Downsizing Dacie: Litr místo dvanáctistovky zdražení nepřinesl

Dacia v rámci omlazení Loganu a Sandera nahradila základní čtyřválcovou dvanáctistovku litrovým tříválcem z Twinga. Základní ceny vozů zůstávají beze změny.

Dacia znova podlehla downsizingu. Zatímco ještě do minulého týdne představoval u modelů Logan a Sandero základní motor čtyřválec 1.2 16V o výkonu 54 kW, dnes je všechno jinak. Agregát nahrazuje litrový tříválec používaný v modelu Twingo a ve Smartech, přičemž v duchu downsizingu přináší vyšší výkon – o 1 kW.

Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Točivý moment, ostatně jako všechna ostatní technická dat litrových modelů, byste na stránkách Dacie hledali marně, není tedy jisté, jestli 107 N.m dvanáctistovky skutečně překoná. Vždyť ve Smartu má tento motor 52 kW a „jenom“ 92 N.m. O nejmenší motor nabídky se však nejedná – stále je tady totiž tříválec 0.9 TCe.

Základní ceny Loganu a Sandera zůstávají beze změny – 169.900 Kč a 174.900 Kč. Ve standardu dostanete plechová 15“ kola, asistent rozjezdu do kopce, čtyři airbagy, sadu na opravu pneumatik nebo hydraulický posilovač řízení, od výbavy Ambiance, která je v obou případech o 10.000 Kč dražší, pak dostanete třeba centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování oken vpředu, a můžete si připlatit za metalízu (10.900 Kč) nebo rádio (5.000 Kč).

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Nejvyšší výbava Actica se u Loganu stále vejde pod 200.000 Kč (vůz stojí 197.900 Kč) a nabízí třeba přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nebo rádio. Sandero Arctica 1.0 SCe vychází na stále přijatených 204.900 Kč.

Asi jedinou větší změnou v cenách najdeme u Sandera Stepway, tedy dobrodružněji laděné verzi s větší světlou výškou, litými 16“ koly a podélnými střešními nosiči ve standardu. Zatímco ještě minulý týden jste mohli tento vůz pořídit za 261.900 Kč (nejmenším motorem je tříválec 0.9 TCe), dnes je ve všech liniích o tři tisíce dražší.

Dacia Sandero – ceny modernizované verze na českém trhu
Motor 1.0 SCe 0.9 TCe LPG 0.9 TCe 1.5 dCi
Zdvihový objem [cm3] 999 898 898 1461
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/2
Největší výkon [kW/min] 55/- 66/5000 66/5000 66/4000
Točivý moment [N.m/min] - 140/2250 140/2250 220/1750
Převodovka 5M 5M 5M (5A) 5M
Max. rychlost [km/h] - 175 175 (175) 173
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 11,3 11,1 (11,0) 11,8
Komb. spotřeba [l/100 km] - 4,9 4,9 (4,9) 3,5
Cena Access [Kč] 174.900 - - -
Cena Ambiance [Kč] 184.900 240.900 - -
Cena Arctica [Kč] 204.900 260.900 235.900 281.900
Cena Stepway [Kč] - - 264.900 310.900

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků