Dovoz ojetin do Česka roste od července raketovým tempem

Přestože prodeje nových osobních vozů stagnují a pohybují se zhruba na úrovni loňských čísel, těm ojetým se nebývale daří. Nových vozů se meziročně prodalo o 3,8 procent méně (celkem 92 667 vozů). To je ovšem do značné míry způsobeno přesunem části zákazníků k vozům kategorie N1, které patří mezi tzv. lehké užitkové automobily.

Dovoz ojetin osobních vozů naopak od července roste raketovým tempem. V červenci bylo dovezeno o 50 % více ojetin než ve stejném období loňského roku, v srpnu činil nárůst již 90 % a v září bylo dovezeno dokonce o 107 procent ojetin více než před rokem. Za prvních devět měsíců pak dovoz meziročně vrostl celkem o 21,5 procenta na zhruba 130 000 vozů. Ojetiny tak o více než 40 procent převýšily nové automobily v počtu registrací.

Na takto dramatickém nárůstu dovozu ojetin z ciziny má hlavní podíl odstranění limitů pro jejich dovoz. Ty padly po prvním červenci s příchodem nového silničního zákona. Zrušeno bylo omezení dovážet pouze vozy mladší osmi let a v podstatě jediným kritériem je plnění emisní normy Euro 2.

Do konce roku se očekává dovoz dalších 20 až 40 000 ojetin, což bude znamenat výrazný nárůst proti loňskému roku, kdy se celkem dovezlo necelých 140 000 ojetin.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků