„Doživotní záruka” Opelu zřejmě nebude doživotní, tedy alespoň v Německu

11 komentářů

Honza
31. srpna • 13:29

No nevím jak ta jejich "ZÁRUKA" bude fungovat :-/ Mě staží současná zkušenost mého otce s Oplem Corsa pořízeným před dvěma roky a jejich současná záruční politika. Na zmíněném vozidle se z ničeho nic začala loupat barva na různých místech a "opláci" se snaží seč mohou vyhnout jakékoliv zotpovědnosti. Přičemž si otec nechal již vypracovat oborný posudek s konečným výsledkem poukazující na "odfláknutý" lak. Takže náš rodinný závěr je, že na záruky Opel, ať už mají jakoukoliv dobu trvání, NEVEŘÍME !!!

Oplík
19. srpna • 15:12

K "doživotní" má ta záruka opravdu daleko, cituji z oficiálních materiálů Opel:...Druhý majitel vozidla může záruku převzít v období do šesti let od první registrace a do maximálního počtu 100 000 najetých kilometrů, pakliže první majitel platil roční aktivační poplatek a prováděl požadovanou údržbu vozidla. Původnímu majiteli to zajišťuje vyšší hodnotu automobilu pro případ opětovného prodeje. Záruka je omezena na aktuální hodnotu vozidla v době podání reklamace. Jakmile skončí platnost záruky výrobce, začne všechny důležité díly – od motoru a převodovky přes elektrické a elektronické součásti až po systém chlazení a klimatizaci – pokrývat „doživotní záruka“ Opel. Všechny díly a opravy jsou zárukou kryté prvních 50 000 kilometrů. Potom je hrazená částka odstupňována od 90 procent (50 000 – 60 000 km) do 40 procent (100 000 – 160 000 km). Každý, kdo si koupí nový automobil, obdrží záruční list. Jakmile po dvou letech skončí záruka výrobce, nejpozději pak 36 měsíců od počáteční registrace vozidla, musí zákazníci Opel každoročně aktivovat doživotní záruku u svého prodejce Opel. Tato aktivace stojí 11,90 eur ročně.

Nemo
19. srpna • 9:08

Z vlastní zkušenosti mám pocit, že podle délky záruky mohu odhadovat na životnost součástek a počet ujetých km, které by mělo auto pokud možno vydržet bez poruch. A zatím co Opel Corsa bez problému se dožila při intenzivním používání cca 180000 km, v Evropě vyrobené Nissana Almeru a nebo Toytu Yaris začaly poruchy součástek pronásledovat už po 80000 km. Třeba u Yarisa starého 4 roky a s najetými 85000 km už odešlo vodní čerpadlo, alternátor, začíná odcházet starter a něco cinká u klimatizace. Auto už dožívá a to nemá ještě najeto ani 100000 km. Docházím k závěru, že kvalita konfekčních vozů vyrobených v Evropě se stejnými komponenty se už srovnává a tak příště budu asi vybírat podle délky záruky.

Zelí
19. srpna • 13:22

Výrobce ví, kdo jeho auta užívá a kolik najede. Pokud se jedná o tzv. domácí mazlíčky, tak tam stačí 100 tisíc km. Takže potom ti dají záruku třeba na 5let a 100 tisíc km, protože ví, že většina jeho výrobků se přes tyto limity ani nedostane. To se týká malých aut všeobecně, takže yaris s 80 tisíci už se blíží svému limitu.
U větších aut už to není moc přehledné. Dá se vycházet z toho, co se kupuje v německu jako služebáky - ty musí najezdit spolehlivě 200-250 tisíc km během dvou až tří let. Při takové zátěži by byl domácí mazlík už ve druhém roce provozu na šrot. Výrobce u služedáků nedá záruku na pět let to by odpovídalo nájezdu 500 tisíc km. To by byl sebevrah. Záruka omezená na 100 tisíc km nemá smysl, protože to najede služebák v německu za rok. Takže když na služebák dají záruku 2 roky, tak je to auto dimenzované v podstatě na 200 tisíc km spolehlivého provozu.

kamil
20. srpna • 7:22

Tím, že výrobce něco ví bych si nebyl tak jistý. Stačí vzpomenout na Passata B5 a jeho hliníkovou nápravu. Ta prd vydržela a VW je pak musel v záruce měnit a pro jistotu rychle ještě během životnosti daného modelu tuto nápravu nahradil poctivou ocelovou. Hold ne vždy se daří.

lamal
19. srpna • 16:12

praveze cim skorej spravis tych 200tisic tym lepsie, pokial by to bolo mozne a auto by slo v kuse neratajuc vymeny oleja a spotrebneho materialu tak vydrzi najlepsie a preto aj sluzebaky nalietaju 250tis a nemaju s tym problem ako auta ktore to spravia za 10-15 rokov... inac pochybujem, ze jaris sa rozpadne po 80tis km, kamarat ma 1.gen jariska a ma uz 195tis a je uplne vo forme...

Zelí
19. srpna • 16:53

S tím yarisem a 80 tis.km to psal někdo nade mnou.

xxx
19. srpna • 10:56

Opakujem sa, no moje skusenosti s poslednymi OPLAMI od r.v. 2000 su zalostne, velmi zalostne, veeeelmi zalostne, mozno nahoda, mozno osud, no chce sami plakat.
OPEL je nadhodnoteny crep.

Riwal
19. srpna • 12:38

Nadhodnocené střepy jsou všechny auta z koncenu VW. A např. spolehlivost rádoby luxusního SUV od VW Tuaregu je skutečně žalostná...

Luděk Ondrášik
19. srpna • 8:26

Doživotní zákaru, ...ano pane, ale životnost auta je brána 100.000 Km;-)

honza
19. srpna • 6:59

:-D to logo ale zamotane neni vubec :)

Doporučujeme

Články odjinud