Downsizing Dacie: Litr místo dvanáctistovky zdražení nepřinesl

Dacia v rámci omlazení Loganu a Sandera nahradila základní čtyřválcovou dvanáctistovku litrovým tříválcem z Twinga. Základní ceny vozů zůstávají beze změny.

Dacia znova podlehla downsizingu. Zatímco ještě do minulého týdne představoval u modelů Logan a Sandero základní motor čtyřválec 1.2 16V o výkonu 54 kW, dnes je všechno jinak. Agregát nahrazuje litrový tříválec používaný v modelu Twingo a ve Smartech, přičemž v duchu downsizingu přináší vyšší výkon – o 1 kW.

Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Točivý moment, ostatně jako všechna ostatní technická dat litrových modelů, byste na stránkách Dacie hledali marně, není tedy jisté, jestli 107 N.m dvanáctistovky skutečně překoná. Vždyť ve Smartu má tento motor 52 kW a „jenom“ 92 N.m. O nejmenší motor nabídky se však nejedná – stále je tady totiž tříválec 0.9 TCe.

Základní ceny Loganu a Sandera zůstávají beze změny – 169.900 Kč a 174.900 Kč. Ve standardu dostanete plechová 15“ kola, asistent rozjezdu do kopce, čtyři airbagy, sadu na opravu pneumatik nebo hydraulický posilovač řízení, od výbavy Ambiance, která je v obou případech o 10.000 Kč dražší, pak dostanete třeba centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování oken vpředu, a můžete si připlatit za metalízu (10.900 Kč) nebo rádio (5.000 Kč).

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Nejvyšší výbava Actica se u Loganu stále vejde pod 200.000 Kč (vůz stojí 197.900 Kč) a nabízí třeba přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nebo rádio. Sandero Arctica 1.0 SCe vychází na stále přijatených 204.900 Kč.

Asi jedinou větší změnou v cenách najdeme u Sandera Stepway, tedy dobrodružněji laděné verzi s větší světlou výškou, litými 16“ koly a podélnými střešními nosiči ve standardu. Zatímco ještě minulý týden jste mohli tento vůz pořídit za 261.900 Kč (nejmenším motorem je tříválec 0.9 TCe), dnes je ve všech liniích o tři tisíce dražší.

Dacia Sandero – ceny modernizované verze na českém trhu
Motor 1.0 SCe 0.9 TCe LPG 0.9 TCe 1.5 dCi
Zdvihový objem [cm3] 999 898 898 1461
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/2
Největší výkon [kW/min] 55/- 66/5000 66/5000 66/4000
Točivý moment [N.m/min] - 140/2250 140/2250 220/1750
Převodovka 5M 5M 5M (5A) 5M
Max. rychlost [km/h] - 175 175 (175) 173
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 11,3 11,1 (11,0) 11,8
Komb. spotřeba [l/100 km] - 4,9 4,9 (4,9) 3,5
Cena Access [Kč] 174.900 - - -
Cena Ambiance [Kč] 184.900 240.900 - -
Cena Arctica [Kč] 204.900 260.900 235.900 281.900
Cena Stepway [Kč] - - 264.900 310.900

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků