Drahý benzin nahrává růstu obliby biopaliva E85

Fantomas  |  12. 04. 2012 16:09

Tenhle článek mi připomíná reklamu na auta upravená na tenhle pohon.

V článku jsem našel toto: "Biopaliva jsou levnější, protože jsou kvůli nižší produkci emisí osvobozena od spotřební daně".
To kdesi v jiném článku jsem se zase dočetl, že pro výrobu 1 joulu energie zemedělských plodin jsou průměrně potřeba 2 jouly energie z ropy. A když mi pak někdo tvrdí, že biopaliva mají menší produkci emisí, tak mám silný pocit, že se ze mě snaží udělat pitomce.

Odpovědět  |   | 
zipiik  |  12. 04. 2012 17:18

Cely slavny biopaliva jsou jen nafouknuta bublina a tunel pro par vyvolenych. Jestli chteji udrzet dopravu, at spis podporej spalovani zemniho plynu po dobu, nez se povedou vyresit palivove clanky. Jaky ma vyznam pestovat repku a podobne rostlinsvo na pude, ktera muze davat potraviny? Pulka obyvatel planety nema co jist a my tady na urodny pude pestujeme zluty svinstvo, ktery navic pudu dost vycerpava.

Odpovědět  |   | 
lethal924  |  13. 04. 2012 09:22

Muj souhlas je tak silny, ze na nej nestaci pouhe tlacitko "souhlasim"

Odpovědět  |   | 
sumy  |  13. 04. 2012 14:20

Ano, taktéž souhlasím a jen přidám, že srnky z té žluté sr... slepnou !!! O jednu takovou jsem docela rozbil auto a jako perlička, když si užívám milované chvíle v letadle a koukám pod sebe, tak 1/3 polí je řepka - hnus do kterýho se nedá ani bezpečně nouzově přistát.

Odpovědět  |   | 
opelcorsa  |  12. 04. 2012 21:09

k prechodu na biopaliva mne vedly ciste ekonomicke duvody a to neustale se zvysujici ceny N95. po prestavbe pomoci pridavne konverzni jednotky, jezdim jen na E85 k plne spokojenosti bez problemu, i pres zvysenou spotrebu cca o 10% oproti N95 se mi cenove E85 stale vyplati.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  13. 04. 2012 00:13

jak z reklamní brožurky

Odpovědět  |   | 
opelcorsa  |  13. 04. 2012 00:53

kdepak, zadnou reklamu zde nikomu nedelam

dlouho jsem zvazoval alternativy k zdrazujicimu benzinu, cetl jsem ruzne diskuze a zkusenosti na netu ohledne LPG a E85 a nakonec pro mou potrebu mi ekonomicky vysla prestavba na bioethanol E85 nejvyhodneji
jen konstatuji spokojenost, funguje to a vyborne

zajimavy clanek je mimojine i zde:
http://www.penize.cz/nakupy/231815-auta-na-e85... ...

Odpovědět  |   | 
marek  |  13. 04. 2012 09:43

Jen bych chtěl přidat svou zkušenost. Bez úprav na čistý E85 jsem vyzkoušel jednu nádrž a výsledek je takový, že auto lépe táhne od spodu a to docela citelně. Bohužel u 2,5 litru R6 od BMW se spotřeba vyšplhala z nějakých 10 na 13 litrů, což je ve výsledku nákladově stejně. Navíc při zcela čistém E85 to trochu škytá . Úprava jednotky na toto auto je nějakých 10000-12000. Pokud by se spotřeba trochu snížila, "návratnost" je nějakých 30000 km. A otázkou je, jak dlouho to bez spotřební daně vydrží .

Odpovědět  |   | 
coolio  |  13. 04. 2012 10:13

Tak určitě úspora je hezká. Do svého atmo 2.0 benzínu tankuju směs N95 a E85 v poměru 50:50 - více ve prospěch E85 už nesnese řídící jednotka, která pak rozsvítí chybové kontrolky, i když auto jede - a příjemné 2 stovky na 50l nádrži jsou doma.

Spotřeba asi vyšší o něco je, i když u tohodle motoru půl litru sem nebo tam je skoro nezjistitelné, jestli spotřeba nenarostla vlivem jízdy po městě, i normálně se hodně liší podle stylu jízdy.

Odpovědět  |   | 
opelcorsa  |  13. 04. 2012 12:28

Jasne, kazdy at si jezdi, jak mu to jeho penezka dovoli, konec koncu jizda na kole bude nejekologictejsi, nejzdravejsi a nejekonomictejsi, ze?

Ale zpatky k clanku, zvysujici se spotreba E85 asi prece jenom dokazuje, ze stale vice lidi v penezence na neustale zvysujici se cenu benzinu N95 uz nema dalsi penize a snazi se vyjit se svym stavajicim rozpoctem na dopravu, prece jenom na kole vse nejde zvladnout

Jak uz jsem psal v predchozim prispevku, reaguji jen na stavajici situaci drahe N95, tak abych se neopakoval, zde par linku

1. diskuze ridicu jezdicich na E85 je zde:
http://www.zive.cz/Poradna/sc-20/default.aspx...

2. otazky a odpovedi ohledne jizdy s prestavbou na bioethanol E85 jsou zde:
http://www.bioethanole85.cz/faq-otazky-a-odpovedi...

Odpovědět  |   | 
k22  |  13. 04. 2012 10:08

Kalousek vás vidí, všechny

Odpovědět  |   | 
opelcorsa  |  13. 04. 2012 12:58

Jinak uznavam, ze biopaliva, stejne tak jako hybridy jsou dlouhodobe slepa ulicka.
Z fosilnich paliv ma smysl CNG, dalsi auto bych si koupil na CNG pokud by bylo za cenu benzinoveho motoru. Budoucnost urcite patri palivovym clankum. Ale do prace bohuzel musim jezdit ted.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 04. 2012 09:49

Můžu nabídnout postarší fabii kombi na CNG...

Odpovědět  |   | 
socka  |  13. 04. 2012 15:21

Jezdím na bionaftu, že je "levnější" a v konečnym celospolečenskym součtu dražší je jako pěkný, ale to ušetřený pětikilo na nádrži je moje. Je to čistě jen politická píčovina a nejlepší by bylo vládní garnituru - a tím myslím nejenom ty píče v parlamentu, ale lobisty a všechny ostatní, co tahaj za nitky - pomlátit motykou a pověsit na kandelábrech!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 63 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A