„Doživotní záruka” Opelu zřejmě nebude doživotní, tedy alespoň v Německu

Teprve nedávno jsme vás informovali o „doživotní záruce”, kterou Opel od srpna nabízí zákazníkům v Německu a Velké Británii. Jenže neuběhly ani dva týdny a situace se začíná měnit. Ne že by si snad Opel svou nabídku rozmyslel, německým zákazníkům ale zřejmě brzy nebude říkat, že ke svým vozům poskytuje doživotní záruku.

Důvod je prostý. Německá Wettbewerbszentrale, tedy jakási instituce, která se zabývá ochranou před nekorektním konkurenčním bojem, totiž kritizovala snahu Opelu novou záruku jako „doživotní” označovat a hrozí právními kroky, které by mu v tom měly zamezit.

Na jednu stranu je to pochopitelný krok. Záruka Opelu omezená maximálním nájezdem, vztahující se jen na vybrané části vozu a podmíněná pravidelnou údržbou ve stanoveném rozsahu má k ryzí doživotní záruce opravdu daleko. Na druhou stranu ale jistě není pro žádného zákazníka problémem zjistit si konkrétní podmínky a své kupní rozhodnutí založit na nich, nikoli na pouhém názvu. Však které obchodní označení či marketingová proklamace říká úplnou pravdu?

Wettbewerbszentrale přesto chce, aby Opel označení záruky změnil a dále ji jako doživotní nepropagoval, jinak jej k tomu chce donutit. Automobilka na tuto výzvu zatím reagovala pouze jednoduchým prohlášením v tom smyslu, že se věcí bude zabývat a vydá podrobnější reakci ve stanoveném termínu. Neopoměla přitom dodat, že její kampaň má u zákazníků obrovskou odezvu. Nevíme ale, jestli zrovna toto prohlášení je v kontextu s výše uvedeným šťasné, právě pozitivní odezva zákazníků na nepřesně označenou výhodu je to, co kritikům doživotní záruky Opelu leží v žaludku.

Uvidíme, jak se věc bude dále vyvíjet, předpokládáme však, že automobilka bude muset svou nabídku přehodnotit. Pokud by Opel musel přestat používat ono atraktivní označení, nemá pro něj valný smysl takovou záruku dále nabízet. Bez marketingového efektu by celá akce byla zřejmě ztrátová...

Klepněte pro větší obrázek
Situace kolem doživotní záruky Opelu začíná být zamotaná jako její logo...
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků