Drátěné sochy lákají na nový Range Rover Evoque. Design se přiblíží Velaru

Žádné rendery a ilustrace. Na nový Range Rover Evoque láká automobilka pomocí drátěných soch. Designovou revoluci druhé generace kompaktního SUV však nečekejme.

Společně s představením drátěných soch, které fungují jako upoutávka na nový Evoque, nám Land Rover již potvrzuje i datum premiéry novinky. Druhá generace malého britského SUV se tak ukáže již 22. listopadu. Do té doby si budou moci lidé prohlížet sochy na řadě míst po celém Londýně.

Po osmi letech od představení první generace nám automobilka sděluje, že nový Evoque zavede nové standardy „designu, schopností a udržitelnosti“. Z upoutávky je však patrná jistá střídmost a po stránce vzhledu se Evoque určitě příliš nevzdálí od staré verze.

Styling si nejmenší model značky vypůjčí částečně od většího Velaru. Celistvějšího designu masky se tak zřejmě dosáhne podobně zahlazenými světlomety a mřížkou chladiče. Vzadu si Evoque udrží lehce svažující se, nízkou linii střechy. Jak ukazují fotky prototypů, po vzoru dnešních Range Roverů se Evoque dočká zjednodušení interiéru a zavedení většího počtu displejů a dotykových ploch.

Novinka má použít upravenou platformu předchůdce, kdežto lehkým prodloužením rozvoru se zajistí více místa pro cestující. Konstrukce už bude také připravena k instalaci hybridního ústrojí, jelikož Land Rover plánuje do budoucna nabízet stále větší počet elektrifikovaných variant svých modelů.

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

V nabídce motorů podle všeho zůstane současný výběr benzinových a naftových přeplňovaných čtyřválců, kdežto zmíněná elektrifikace uvede zřejmě mild-hybridní verzi kombinující 1,5litrový tříválec s pomocným elektromotorem. O plug-in variantě nabíjené z klasické zásuvky se nadále pouze spekuluje.

Nový Evoque se nejspíš objeví pouze v pětidveřové variantě, neboť třídveřový model v prodejích zrovna neexceloval a jeho produkce byla nakonec ukončena. Otázkou však zůstává, zda Land Rover po uvedení nové generace představí rovněž novou verzi netradičního kabrioletu.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků