Svou éru full-hybridních ústrojí E-Tech započal Renault v roce 2021 a nyní tuto větev pohonných jednotek posouvá do nové generace. | Renault E-Tech 160 (full-hybrid) Zdroj: Renault

Svou éru full-hybridních ústrojí E-Tech započal Renault v roce 2021 a nyní tuto větev pohonných jednotek posouvá do nové generace. | Renault E-Tech 160 (full-hybrid) | Zdroj: Renault

Pro modely Captur a Symbioz tak představuje zbrusu novou motorizaci E-Tech 160, která oběma vozům zajistí vyšší výkon, nižší spotřebu paliva, nižší produkci emisí a zároveň lepší dynamiku v přímce i obecnou praktičnost pro každodenní využití. | Renault E-Tech 160 (full-hybrid) Zdroj: Renault

Pro modely Captur a Symbioz tak představuje zbrusu novou motorizaci E-Tech 160, která oběma vozům zajistí vyšší výkon, nižší spotřebu paliva, nižší produkci emisí a zároveň lepší dynamiku v přímce i obecnou praktičnost pro každodenní využití. | Renault E-Tech 160 (full-hybrid) | Zdroj: Renault

Novinka je v podstatě vývojovým stupněm dosavadní full-hybridní šestnáctistovky E-Tech 145 (105 kW/143 koní). | Renault Captur Zdroj: Renault

Novinka je v podstatě vývojovým stupněm dosavadní full-hybridní šestnáctistovky E-Tech 145 (105 kW/143 koní). | Renault Captur | Zdroj: Renault

Tentokrát však Renault spojuje dvojici elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a startér-generátor HSG o výkonu 15 kW) se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který sám o sobě produkuje 80 kW (109 koní). | Renault Captur Zdroj: Renault

Tentokrát však Renault spojuje dvojici elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a startér-generátor HSG o výkonu 15 kW) se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který sám o sobě produkuje 80 kW (109 koní). | Renault Captur | Zdroj: Renault

Systémově si tedy modely polepší na slušných 118 kW (160 koní) výkonu. Kombinovanou hodnotu točivého momentu ústrojí zatím Renault neupřesňuje. | Renault Captur Zdroj: Renault

Systémově si tedy modely polepší na slušných 118 kW (160 koní) výkonu. Kombinovanou hodnotu točivého momentu ústrojí zatím Renault neupřesňuje. | Renault Captur | Zdroj: Renault

Součástí nové motorizace je větší baterie o kapacitě 1,4 kWh (dříve 1,2 kWh), která poskytuje delší dojezd čistě na elektřinu – ostatně i díky pokročilému systému rekuperace zvládnou modely až 80 % jízdy ve městě v elektrickém režimu. | Renault Captur Zdroj: Renault

Součástí nové motorizace je větší baterie o kapacitě 1,4 kWh (dříve 1,2 kWh), která poskytuje delší dojezd čistě na elektřinu – ostatně i díky pokročilému systému rekuperace zvládnou modely až 80 % jízdy ve městě v elektrickém režimu. | Renault Captur | Zdroj: Renault

Známou „multimódovou“ automatickou převodovku (2 stupně pro elektromotor a 4 stupně pro spalovací motor) si nové ústrojí ponechává... | Renault Captur Zdroj: Renault

Známou „multimódovou“ automatickou převodovku (2 stupně pro elektromotor a 4 stupně pro spalovací motor) si nové ústrojí ponechává... | Renault Captur | Zdroj: Renault

...Renault však mluví o dalším vyladění pro rychlejší a plynulejší řazení, s čímž se pojí i tišší chod a méně vibrací přenášených do kabiny. | Renault Symbioz Zdroj: Renault

...Renault však mluví o dalším vyladění pro rychlejší a plynulejší řazení, s čímž se pojí i tišší chod a méně vibrací přenášených do kabiny. | Renault Symbioz | Zdroj: Renault

Captur a Symbioz si novým full-hybridem o zhruba 1,5 sekundy vylepšují sprint na 100 km/h (8,9 s pro Captur, 9,1 s pro Symbioz), klesá jim také spotřeba paliva na 4,3 l/100 km (dříve 4,7 l)... | Renault Symbioz Zdroj: Renault

Captur a Symbioz si novým full-hybridem o zhruba 1,5 sekundy vylepšují sprint na 100 km/h (8,9 s pro Captur, 9,1 s pro Symbioz), klesá jim také spotřeba paliva na 4,3 l/100 km (dříve 4,7 l)... | Renault Symbioz | Zdroj: Renault

...přičemž nižší je i produkce emisí s hodnotami 98–99 g/km (dříve 105–108 g). Nakonec se oběma modelům zvyšuje i tažná kapacita ze 750 kg na 1000 kg. | Renault Symbioz Zdroj: Renault

...přičemž nižší je i produkce emisí s hodnotami 98–99 g/km (dříve 105–108 g). Nakonec se oběma modelům zvyšuje i tažná kapacita ze 750 kg na 1000 kg. | Renault Symbioz | Zdroj: Renault

Představený full-hybrid pak v nabídce Symbiozu nově doplňuje i známý mild-hybrid 140 (103 kW/140 k), využívající elektrifikovanou přeplňovanou třináctistovku ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. | Renault Symbioz Zdroj: Renault

Představený full-hybrid pak v nabídce Symbiozu nově doplňuje i známý mild-hybrid 140 (103 kW/140 k), využívající elektrifikovanou přeplňovanou třináctistovku ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. | Renault Symbioz | Zdroj: Renault

První dodávky Capturu a Symbiozu s novými motorizacemi oznamuje Renault na konec letošního července. V nabídce českého zastoupení značky se zatím nová technika neobjevila. | Renault Symbioz Zdroj: Renault

První dodávky Capturu a Symbiozu s novými motorizacemi oznamuje Renault na konec letošního července. V nabídce českého zastoupení značky se zatím nová technika neobjevila. | Renault Symbioz | Zdroj: Renault

Pro modely Captur a Symbioz tak představuje zbrusu novou motorizaci E-Tech 160, která oběma vozům zajistí vyšší výkon, nižší spotřebu paliva, nižší produkci emisí a zároveň lepší dynamiku v přímce i obecnou praktičnost pro každodenní využití. | Renault E-Tech 160 (full-hybrid) Zdroj: Renault
Novinka je v podstatě vývojovým stupněm dosavadní full-hybridní šestnáctistovky E-Tech 145 (105 kW/143 koní). | Renault Captur Zdroj: Renault
Tentokrát však Renault spojuje dvojici elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a startér-generátor HSG o výkonu 15 kW) se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který sám o sobě produkuje 80 kW (109 koní). | Renault Captur Zdroj: Renault
Systémově si tedy modely polepší na slušných 118 kW (160 koní) výkonu. Kombinovanou hodnotu točivého momentu ústrojí zatím Renault neupřesňuje. | Renault Captur Zdroj: Renault
12
Fotogalerie

Downsizing už nefrčí? Renault zvětšil motor a snížil spotřebu, novou 1.8 dostávají dva modely

Kdo si potrpí na objemnější motory v nových autech, asi bude z vývoje u Renaultu potěšen.

Svou éru full-hybridních ústrojí E-Tech započal Renault v roce 2021 a nyní tuto větev pohonných jednotek posouvá do nové generace. Pro modely Captur a Symbioz tak představuje zbrusu novou motorizaci E-Tech 160, která oběma vozům zajistí vyšší výkon, nižší spotřebu paliva, nižší produkci emisí a zároveň lepší dynamiku v přímce i obecnou praktičnost pro každodenní využití.

Novinka je v podstatě vývojovým stupněm dosavadní full-hybridní šestnáctistovky E-Tech 145 (105 kW/143 koní). Tentokrát však Renault spojuje dvojici elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a startér-generátor HSG o výkonu 15 kW) se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který sám o sobě produkuje 80 kW (109 koní). Systémově si tedy modely polepší na slušných 118 kW (160 koní) výkonu. Kombinovanou hodnotu točivého momentu ústrojí zatím Renault neupřesňuje.

Součástí nové motorizace je větší baterie o kapacitě 1,4 kWh (dříve 1,2 kWh), která poskytuje delší dojezd čistě na elektřinu – ostatně i díky pokročilému systému rekuperace zvládnou modely až 80 % jízdy ve městě v elektrickém režimu. Známou „multimódovou“ automatickou převodovku (2 stupně pro elektromotor a 4 stupně pro spalovací motor) si nové ústrojí ponechává, Renault však mluví o dalším vyladění pro rychlejší a plynulejší řazení, s čímž se pojí i tišší chod a méně vibrací přenášených do kabiny.

Captur a Symbioz si novým full-hybridem o zhruba 1,5 sekundy vylepšují sprint na 100 km/h (8,9 s pro Captur, 9,1 s pro Symbioz), klesá jim také spotřeba paliva na 4,3 l/100 km (dříve 4,7 l), přičemž nižší je i produkce emisí s hodnotami 98–99 g/km (dříve 105–108 g). Nakonec se oběma modelům zvyšuje i tažná kapacita ze 750 kg na 1000 kg.

Představený full-hybrid pak v nabídce Symbiozu nově doplňuje i známý mild-hybrid 140 (103 kW/140 k), využívající elektrifikovanou přeplňovanou třináctistovku ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. První dodávky Capturu a Symbiozu s novými motorizacemi oznamuje Renault na konec letošního července. V nabídce českého zastoupení značky se zatím nová technika neobjevila.

Zdroj: Renault | Zdroj videa: Renault

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud