Dovolená bez rizik: cestovní pojištění (téma)

Dovolená bez rizik: cestovní pojištění (téma)

Kapitoly článku:


Neváhejte volat asistenční službu

Každá pojišťovna využívá služeb mezinárodních firem (např. AXA Assistance, Coris nebo Elvia), které pro ně a jejich pojištěné zabezpečují asistenční služby po celém světě. Jedná se totiž o tak komplexní soubor služeb, že je pro všechny strany jednoznačně výhodnější spolehnout se na profesionální organizace, které se na tyto činnosti specializují.


  • Vyhledá vhodné a nejbližší zdravotnické zařízení, případně zajistí přeložení do vhodnějšího místa léčby.
  • Poskytuje garance platby nebo přímo platby zahraničním zdravotnickým zařízením.
  • Zprostředkuje možnost konzultace s českým lékařem a dohled nad způsobem léčby.
  • Zajistí přepravu a ubytování vámi zvolené osoby, která přicestuje z vlasti, nebo vás doprovází při vaší hospitalizaci (opatrovník).
  • Komunikuje s vašimi rodinnými příslušníky ve vlasti při tísňové situaci v zahraničí.
  • Zorganizuje váš návrat nejvhodnějším dopravním prostředkem domů nebo do spádové nemocnice podle vašeho trvalého bydliště.

Kontakt s asistenční službou je důležitý

Základní doporučení v případě každé významnější pojistné události zní: „Ze všeho nejdříve volejte asistenční službu“. Zde nahlásíte svůj problém a kontaktní údaje a péči o vás přebírají operátoři. Částku za první kontaktní telefonát většina pojišťoven zpětně uhradí, pokud ji budete umět doložit příslušnými podklady. Další hovory již inicializuje asistenční služba a jsou tak bez vaší finanční účasti. To platí ovšem pouze v případě volání na pevnou linku. V případě volání na mobilní telefon nemůže asistenční služba ovlivnit částku, kterou vám bude za roamingové hovory účtovat váš mobilní operátor. Proto se vždy snažte předávat asistenční službě telefonní číslo na pevnou linku, kde budete k zastižení, případně si s ní domluvte hodinu, kdy vás má na daném telefonním čísle kontaktovat. Klienti většiny pojišťoven mohou rovnou volat na účet volaného, tedy rovnou na účet asistenční služby. Asistenční služba doporučí své spolupracující lékaře, kteří od pacienta nevyžadují platbu v hotovosti. V tomto případě poskytne asistenční služba zdravotnickému zařízení platební garanci a vy se dále nemusíte o platbu za vaše ošetření zajímat. U ošetření za nižší částky se často nevyhnete jejich úhradě v hotovosti na místě. V těchto případech si uschovejte veškeré doklady a účty si nechte proplatit po návratu domů.

Jak to celé funguje?

V případě pojistné události kontaktujete asistenční službu, jejíž číslo jste obdrželi při uzavírání pojištění. Protože voláte do české pobočky, můžete hovořit česky. Česká pobočka asistenční služby následně řeší vaši pojistnou událost se zdravotnickým zařízením přímo, případně prostřednictvím své centrály nebo pobočky v zemi pojistné události.

Poskytovat všechny služby 24 hodin denně na jakémkoli místě na světě, komunikovat s pojištěnými i s lékaři v jejich rodných jazycích – to vše znamená vytvořit vysoce organizovanou a spolehlivou mezinárodní síť poboček a poskytovatelů služeb po celém světě. Poskytovateli služeb se rozumí zdravotnická zařízení, zdravotnický personál, letecké a železniční společnosti apod. Další oporu mají asistenční služby v rozsáhlé skupině korespondentů, kteří zajišťují potřebné služby v zemích a oblastech, kde nesídlí pobočka společnosti. Bezchybné fungování asistenčních služeb nezáleží pouze na lidech, ale i na využívání nejmodernějších technologií a nástrojů. Kartografické programy, elektronické přenosy dat či GPS/GSM systémy pro určování pozice jsou jen některé z nich.

Prameny:

Doporučujeme

Články odjinud