„Doživotní záruka” Opelu zřejmě nebude doživotní, tedy alespoň v Německu

„Doživotní záruka” Opelu zřejmě nebude doživotní, tedy alespoň v Německu

Teprve nedávno jsme vás informovali o „doživotní záruce”, kterou Opel od srpna nabízí zákazníkům v Německu a Velké Británii. Jenže neuběhly ani dva týdny a situace se začíná měnit. Ne že by si snad Opel svou nabídku rozmyslel, německým zákazníkům ale zřejmě brzy nebude říkat, že ke svým vozům poskytuje doživotní záruku.

Důvod je prostý. Německá Wettbewerbszentrale, tedy jakási instituce, která se zabývá ochranou před nekorektním konkurenčním bojem, totiž kritizovala snahu Opelu novou záruku jako „doživotní” označovat a hrozí právními kroky, které by mu v tom měly zamezit.

Na jednu stranu je to pochopitelný krok. Záruka Opelu omezená maximálním nájezdem, vztahující se jen na vybrané části vozu a podmíněná pravidelnou údržbou ve stanoveném rozsahu má k ryzí doživotní záruce opravdu daleko. Na druhou stranu ale jistě není pro žádného zákazníka problémem zjistit si konkrétní podmínky a své kupní rozhodnutí založit na nich, nikoli na pouhém názvu. Však které obchodní označení či marketingová proklamace říká úplnou pravdu?

Wettbewerbszentrale přesto chce, aby Opel označení záruky změnil a dále ji jako doživotní nepropagoval, jinak jej k tomu chce donutit. Automobilka na tuto výzvu zatím reagovala pouze jednoduchým prohlášením v tom smyslu, že se věcí bude zabývat a vydá podrobnější reakci ve stanoveném termínu. Neopoměla přitom dodat, že její kampaň má u zákazníků obrovskou odezvu. Nevíme ale, jestli zrovna toto prohlášení je v kontextu s výše uvedeným šťasné, právě pozitivní odezva zákazníků na nepřesně označenou výhodu je to, co kritikům doživotní záruky Opelu leží v žaludku.

Uvidíme, jak se věc bude dále vyvíjet, předpokládáme však, že automobilka bude muset svou nabídku přehodnotit. Pokud by Opel musel přestat používat ono atraktivní označení, nemá pro něj valný smysl takovou záruku dále nabízet. Bez marketingového efektu by celá akce byla zřejmě ztrátová...

Klepněte pro větší obrázek
Situace kolem doživotní záruky Opelu začíná být zamotaná jako její logo...

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků