Kde nejdéle ztvrdnete v dopravě? Zde jsou ta nejucpanější města na světě

Cinda  |  18. 06. 2019 08:28

Se divím, že na prvním místě není Brno. Asi se inšpektóři nestihli dostavit do uzávěrky, bo trčej na Kolišti.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  18. 06. 2019 09:15

Brno je ještě procházka růžovým sadem. V Česku suverénně nejhorší Pardubice. Díky nepřeberné míře stupidních řešení pod vedením tamního šéfa odboru dopravy, je průměrná rychlost mezi 7-8h ráno a po celé odpoledne na většině hlavních tras pod 10 km/h. A to se ještě nesmí stát nic mimořádného.

Odpovědět  |   | 
asd  |  18. 06. 2019 12:46

Pardubice jsou na tom líp jak Brno,tady je podobná statistika pro ČR.
1. Praha
2. České Budějovice
3. Brno
4. Hradec Králové
5. Pardubice
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/toto-jsou-ce... ...
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2043268-rozciluji-... ...
Největší výhodou Pardubic je to, že tamní ŘSD se s tím snaží něco udělat. Letos se začne přestavovat MUK Trojice, staví se sjezd od hk na I/36, kde to směrem ke globusu vždy stálo. V dohledné době bude severovýchodní obchvat. Přestavba u Parama taky pomohla.
Se koukněte vedle do HK. Po zlepšení dopravy se tam nic nedělá, resp. přesně naopak. Na městě není nikdo, kdo by dělal dopravu. Hlavní architekt si ve spolupráci s architektem Kotasem prosadil i přes odpor policie okružní křižovatku u Koruny. Dřív tam zácpy nebyly, teď klidně na 20 minut. A to byly roky dopředu upozorňovaný, že to tak nastane, pokud tam nebudou podchody.
Město se ale nepoučilo a tak na severní obchvatu vymýšlí další okružní křižovatku, místo MUK co chce ŘSD. A aby toho nebylo málo, tak jižní spojku, co má končit na úrovni pump na Hradubické, chtějí také osadit okružní křižovatkou. Takže po její dostavbě budou mít oba markety svojí MUK, ale dopravu pak zazdí kruháč, co bude mít ve směru z HK na Pardubice, Prahu a Olomouc je jeden pruh (aut tam bude přes 30k/den). A to jak severní tangenta, tak jižní spojka mají být až někdy před rokem 2030.
Jinak ad. ta tabulka:
Budějovice se už celkem brzy dočkají obchvatu D3 a v plánu jsou i stavby ve městě, takže se žebříčkem propadnou razantně dolů.
V Brně už se pomalu rozjíždí stavba VMO Žabovřeská, což je jeden z největších špuntů. Staví se I/41 Dornych a v dohledné době je tam spousta staveb na VMO. Takže tam se dá čekat pozitivní vývoj.
Praha se snad za 5 let dočká D0 511, to hodně pomůže.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  18. 06. 2019 15:01

ad Pardubice....Si zřejmě děláte legraci. . Semafor na křižovatce 1/36 x Doubravice, který geniálně vytváří půlhodinové fronty.....Způsob, jakým ŘSD se souhlasem odboru dopravy staví MÚK I/36 x I/37 je plivnutím do tváře všem řidičům, pokud nepoužiji explicitní výraz o činnosti, k níž je určen toaletní papír.... Místo toho, aby nechali v provozu sjezd z 36 na 37 a postavili napřed nový, který bude stát o kus dál, tak to rovnou zavřeli s 10km objížďkou. Odpolední trafficjam zná v této lokalitě každý na vlastní kůži.
Přestavba u Parama ničemu nepomohla, jen posunula problém o 500m dál. Ranní fronty od Chrudimi jsou stále stejné, pouze se zhoršila průjezdnost směr nádraží. Tam ovšem vydatně pomáhá takzvaný Charvátův špunt, za který ovšem nenese odpovědnost současný primátor, ale bývalá primátorka MUDr. Fraňková, nechvalně známá mimo jiné ze současné kauzy v pardubické nemocnici, které řediteluje.
Ad HK, je pravda, že kruhový objezd Koruna, další z paskvilů architekta Kotase, i plán na novou kruhovou křižovatku, to je úplně z jiné dimenze, než splácaniny v Pardubicích.

Odpovědět  |   | 
asd  |  19. 06. 2019 09:53

Tak semafor do Doubravice je blbost, co si vymohlo město.
U té křižovatky I/36 x I/37 kritizujete DIO, o přínosu samotné stavby není pochyb.
Úprava u Parama pomohla, minimálně ve směru na Chrudim a částečně I/2. Ve směru do města se problém spíš posunul, jak píšete, ale od toho tam navazuje přestavba MUK Trojice, co má začít ještě letos. Ono celkově ten prostor u Parama v těsném souběhu s kolejemi moc prostoru pro nějaké lepší řešení nenabízí.
Ten nový špunt u nádraží vyřeší nejlépe severovýchodní obchat a ten už se také blíží. Nic to nemění na to, že ty další semafory, navíc ještě s blbým signálním plánem to tam pěkně zasekaly. A to jsem ještě zapomněl na přeložku I/36 okolo Sezemic k D35. Když to sečtu vychází mi z toho, že Pardubice na tom budou jen líp a nebude to dlouho trvat.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  19. 06. 2019 10:25

Paramo je úplně chybný koncept, jde o přesně to, před čím varujete v HK, přetnutí hlavního tahu kruhovým objezdem. Klidně ať tam kruhový objezd je, ale v patře nad hlavním tahem. U Parama je na to místa dost.

Odpovědět  |   | 
asd  |  19. 06. 2019 14:23

To řešení s okružkou v patře by šlo dost blbě. Jediná možnost by byla protáhnout směr Centrum -> Chrudim pod tou okružní křižovatkou spodem v nějaké izolované vaně, aby se nemuselo tolik čerpat. Což by bylo slušné řešení, ale projekt vznikal v době šetření a to ho jistě ovlivnilo.
Jinak podobným příkladem debility je vlastně i aktuálně stavěná MUK Plotiště, kde se v rámci Bártových uspor navrhlo přerušení D35 okružní křižovatkou a pak se tam zpetně vratil 4pruh od MUK k ČKD, s čímž má teď zase město problém kvůli napojení Svobodných Dvorů. Přitom dopředu věděli, že na to jednou dojde. Místo aby si v rámcí změny územka prosadili napojení tangenty nad ČKD , tak si nechali vnutit tenhle paskvil. A to tam ma být v r. 2040 dle dopravního modelu 42k aut na D11 a 22k aut na D35. Přitom 3 patrove řešení jako v opatovicích nedávno otevřeli na D3 x I/34 v Budějovicích a to s výrazně menšími intenzitami než v těch Plotištích, kde to budou oboje dálnice.
Vlastně tam vznikne to co vymýšlel Bárta pro MUK Opatovice, kde nechtěl stavět 3 patro a chtěl nechat D35 jezdit přes okružku ve druhém patře.
Ale našlo by se víc nekoncepčních řešení. Na Souběhu D35 a D11 od Sedlic po Plotišť by si to zasloužilo širší střeďák s rezervou pro uspořádání 3+3 a odbočení z D11 na D35 (a zpět) je taky silně poddimenzované, zvlášť to utažení oblouku těsně před napojením do d35 je za trest. Až bude celá D35, tak převažující směr bude spíš na moravu, takže to nakonec budou muset upravit, jeden odbočovací pruh za 15-20 let vážně stačit nebude.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  19. 06. 2019 15:57

Proč by to šlo dost blbě, když půlka je toho vlastně hotová a stačilo zvednout druhou půlku místo kruhového objezdu na zemi, který nesmyslně přetíná hlavní tah. Ve Švédsku zcela běžné řešení, tady je místa dost, nakonec bypass směr Chrudim se tam vešel, tak místo něj mohla být ta spojka nahoru a dolů na straně u trati. A pak by odpadla i světelná křižovatka nahoře, která ve špičce nestačí a tvoří se fronty. Nakonec Dopravní podnik tam chce nacpat trolejové vedení a to s třínápravovými trolejbusy na utaženém kruhobjezdu bude pro směr od Chrudimi další těžká rána.

Odpovědět  |   | 
asd  |  19. 06. 2019 10:18

Ještě by pomohlo, kdyby ti blobouni co sedí na magistrátu a kraji (jak v HK, tak v PCE) spojili síly a vynutili si na MD úsek bez poplatku od MUK Časy na D35 po MUK Plotiště na D11. Tak silnému politickému tlaku by MD nemohlo odolat, nemluvě o tom, že je to logické a smysluplné řešení s velkým přínosem. Třeba u Ustí nad Labem je neplacený úsek ještě delší. Jenže na to by museli mít naší volení zástupci fištróna a neřešit věci až nastanou, ale trochu s předstihem.
Každopádně jelikož dostavba D35 po Ostrov nebude mít pro HK takový přínos, jak se snaží zástupci města lidem nakecat (ubude asi 3000 aut, z toho tedy velký podíl NA). Tak v roce 2025-2026 budou medailové pozice v zácpovém žebříčku jasné.
1. Praha
2. Hradec Králové
3. Brno
Možná, že když se zdrží některé stavby v Brně, tak se s HK o druhé místo poperou.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  19. 06. 2019 10:31

Až takovým optimistou bych nebyl. Máte pravdu v tom, že v HK není na odboru dopravy nikdo kompetentní a rozhodují (úplně blbě) politici. Naproti tomu v Pardubicích na odboru dopravy "kompetentní" člověk sice sedí, ale s naprosto zvráceným smyslem pro vymýšlení komplikací a nefunkčních řešení podle zásady čím hůř, tím lépe...

Odpovědět  |   | 
asd  |  19. 06. 2019 14:46

V HK rozhodují úplně blbě politici ve spoluprácí s hlavním architektem a jeho kamarádem Kotasem (jakožto tvůrcem územního plánu). A o to je to horší. Takže když si Kotas vysnil městský bulvár u letiště, kde v reálu bude jen průmyslová zóna. Tak hl. architekt (=město) tlačí na okružní křižovatku na severní tangentě, přitom je to naprostá blbost přerušovat obchvat okružkou, zvlášt když tam nikdy žádný bulvár nebude, jen tam budou sjíždět kamiony do hal u letiště a investor celkem logicky chce MUK.
Severní tangenta v HK bude skutečně sloužit jako obchvat, z velké části i pro dopravu na Kvasiny, to není jako I/2 JVO v PCE, kde je sice jedna okružka za druhou, ale silnice I. třídy to je jen proto aby to neplatilo město, jinak je to 100% mistní komunikace napojující průmyslovou zónu. Zvlášť když žádny jihozápadní obchvat nejspíš nikdy nebude. Ona i jižní spojka v HK bude spíš místní komunikací, než obchvatem.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  19. 06. 2019 16:00

JVO v Pardubicích příštích dvacet let stejně nevznikne.........

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 06. 2019 09:09

No jo, Londyn.

Vzdy si spomeniem na to, ako som v case popoludnajsej spicky prisiel na 3-pruhovy kruhak A1206 na Canary Wharf a o pol hodinu neskor som ho opustal prvym exitom - a to ratam cas straveny na samotnom kruhaku, takze za tu pol hodinu som presiel asi 10 metrov. Nejakym zazrakom sa to ale hybalo, pravda, po 10 cm skokoch raz za par minut.

Ziadna nehoda ci mimoriadka. Uplne normalny den.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  18. 06. 2019 10:13

Moskva s Petrohradem jsou opravdu jen pro obytné vozy s vlastní toaletou a kuchyňkou. Naštěstí mají rozvrzané metro, které spolehlivě přepraví kamkoliv, když vám dveře neuseknou nohu. Zavést takové zavírání dveří v Praze, tak se do zavírajících dveří nikdo cpát nebude.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  18. 06. 2019 10:32

Však tam bylo, tedy až na druhé dveře na nástupišti.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  18. 06. 2019 11:16

V mnoha našich městech se kapacita křižovatek blíží jejich maximu. Se zvyšujícím se počtem registrovaných aut dojde za pár let k dosažení jejich maximální kapacity. Pak se ukáže, které město investovalo do silnic a které stavělo cyklostezky. Jak to dopadne, všichni víme.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 06. 2019 11:54

Rozmohl se nám tady takový nešvar...

A sice vjazd do krizovatky v situacii, ked je jasne, ze ju nebude mozne opustit - s prehladom najvacsi dovod upchatych krizovatiek. Skus niekedy zostat stat pred ciarou, ked mas zelenu, ale zostal by si trcat uprotred krizovatku. To aby sa clovek bal, ze ho ukamenuju.

No a potom specialita - automaticka zelena pre elektricky (tramvaje). Freyova/Ceskomoravska, v spicke je uplne normalne, ze smer z Freyovej a na Freyovu stoji 3 cykly. To potom kolona narastie oboma smermi neuveritelne rychlo ... a uplne zbytocne.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  18. 06. 2019 12:12

V tramvaji jede 200 lidí a mhd by čekat nemělo. Stání v křižovatkách. Co říci. Je smutné, kolik lidí má v hlavě nasráno.

Odpovědět  |   | 
iii  |  18. 06. 2019 13:06

Nezastávám se egoistů, co ucpávají křižovatky. Ale bohužel realita je taková, že u nás je slušnost synonymum pro slabost, zato grázlům národ tleská. Že ANO?

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  18. 06. 2019 13:13

ANO!

Odpovědět  |   | 
Karel  |  18. 06. 2019 14:17

Ono chce taky rozlišit, proč v té křižovatce někdo zůstane. Zda je to debil, který tam vjede na poslední chvíli na červenou.
Nebo zda je to dlouhodobou nečinností magistrátu něco řešit. Taky znám křižovatku, na kterou blízko navazuje další křižovatka. A ve špičce je to tak ucpané, že na delší zelenou stejně odbočí jen 2-3 auta. Takže máš dvě možnosti : buď se tam budeš tlačit i za cenu, že ti to nevyjde a zůstaneš viset. Nebo budeš čekat, až vše bude volné - to pak odbočí tak 1-2 auta. Za chvíli se však zaplní tvůj odbočovací pruh za tebou, začne se blokovat hlavní průjezdná trasa. A protože v hlavní trase jezdí tak 20 x více aut, máš za chvíli kilometrovou kolonu.

Odpovědět  |   | 
Žere mi klakson  |  18. 06. 2019 12:44

Hlavní křižovatky (kde se křižují hlavní tahy - v Praze např. Vypich, Plzeňská×Ostrovského, Želivského, Ohrada, Bělocerkevská×Vršovická...) by měly být dizajnovány ne jako "zdržení", ale jako "etapová zastávka". Nastavit čekání na nejméně 5 minut - nabízet občerstvení, kuřpauzu, noviny, free wifi, osobní horoskop na dnešní den atd.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  18. 06. 2019 14:17

Vesnice se vylidnuji, všichni tahnou do města tak si to užijte.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  18. 06. 2019 14:28

A když vidí byty za 100tis/m2, tak zase táhnou kousek za město. A to jsou ty zácpy na silnicích.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  20. 06. 2019 12:11

zácpy na silnicích jsou proto, že konšelé staví hokejové arény místo řešení dopravy

Odpovědět  |   | 
Karel  |  18. 06. 2019 14:54

Není to úplně to jádro pudla. Vtip je v tom, že dřív byly dědiny pracovně soběstačné. Bylo tam zemědělství, pila, prasečák, kravín atd. Dnes vedou obce lidé, kteří v životě nic nedokázali, jen brát prachy. A stejně se tak chovají jako zastupitelé.
Kolik obcí má připravené pozemky pro podnikání? Aby si tam mohl někdo místní založit firmu, zaměstnávat místní lidi. Aby každý nejezdil za prací do města. Nemají nic. A místní blbci ještě budou sepisovat petice, aby tam žádná firma nebyla. By tam pak mohl projet i jeden kamion denně, hrůza.

Odpovědět  |   | 
jean  |  21. 06. 2019 07:04

Amen bratre! Presne to sa stalo u nás, denne prišli dva kamiony do stredu obce, niekedy bolo treba dve tri minúty počkať, kým sa dokázali upratať z cesty, tak obec múdro zakázala zastavovať kamionom v obci. Stále čakám, kým sa ten podnikateľ nasere a postaví si halu v inom katastri. A bude po podielových daniach...

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  21. 06. 2019 08:53

Znám případ, kdy ty "kamiony" omezili hmotností 7.5tuny, místo dvou jich bylo dvanáct, silnice to v pohodě přečkaly bez zničení, IQ řidičů skokově stoupl o polovinu, dopravci si zvykli, že nerespektování = cesta zpět bez nakládky/vykládky+pokuta a místní byli v pohodě.. Nakonec to je ve světě normální.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  18. 06. 2019 20:43

Brno tam není 😳 se divím rok co rok tupani z magistrátu dělají vše proto aby lidem srali život rozkopáno vše naráz díky sraní léta na vše!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 54 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A