Kde nejdéle ztvrdnete v dopravě? Zde jsou ta nejucpanější města na světě

Tvrdnout během dovolené v dopravě není zrovna fajn. Studie společnosti INRIX tak nyní ukazuje žebříček těch nejucpanějších měst na světě.

Ať už se letos v létě chystáte kamkoliv, ucpaným cestám se zřejmě nevyhnete nikde. Průzkum společnosti INRIX však mapoval ta nejucpanější města na světě, nehledě na samostatný žebříček pro Evropu, takže si můžete minimálně udělat představu, kterým místům se v období špičky raději vyhnout nebo zvolit jinou trasu.

Průzkum INRIX probíral data posbíraná napříč 6 kontinenty, 38 státy a více než 200 městy. Žebříček pracuje s celkovým zohledněním řady aspektů – třeba časem, který místní ročně ztratí tvrdnutím v dopravě, jak dlouho řidiči trvá v době špičky ujet jednu míli (1,6 km) nebo jakou rychlostí bude řidič na vzdálenost jedné míle průměrně cestovat. Nakonec se také hledělo na finanční ztrátu, kterou ucpané silnice vytváří jak řidičům tak například logistickým firmám.

Jak jezdit za silného deště? Expert radí, jak se vyhnout krizovým situacím

Jak jezdit za silného deště? Expert radí, jak se vyhnout krizovým situacím

V závislosti na populaci jednotlivých měst a kompletním dopadu ucpaných silnic na místní dopravu byl poté vypočítán takzvaný Impact Rank, který rozhoduje o celkovém pořadí v žebříčcích, viz níže.

Z globálního měřítka má nejhorší dopravu Moskva, která si i po průzkumu z minulého roku stále drží první místo jako nejucpanější město na světě. Jen z pohledu hodin strávených v dopravě však i Moskvu překonává Bogota (celkově na 3. místě), kde řidiči stáním v kolonách a pomalou jízdou zahodí ročně na 272 hodin svého času. Druhé místo mezi nejucpanějšími městy světa si drží Istanbul.

Ideální auto na dovolenou? Knaus Box Star 630 ME uloží ke spánku sedm lidí, odveze ale jen čtyři

Ideální auto na dovolenou? Knaus Box Star 630 ME uloží ke spánku sedm lidí, odveze ale jen čtyři

V Evropě si po zmíněné Moskvě a Istanbulu drží nadále třetí místo Londýn, který řidiče ročně okrade o 227 hodin času a ve špičce se průměrně pohybují rychlostí 11 km/h. Ze známých turistických destinací lze pak vypíchnout Řím na celkově 5. místě mezi evropskými městy, zatímco Berlín a Paříž obsadili 8., respektive 9. místo.

Vůbec nejpomalejší doprava je poté v Dublinu, kde je průměrná rychlost ve špičce uváděných 9,6 km/h. Do první desítky nejucpanějším měst v Evropě se dostává i Madrid (10. místo), po němž následuje Milán, Varšava a Budapešť. Bohužel, chorvatské destinace jako Záhřeb či Dubrovník nejsou v průzkumu obsaženy.

Praha chce bojovat proti vrakům v ulicích. Návrh vypadá slibně

Praha chce bojovat proti vrakům v ulicích. Návrh vypadá slibně

Pokud vás zajímá naše domácí Praha, ta se těsně vyhnula první dvacítce a v seznamu evropských zemí je na 21. místě, celosvětově pak na 46. místě. Více už poví tabulky níže…

INRIX 2019: Nejucpanější města celosvětově
Pořadí Město Stát Doba strávená v dopravě
za rok 2018 [h]
Doba ujetí
1,6 km ve špičce [min]
Rychlost jízdy
ve špičce na vzdálenost 1,6 km [km/h]
1. Moskva Rusko 210 5 17,7
2. Istanbul Turecko 157 6 16
3. Bogota Kolumbie 272 8 11,2
4. Mexico city Mexiko 218 7 14,5
5. São Paulo Brazílie 154 6 16
6. Londýn Spojené království 227 8 11,2
7. Rio de Janeiro Brazílie 199 5 20,9
8. Boston, MA USA 164 6 17,7
9. Petrohrad Rusko 200 6 17,7
10. Řím Itálie 254 8 12,8
... ... ... ... ... ...
46. Praha Česká republika 143 5 17,7
INRIX 2019: Nejucpanější města v Evropě
Pořadí Město Stát Doba strávená v dopravě 
za rok 2018 [h]
Doba ujetí
1,6 km ve špičce [min]
Rychlost jízdy
ve špičce na vzdálenost 1,6 km [km/h]
1. Moskva Rusko 210 5 17,7
2. Istanbul Turecko 157 6 16
3. Londýn Spojené království 227 8 11,2
4. Petrohrad Rusko 200 6 17,7
5. Řím Itálie 254 8 12,8
6. Ankara Turecko 128 5 19,3
7. Izmir Turecko 154 6 16
8. Berlín Německo 154 5 17,7
9. Paříž Francie 237 7 12,8
10. Madrid Španělsko 129 7 12,8
... ... ... ... ... ...
21. Praha Česká republika 143 5 17,7
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků