Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Kdyby se na sprintových závodech rozdávaly body za styl, závodník Cruz Pedregon by bral plný počet. V kláních kategorie Funny Car dokázal projet cílem pouze po dvou kolech. Především se ale vše událo v obrovské rychlosti, ve které zabránil typickému roztancování vozu po dopadu. To je v tomto sportovním odvětví častou příčinou nehod již v rychlostech těsně po startu, natož na konci závodní rovinky.

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Průměrná rychlost v tomto kratičkém závodě činila 351 kilometrů za hodinu. V momentě, kdy se přední kola odpoutala od země, měl Pedregon na tachometru neuvěřitelných 435 km/h. „Viděl jsem jen nebe a doufal, že nejsem vzhůru nohama,“ napsal závodník na svůj účet na Twitteru. Jeho závodní stroj byl však pro pokračování v dalších jízdách příliš poškozen.

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Kategorie Funny Car zahrnuje vozy se speciálním šasi, na které je namontovaná karoserie zdánlivě připomínající sériové vozy. Na rozdíl od ostatních dragsterů mají klasickou koncepci – motor vepředu, pohon zadních kol. Ve Spojených státech má tato kategorie již více než padesátiletou tradici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků