Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Kdyby se na sprintových závodech rozdávaly body za styl, závodník Cruz Pedregon by bral plný počet. V kláních kategorie Funny Car dokázal projet cílem pouze po dvou kolech. Především se ale vše událo v obrovské rychlosti, ve které zabránil typickému roztancování vozu po dopadu. To je v tomto sportovním odvětví častou příčinou nehod již v rychlostech těsně po startu, natož na konci závodní rovinky.

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Průměrná rychlost v tomto kratičkém závodě činila 351 kilometrů za hodinu. V momentě, kdy se přední kola odpoutala od země, měl Pedregon na tachometru neuvěřitelných 435 km/h. „Viděl jsem jen nebe a doufal, že nejsem vzhůru nohama,“ napsal závodník na svůj účet na Twitteru. Jeho závodní stroj byl však pro pokračování v dalších jízdách příliš poškozen.

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Kategorie Funny Car zahrnuje vozy se speciálním šasi, na které je namontovaná karoserie zdánlivě připomínající sériové vozy. Na rozdíl od ostatních dragsterů mají klasickou koncepci – motor vepředu, pohon zadních kol. Ve Spojených státech má tato kategorie již více než padesátiletou tradici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První svezení: Ford Mondeo Hybrid chytá druhý dech jako kombi. Má šanci uspět?

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT (první svezení)

Benzin-elektrické pohonné ústrojí Mondea se v závěru své kariéry stěhuje do kombíku. Kufr zmenšuje i tady, ztráta ale není tak citelná, a navíc lze tuto verzi pořídit za zajímavou akční cenu.

25.  5.  2019 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků