Drátěné sochy lákají na nový Range Rover Evoque. Design se přiblíží Velaru

Žádné rendery a ilustrace. Na nový Range Rover Evoque láká automobilka pomocí drátěných soch. Designovou revoluci druhé generace kompaktního SUV však nečekejme.

Společně s představením drátěných soch, které fungují jako upoutávka na nový Evoque, nám Land Rover již potvrzuje i datum premiéry novinky. Druhá generace malého britského SUV se tak ukáže již 22. listopadu. Do té doby si budou moci lidé prohlížet sochy na řadě míst po celém Londýně.

Po osmi letech od představení první generace nám automobilka sděluje, že nový Evoque zavede nové standardy „designu, schopností a udržitelnosti“. Z upoutávky je však patrná jistá střídmost a po stránce vzhledu se Evoque určitě příliš nevzdálí od staré verze.

Styling si nejmenší model značky vypůjčí částečně od většího Velaru. Celistvějšího designu masky se tak zřejmě dosáhne podobně zahlazenými světlomety a mřížkou chladiče. Vzadu si Evoque udrží lehce svažující se, nízkou linii střechy. Jak ukazují fotky prototypů, po vzoru dnešních Range Roverů se Evoque dočká zjednodušení interiéru a zavedení většího počtu displejů a dotykových ploch.

Novinka má použít upravenou platformu předchůdce, kdežto lehkým prodloužením rozvoru se zajistí více místa pro cestující. Konstrukce už bude také připravena k instalaci hybridního ústrojí, jelikož Land Rover plánuje do budoucna nabízet stále větší počet elektrifikovaných variant svých modelů.

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

V nabídce motorů podle všeho zůstane současný výběr benzinových a naftových přeplňovaných čtyřválců, kdežto zmíněná elektrifikace uvede zřejmě mild-hybridní verzi kombinující 1,5litrový tříválec s pomocným elektromotorem. O plug-in variantě nabíjené z klasické zásuvky se nadále pouze spekuluje.

Nový Evoque se nejspíš objeví pouze v pětidveřové variantě, neboť třídveřový model v prodejích zrovna neexceloval a jeho produkce byla nakonec ukončena. Otázkou však zůstává, zda Land Rover po uvedení nové generace představí rovněž novou verzi netradičního kabrioletu.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků