Drátěné sochy lákají na nový Range Rover Evoque. Design se přiblíží Velaru

Žádné rendery a ilustrace. Na nový Range Rover Evoque láká automobilka pomocí drátěných soch. Designovou revoluci druhé generace kompaktního SUV však nečekejme.

Společně s představením drátěných soch, které fungují jako upoutávka na nový Evoque, nám Land Rover již potvrzuje i datum premiéry novinky. Druhá generace malého britského SUV se tak ukáže již 22. listopadu. Do té doby si budou moci lidé prohlížet sochy na řadě míst po celém Londýně.

Po osmi letech od představení první generace nám automobilka sděluje, že nový Evoque zavede nové standardy „designu, schopností a udržitelnosti“. Z upoutávky je však patrná jistá střídmost a po stránce vzhledu se Evoque určitě příliš nevzdálí od staré verze.

Styling si nejmenší model značky vypůjčí částečně od většího Velaru. Celistvějšího designu masky se tak zřejmě dosáhne podobně zahlazenými světlomety a mřížkou chladiče. Vzadu si Evoque udrží lehce svažující se, nízkou linii střechy. Jak ukazují fotky prototypů, po vzoru dnešních Range Roverů se Evoque dočká zjednodušení interiéru a zavedení většího počtu displejů a dotykových ploch.

Novinka má použít upravenou platformu předchůdce, kdežto lehkým prodloužením rozvoru se zajistí více místa pro cestující. Konstrukce už bude také připravena k instalaci hybridního ústrojí, jelikož Land Rover plánuje do budoucna nabízet stále větší počet elektrifikovaných variant svých modelů.

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

V nabídce motorů podle všeho zůstane současný výběr benzinových a naftových přeplňovaných čtyřválců, kdežto zmíněná elektrifikace uvede zřejmě mild-hybridní verzi kombinující 1,5litrový tříválec s pomocným elektromotorem. O plug-in variantě nabíjené z klasické zásuvky se nadále pouze spekuluje.

Nový Evoque se nejspíš objeví pouze v pětidveřové variantě, neboť třídveřový model v prodejích zrovna neexceloval a jeho produkce byla nakonec ukončena. Otázkou však zůstává, zda Land Rover po uvedení nové generace představí rovněž novou verzi netradičního kabrioletu.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků