Kdo si potrpí na objemnější motory v nových autech, asi bude z vývoje u Renaultu potěšen.
Svou éru full-hybridních ústrojí E-Tech započal Renault v roce 2021 a nyní tuto větev pohonných jednotek posouvá do nové generace. Pro modely Captur a Symbioz tak představuje zbrusu novou motorizaci E-Tech 160, která oběma vozům zajistí vyšší výkon, nižší spotřebu paliva, nižší produkci emisí a zároveň lepší dynamiku v přímce i obecnou praktičnost pro každodenní využití.
Novinka je v podstatě vývojovým stupněm dosavadní full-hybridní šestnáctistovky E-Tech 145 (105 kW/143 koní). Tentokrát však Renault spojuje dvojici elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a startér-generátor HSG o výkonu 15 kW) se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který sám o sobě produkuje 80 kW (109 koní). Systémově si tedy modely polepší na slušných 118 kW (160 koní) výkonu. Kombinovanou hodnotu točivého momentu ústrojí zatím Renault neupřesňuje.
Součástí nové motorizace je větší baterie o kapacitě 1,4 kWh (dříve 1,2 kWh), která poskytuje delší dojezd čistě na elektřinu – ostatně i díky pokročilému systému rekuperace zvládnou modely až 80 % jízdy ve městě v elektrickém režimu. Známou „multimódovou“ automatickou převodovku (2 stupně pro elektromotor a 4 stupně pro spalovací motor) si nové ústrojí ponechává, Renault však mluví o dalším vyladění pro rychlejší a plynulejší řazení, s čímž se pojí i tišší chod a méně vibrací přenášených do kabiny.
Captur a Symbioz si novým full-hybridem o zhruba 1,5 sekundy vylepšují sprint na 100 km/h (8,9 s pro Captur, 9,1 s pro Symbioz), klesá jim také spotřeba paliva na 4,3 l/100 km (dříve 4,7 l), přičemž nižší je i produkce emisí s hodnotami 98–99 g/km (dříve 105–108 g). Nakonec se oběma modelům zvyšuje i tažná kapacita ze 750 kg na 1000 kg.
Představený full-hybrid pak v nabídce Symbiozu nově doplňuje i známý mild-hybrid 140 (103 kW/140 k), využívající elektrifikovanou přeplňovanou třináctistovku ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. První dodávky Capturu a Symbiozu s novými motorizacemi oznamuje Renault na konec letošního července. V nabídce českého zastoupení značky se zatím nová technika neobjevila.
Zdroj: Renault |
Zdroj videa: Renault