Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Dragster projel cílem po zadních kolech. Rychlostí 435 km/h!

Kdyby se na sprintových závodech rozdávaly body za styl, závodník Cruz Pedregon by bral plný počet. V kláních kategorie Funny Car dokázal projet cílem pouze po dvou kolech. Především se ale vše událo v obrovské rychlosti, ve které zabránil typickému roztancování vozu po dopadu. To je v tomto sportovním odvětví častou příčinou nehod již v rychlostech těsně po startu, natož na konci závodní rovinky.

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Šílená nehoda Koenigseggu CCX: Pozor na obrubníky!

Průměrná rychlost v tomto kratičkém závodě činila 351 kilometrů za hodinu. V momentě, kdy se přední kola odpoutala od země, měl Pedregon na tachometru neuvěřitelných 435 km/h. „Viděl jsem jen nebe a doufal, že nejsem vzhůru nohama,“ napsal závodník na svůj účet na Twitteru. Jeho závodní stroj byl však pro pokračování v dalších jízdách příliš poškozen.

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Bojíte se rádi? Tak to se podívejte na tuto nehodu

Kategorie Funny Car zahrnuje vozy se speciálním šasi, na které je namontovaná karoserie zdánlivě připomínající sériové vozy. Na rozdíl od ostatních dragsterů mají klasickou koncepci – motor vepředu, pohon zadních kol. Ve Spojených státech má tato kategorie již více než padesátiletou tradici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků