Drahý benzin nahrává růstu obliby biopaliva E85

Drahý benzin nahrává růstu obliby biopaliva E85

Kvůli drahé naftě a benzinu roste mezi motoristy zájem o vozidla poháněná levnějšími biopalivy. Loni se prodalo 345 nových vozidel na biopalivo E85, o rok dříve to bylo jen 32 těchto vozů. Růst prodeje takzvaných Flexi Fuel Vehicles (FFV) na alternativní palivo by měl pokračovat i letos, uvedli zástupci Českého sdružení pro biomasu CZ Biom.

Biopaliva jsou levnější, protože jsou kvůli nižší produkci emisí osvobozena od spotřební daně. Jeden litr biopaliva E85 je o osm až deset korun levnější než klasický benzin. Aktuální průměrná cena paliva E85 činí 26,50 koruny za litr.

Palivo E85 je směs skládající se z 85 procent bioetanolu a 15 procent Naturalu 95. Automobily na biopaliva nabízí již například Ford, Škoda, Renault, Dacia či Volvo. Na biopaliva je možné také přestavět běžné vozy.

„V současnosti nabízí přestavby kolem deseti firem a cena se pohybuje mezi třemi až deseti tisíci. Množství realizovaných přestaveb by se nyní dalo hodnotit v řádech stovek a poptávka stále roste,“ uvedl Ludvík Drápela ze společnosti Biopowers, která se specializuje na přestavby na FFV vozy.

Jiří Trnka z CZ Biom očekává, že se prodej vozidel na biopaliva letos zvýší na 600 až 800. Celkem v Česku nyní podle něj jezdí na E85 zhruba dva tisíce vozů. 

10 korun na litru.

Až o tolik je levnější biopalivo E85 oproti daní zatíženému benzinu. Část odborníků ale upozorňuje na vyšší spotřebu o deset až 30 procent.


Marek Trešl z automobilky Ford ale upozornil, že u vozů FFV je vyšší spotřeba paliva o deset až 30 procent proti běžnému benzinu. Komplikace mohou také nastat při technické kontrole auta přestavěného na FFV, neboť na palivo E85 není homologováno.

Palivo E85 lze v Česku v současnosti natankovat u zhruba 180 čerpacích stanic. To je podle zástupců CZ Biom zatím málo v poměru k celkovému počtu zhruba 3700 veřejných pump.

Zdroj: E15.cz 

Foto: profimedia.cz
 
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 53 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků