Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Kdyby se na sprintových závodech rozdávaly body za styl, závodník Cruz Pedregon by bral plný počet. V kláních kategorie Funny Car dokázal projet cílem pouze po dvou kolech. Především se ale vše událo v obrovské rychlosti, ve které zabránil typickému roztancování vozu po dopadu. To je v tomto sportovním odvětví častou příčinou nehod již v rychlostech těsně po startu, natož na konci závodní rovinky.

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Průměrná rychlost v tomto kratičkém závodě činila 351 kilometrů za hodinu. V momentě, kdy se přední kola odpoutala od země, měl Pedregon na tachometru neuvěřitelných 435 km/h. „Viděl jsem jen nebe a doufal, že nejsem vzhůru nohama,“ napsal závodník na svůj účet na Twitteru. Jeho závodní stroj byl však pro pokračování v dalších jízdách příliš poškozen.

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Kategorie Funny Car zahrnuje vozy se speciálním šasi, na které je namontovaná karoserie zdánlivě připomínající sériové vozy. Na rozdíl od ostatních dragsterů mají klasickou koncepci – motor vepředu, pohon zadních kol. Ve Spojených státech má tato kategorie již více než padesátiletou tradici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků