Drahý benzin v Německu dráždí politiky

Německá automobilová obec je zase na nohou. Po tahanicích o biopalivo E10 a nápadu Evropské komise zdražit naftu mají Němci další téma: ceny pohonných hmot. Nová průměrná cena benzinu se týden před Velikonocemi vyšplhala na 1,59 eura za litr, diesel se dostal na 1,47.
 
„Jsme opět na rekordní úrovni z léta 2008,“ konstatovala mluvčí Svazu fosilních paliv Karin Retzlaffová. Na zdražování tlačí podle ní rostoucí cena ropy. Cenová hladina rozčilila ministra hospodářství Rainera Brüderleho (FDP). „Nabídka a poptávka musí být v rovnováze. Nic jiného neplatí, ani žádný kalendář svátků,“ uvedl pro deník Welt am Sonntag.

Na tahu je antimonopolní úřad, který předloží příští měsíc analýzu trhu s pohonnými hmotami. Od ní si Brüderle slibuje důkladnější pohled do zákulisí tvorby cen. Ihned poté chce vláda začít diskutovat o možných opatřeních. „Cenové úmluvy mezi provozovateli čerpacích stanic ale půjdou těžko dokázat,“ připomíná soutěžní dohled.

Tankujte v neděli!

Automobilový klub ADAC doporučil mezitím šoférům tankovat v neděli. Rozdíl mezi pátečním a nedělním benzinem dělá skoro čtyři centy.

ADAC se zároveň nelíbí, že stát motoristy obírá, aniž by jim vracel část jejich peněz. Z 53 vybraných miliard eur na spotřební dani jde pouze minimum do budování dopravní infrastruktury. Značný díl, zhruba 16 miliard eur, putuje na výplaty státních důchodů. „Místo úvah o zdražení nafty by se měli politici zabývat kompenzacemi v podobě vyšších náhrad za cestování do zaměstnání či o nižší ekologické dani,“ říká prezident svazu Peter Mayer.

Řidiči v Německu musí navíc počítat se stále větším počtem omezení. Jedním z nich je vjezd do center měst, povolený pouze po koupi speciálního dokladu o nízkých emisích. Finanční přínos toho opatření je větší než ekologický. Ze strachu, že jim biopohon E10 poškodí motor, berou si mnozí Němci raději dražší benzin Super-Plus.

Co den v roce, to jedno euro

Spolková republika, jež má elektronické mýtné pro nákladní auta, uvažuje o poplatku pro osobní auta. Ministr dopravy Peter Ramsauer (CSU) mluví o vícero možnostech. Krajní z nich je o tom, že odpadne daň z registrace a držení vozidla. V takovém případě by mýtné vyšlo na 365 eur za rok. Nejlevnější roční známka by stála 80 eur.

Zdroj: E15.cz
 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků