Drahý benzin nahrává růstu obliby biopaliva E85

Fantomas  |  12. 04. 2012 16:09

Tenhle článek mi připomíná reklamu na auta upravená na tenhle pohon.

V článku jsem našel toto: "Biopaliva jsou levnější, protože jsou kvůli nižší produkci emisí osvobozena od spotřební daně".
To kdesi v jiném článku jsem se zase dočetl, že pro výrobu 1 joulu energie zemedělských plodin jsou průměrně potřeba 2 jouly energie z ropy. A když mi pak někdo tvrdí, že biopaliva mají menší produkci emisí, tak mám silný pocit, že se ze mě snaží udělat pitomce.

Odpovědět  |   | 
zipiik  |  12. 04. 2012 17:18

Cely slavny biopaliva jsou jen nafouknuta bublina a tunel pro par vyvolenych. Jestli chteji udrzet dopravu, at spis podporej spalovani zemniho plynu po dobu, nez se povedou vyresit palivove clanky. Jaky ma vyznam pestovat repku a podobne rostlinsvo na pude, ktera muze davat potraviny? Pulka obyvatel planety nema co jist a my tady na urodny pude pestujeme zluty svinstvo, ktery navic pudu dost vycerpava.

Odpovědět  |   | 
lethal924  |  13. 04. 2012 09:22

Muj souhlas je tak silny, ze na nej nestaci pouhe tlacitko "souhlasim"

Odpovědět  |   | 
sumy  |  13. 04. 2012 14:20

Ano, taktéž souhlasím a jen přidám, že srnky z té žluté sr... slepnou !!! O jednu takovou jsem docela rozbil auto a jako perlička, když si užívám milované chvíle v letadle a koukám pod sebe, tak 1/3 polí je řepka - hnus do kterýho se nedá ani bezpečně nouzově přistát.

Odpovědět  |   | 
opelcorsa  |  12. 04. 2012 21:09

k prechodu na biopaliva mne vedly ciste ekonomicke duvody a to neustale se zvysujici ceny N95. po prestavbe pomoci pridavne konverzni jednotky, jezdim jen na E85 k plne spokojenosti bez problemu, i pres zvysenou spotrebu cca o 10% oproti N95 se mi cenove E85 stale vyplati.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  13. 04. 2012 00:13

jak z reklamní brožurky

Odpovědět  |   | 
opelcorsa  |  13. 04. 2012 00:53

kdepak, zadnou reklamu zde nikomu nedelam

dlouho jsem zvazoval alternativy k zdrazujicimu benzinu, cetl jsem ruzne diskuze a zkusenosti na netu ohledne LPG a E85 a nakonec pro mou potrebu mi ekonomicky vysla prestavba na bioethanol E85 nejvyhodneji
jen konstatuji spokojenost, funguje to a vyborne

zajimavy clanek je mimojine i zde:
http://www.penize.cz/nakupy/231815-auta-na-e85... ...

Odpovědět  |   | 
marek  |  13. 04. 2012 09:43

Jen bych chtěl přidat svou zkušenost. Bez úprav na čistý E85 jsem vyzkoušel jednu nádrž a výsledek je takový, že auto lépe táhne od spodu a to docela citelně. Bohužel u 2,5 litru R6 od BMW se spotřeba vyšplhala z nějakých 10 na 13 litrů, což je ve výsledku nákladově stejně. Navíc při zcela čistém E85 to trochu škytá . Úprava jednotky na toto auto je nějakých 10000-12000. Pokud by se spotřeba trochu snížila, "návratnost" je nějakých 30000 km. A otázkou je, jak dlouho to bez spotřební daně vydrží .

Odpovědět  |   | 
coolio  |  13. 04. 2012 10:13

Tak určitě úspora je hezká. Do svého atmo 2.0 benzínu tankuju směs N95 a E85 v poměru 50:50 - více ve prospěch E85 už nesnese řídící jednotka, která pak rozsvítí chybové kontrolky, i když auto jede - a příjemné 2 stovky na 50l nádrži jsou doma.

Spotřeba asi vyšší o něco je, i když u tohodle motoru půl litru sem nebo tam je skoro nezjistitelné, jestli spotřeba nenarostla vlivem jízdy po městě, i normálně se hodně liší podle stylu jízdy.

Odpovědět  |   | 
opelcorsa  |  13. 04. 2012 12:28

Jasne, kazdy at si jezdi, jak mu to jeho penezka dovoli, konec koncu jizda na kole bude nejekologictejsi, nejzdravejsi a nejekonomictejsi, ze?

Ale zpatky k clanku, zvysujici se spotreba E85 asi prece jenom dokazuje, ze stale vice lidi v penezence na neustale zvysujici se cenu benzinu N95 uz nema dalsi penize a snazi se vyjit se svym stavajicim rozpoctem na dopravu, prece jenom na kole vse nejde zvladnout

Jak uz jsem psal v predchozim prispevku, reaguji jen na stavajici situaci drahe N95, tak abych se neopakoval, zde par linku

1. diskuze ridicu jezdicich na E85 je zde:
http://www.zive.cz/Poradna/sc-20/default.aspx...

2. otazky a odpovedi ohledne jizdy s prestavbou na bioethanol E85 jsou zde:
http://www.bioethanole85.cz/faq-otazky-a-odpovedi...

Odpovědět  |   | 
k22  |  13. 04. 2012 10:08

Kalousek vás vidí, všechny

Odpovědět  |   | 
opelcorsa  |  13. 04. 2012 12:58

Jinak uznavam, ze biopaliva, stejne tak jako hybridy jsou dlouhodobe slepa ulicka.
Z fosilnich paliv ma smysl CNG, dalsi auto bych si koupil na CNG pokud by bylo za cenu benzinoveho motoru. Budoucnost urcite patri palivovym clankum. Ale do prace bohuzel musim jezdit ted.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 04. 2012 09:49

Můžu nabídnout postarší fabii kombi na CNG...

Odpovědět  |   | 
socka  |  13. 04. 2012 15:21

Jezdím na bionaftu, že je "levnější" a v konečnym celospolečenskym součtu dražší je jako pěkný, ale to ušetřený pětikilo na nádrži je moje. Je to čistě jen politická píčovina a nejlepší by bylo vládní garnituru - a tím myslím nejenom ty píče v parlamentu, ale lobisty a všechny ostatní, co tahaj za nitky - pomlátit motykou a pověsit na kandelábrech!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Renovace Slovenské strely jde do finále! Chlouba Kopřivnice odhalila i pár kuriozit

Renovace Slovenské strely jde do finále! Ch…

Mnoho práce už nezbývá a vlak se příští rok ukáže veřejnosti v novém pavilonu muzea v Kopřivnici.

26.  10.  2020 | | 37 N/A
Daniel Fuglevič
RenovaceTatra
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster