéž s pevným startem). Za tyto velmi slušné jízdní výkony si šestiválec řekne v průměru o 11,2 litru na sto kilometrů, v městském provozu je nutné počítat se spotřebou kolem 15 litrů bezolovnatého benzínu.

Tento výjimečný automobil stojí na českém trhu 1 330 000 Kč, což jistě není málo, vzhledem k jeho malé „praktičnosti“. Renault Clio Sport V6 24V je však výborným autem pro nadšence hledající nevšední sportovní automobil s dobrým sběratelským předpokladem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků