Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Kdyby se na sprintových závodech rozdávaly body za styl, závodník Cruz Pedregon by bral plný počet. V kláních kategorie Funny Car dokázal projet cílem pouze po dvou kolech. Především se ale vše událo v obrovské rychlosti, ve které zabránil typickému roztancování vozu po dopadu. To je v tomto sportovním odvětví častou příčinou nehod již v rychlostech těsně po startu, natož na konci závodní rovinky.

Bezpečnost

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Průměrná rychlost v tomto kratičkém závodě činila 351 kilometrů za hodinu. V momentě, kdy se přední kola odpoutala od země, měl Pedregon na tachometru neuvěřitelných 435 km/h. „Viděl jsem jen nebe a doufal, že nejsem vzhůru nohama,“ napsal závodník na svůj účet na Twitteru. Jeho závodní stroj byl však pro pokračování v dalších jízdách příliš poškozen.

SUV | Zajímavosti | Video | Život řidiče | Cestování | Ostatní značky

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Kategorie Funny Car zahrnuje vozy se speciálním šasi, na které je namontovaná karoserie zdánlivě připomínající sériové vozy. Na rozdíl od ostatních dragsterů mají klasickou koncepci – motor vepředu, pohon zadních kol. Ve Spojených státech má tato kategorie již více než padesátiletou tradici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků