Downsizing Dacie: Litr místo dvanáctistovky zdražení nepřinesl

15 komentářů

Miyaki
6. října • 22:16

Baz naroku na honorar mohu managerskym debilum z Dacia/Renault poradit dalsi metu pro downsizing/cost cutting. Pristi pohonnou jednotku mohou zvolit od Briggs & Stratton. Muhehe :-D

Pete
5. října • 13:45

Vivat EU a idiocie okolo CO2. Mimo EU bude 1,2i a 1,4i ako doteraz.

Marex
5. října • 11:09

To vážně podělali, protože ten 1.2 16V 55kW byl dosti dobrý a poměrně živý nezmar motor na přiměřenou velikost auta, typu Sandero. Znám ho dobře z Clia. Asi se snaží udělat z Dacie značku pouze pro důchodce, něco ve stylu Fabie Junior, protože ta oturbená 0.9TCe je už citelně dražší.

Michal
16. října • 20:21

V Dacii Sandero 1,2 16V jsem se svez, konkrétně verze 54kW/ 5500 ot/min a 107 N/m 4250 ot/min., řek bych že byla dostačující, jen je to pro mě motor s parametry srovnatelnými s felicií 1,3 MPI 50kW/106 N/m ale lenošný podobně jak 1,4 16V 55kW z fabie. jinak nač kritizovat litrové tříválce když jsou v této kategorii výkonější než cokoliv co bylo dříve ostatně pokud na 1,0 Sce ve verzi 55 kW dodáhne točivý moment nad 95 N/m už kolem 3000ot/min nebude to špatné aspoň ten točivý moment bude lépe využitelný.

jean
5. října • 9:51

Paráda, bez turba to nemôže mať nad 92-93 Nm ani náhodou. Doteraz to malo málo, teraz ešte menej. A jak bolo spomenuté, prvá gen. mala k dispozícii 8V motory 1,4 a 1,6. S 1,6 to muselo jazdiť ako elektromotor od 1000 otáčok.

Adolf
5. října • 15:54

Cytigoo má údajně z litru 95Nm. Ale to je strop

Michal
16. října • 15:32

No tahle hodnota je zprůměrovanej údaj. Viděl jsem reálný graf z motorové brzdy a to maximum kolem těch 3000-4300 otáček je trošku skokové v rozmezí 93-97 N/m, jel jsem v tom a řek bych že v Citigu to docela stačí. Však známá a dříve rozšířená felicie měla taky v základu při 40 kW 94 N/m a bohatě to stačilo, jen pro lidi kteří potřebují závodit nebo tahat těžké náklady, ty litrové tříválce ve vozech kategorie Sandero nebo Fabia budou málo. každej si má uvědomit předem k čemu daná jednotka může posloužit.

Adolf
5. října • 5:43

Downsizing ???:-D V původním Sanderu1 měl motor 1,2 55kw B-] A pro pořádek:Nepřeplňovaný litr nebude mít 107Nm ani náhodou. Tady prostě platí : Objem ničím nenahradíš. Renault(Dacia) nasrali jste mě. Teď už zbývá jen naftové tříválcové turbo a dokonáno jest.

defender110
5. října • 6:39

Pravda pravda. Jen pro upřesnění původní Sandero 1 mělo v základu 1.4l a v nabídce byla i 1.6l. A ta předpotopní 1,4l - 8 ventil,55kW mu absolutně sedla. Jak pr.el na hrnec. Sandero je poměrně menší auto, ale jestli ten 1l motor daj i do Logan MCV tak nevím no.

Adolf
5. října • 15:53

Pro upřesnění : Sandero 1 mělo později také 1,2 16V 55kw

defender110
13. října • 11:42

Ano, po vyřazení 1.4 bohužel ano.

king014
4. října • 15:07

Lide buď šťasten dovolím ti koupit si horší povoz za původní cenu. Oslavujte mne, nezdražil jsem.

jehoVista
4. října • 16:18

Tak ve vysledku majitel usetri na povinnem ruceni.

DDT
4. října • 14:30

tak to je úžasná zpráva...

defender110
5. října • 6:41

...a good News! What? :-D

Doporučujeme

Články odjinud