Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

151 komentářů

Petr
27. února • 16:20

Tak to bude pěkný nárůst, ale jen tak dál. Stojí to za to! Za ten rok 2019 už byl taky docela pěný nárůst :-D četl jsem to ted tady https://www.dopravniznaceni.com/Elektromobilita-za-rok-20... ... a prý že to roste i v Česku.

Peter
25. listopadu • 18:08

A co na to Čehůni?;-);-);-)

Hrd
25. listopadu • 19:03

Ťahaj za Dunaj, Maďare! ;-):-):-D

TomS
25. listopadu • 17:05

Pro pracujícího je to opravdu pakatel dát 300 tis. za auto velikosti a výkonu odpovídajícímu nákupnímu košíku s ručním pohonem.

kloki
25. listopadu • 14:33

1. téma = sračka
2. reakce = sračka

Radkus
25. listopadu • 11:49

Elektrická Škoda rázem stojí pakatel. 300tis. je pakatel? To jako fakt? Pro mne je to třeba 14 měsíců dřiny. Ten kašpar co tohle napsal to má asi za jeden takovýto vypocený článek, když je to pro něj pakatel.

Tommy
25. listopadu • 18:23

No jo, ale výrobce nezajímáš :-D

Jančo Šicko
25. listopadu • 10:13

EV sú zelené ako riasy v Baltskom mori.
https://climatechangedispatch.com/wrecked-tesla-recycle-car/...

Martin P.
25. listopadu • 8:27

Řekl bych že problém vozového parku většiny postkomunistických zemí se nechovává v segmentu A ani ho neřeší nic v segmentu A. Takové auto i s takovou pobídkou je drahé.Pokud by se jednalo o slevu na ID , eGolf, nebo Leaf proč ne jen to díky legendární frázi ...již od... přeleze limit 40k € .

Ivo
25. listopadu • 7:16

Slováci chápou správně poslání elektromobility. Podporují prodej malých elektromobilů, protože v současné době, kdy energetický mix ještě není bezemisní (Bůhví, kdy bude), je nesmysl provozovat velký elektromobil se spotřebou energie nad 19 kWh/100 km. Naopak, význam mají elektromobily se spotřebou kolem 12 kWh. Například moje Mitsubishi Space Star 1,0 jezdí s reálnou (nikoliv tou, co uvádí palubní počítač) spotřebou 3,9 litrů/100 km, což jsou přímé emise 90,5 gCO2/1 km a jeho cena je 240 000,- Kč. Vím, že elektromobil přímé emise nemá žádné, ale hodnotím pouze skeníkový plyn CO2, který možná přinese velké změny v klimatu. A já jsem předběžně opatrný.Takhle nízké emise, jako můj spalovač, velké elektromobily nemají, pouze ty menší, resp. méně hmotnější. Hmotnost, zrychlení a rychlost jízdy jsou neřestné faktory, které o spotřebě energie rozhodují především. A velké, výkonné elektromobily takové "neřesti" podporují. Slováci, blahopřeji Vám, pochopili jste to.

Peter
25. listopadu • 18:15

S tím Tvým Micubiši se běž vy...t na zelenou louku. To budou emise. INŽO.-))

Rada
25. listopadu • 6:43

Tohle v Babišovsku nehrozí☹️Nechápu, proč jsou BEV tak démonizované a je proč je to snad nejkontroverznější téma dneška. I kdyby si v Ostravě a Praze firmy a občané koupili 10 000 elektromobilů, tak se svět nezhroutí a vzduch by v těchto městech mohl být o něco méně toxický.Přijde mi, že lidem ruplo v kouli a jsou v panice jako kdyby od zítra nemohlo na silnici jiné vozidlo než elektromobil. Dementní úvahy o 100%-ní náhradě spalovacích motorů a o tom, že miliony elektromobilů nebude kde nabíjet (když se jich u na, už mi začínají lézt krkem. Elektromobily nenahradí auta se spalovacím motorem ani letos, ani v roce 2020 a co bude dál, dnes stejně nikdo neví. Tak se uklidníme, nastartujeme 20 let staré 1.9 TDI a hurá do práce🙂

Hrd
25. listopadu • 14:29

No a právě to tvoje staré 1,9 TDI spustilo tu lavinu nenávisti ke spalovákům. Horší smradomet a rakovinomet nikdy v historii motorismu nebyl. Tolik smradu, kterej svírá hrdla ostatním, jsem nezažil ani v době trabantů. Trabant byl proti tomu rozkvetlá zahrada. Jezdilo jich tady pár tisíc a blbečci se škodovkama je chtěli po revoluci zakázat, že smrděj. Oni trabnti vymřeli přirozeně, ale teď je načase zakázat ty hnusný smradlavý dýzly. Už k tomu bylo nakročeno, ale potom se nějakej poblázněnej zelenej "ekolog" chytil všech spalováků a odserou to i benzíny. Právě za ty dýzly. Když okolo mě projede deset benzíňáků, necítím smrad, ale projel jeden dýzl a jeho dusivý zápach se převaluje na chodníku ještě 10 minut. Je to hnus a bezohlednost. A když stojí hajtra před obchodem a vrčí na volnoběh, co to je? No kurva zase dýzl! Tak co chcete, vy paka? Co Čech to zloděj, po revoluci všichni co mohli kradli naftu a proto se tady tenhle sajrajtovej motor tolik uchytil. Jeho provozování by mělo být trestné, protože PROKAZATELNĚ ničí zdraví ostatním. Ale pracha jsou prachy, že. Tak to budeme vyrábět a prodávat dál. A hňupi to budou kupovat a trávit sousedy, i svoje děti a manželky...

Peter
25. listopadu • 19:25

:-))VOLE!!!Asi jsi tu naftu kradl nejvíc!!:-))Proto víš o čem píšeš, tak drž hubu,spalováku!!!

HRD
26. listopadu • 9:34

Já? Nikdy! Nafta patří do lokomotiv a náklaďáků. :-D ale koukám že potrefená husa se ozvala, smradomete. Nezapomeň na kanystr.

Tommy
25. listopadu • 10:13

Ta Češi obecně jsou dost nevzdělaní lidé a nevzdělaní lidé se vždy děsí novinek. To je prostě důsledek špatné výchovy v rodinách, mizerného školství s línými učiteli a špatné kultury společnosti. Češi se rádi prsí, jak jsme průmyslový národ, ale ten náš průmysl spočívá v tom, že jen koukáme, co dělají jiní a když zjistíme, že někomu něco vydělává, snažíme se to napodobovat. Samozřejmě pak je naše jediná konkurenční výhoda nízká cena. V zemi tak závislé na automobilech by naopak jeden čekal nadšení do různých inovací, zkoušení novinek atd. protože to dává naději zachytit trendy, být první s novinkami na trhu a udržet si pozici. Ale tohle jde mimo myšlení cvičených opic od soustruhů.

Adamantium
25. listopadu • 16:03

Rád si kupuji prověřené výrobky s ověřenou technologií. Nechápu, proč bych si měl koupit automobil s horšími parametry za cenu o 50%+ větší.. Beta-testování tedy rád přenechám cvičeným opicím z kanceláří..

Tommy
25. listopadu • 18:25

No právě :-D Ale svět vedou a velký prachy vydělávají ty národy, co to zkusí. Dnes zkusí elektroauto, dřív třeba zkusili doplout do Indie západní cestou...

Rada
25. listopadu • 6:53

Omylem jsem odeslal nedopsaný příspěvek. Chtěl jsem napsat, že se u nás prodává několik tisíc elektromobilů ročně.„V České republice se elektromobily a plug-in hybridy podílely v roce 2019 jen 0,38 % na všech nově registrovaných osobních automobilech. To znamená jen každý 263. nově registrovaný osobní automobil byl takzvaně do zásuvky."0,38% a to včetně plug-in hybridů!! I kdyby to mělo být jedno procento, tak není důvod k panice. Nejsem fanatický příznivcem elektromobilů, ale také nehodlám rozpoutávat paniku v zemi, kde se v podstatě žádné elektromobily neprodávají a hned tak prodávat nebudou.

Kuk Vykuk
25. listopadu • 3:35

Té bžunda co. :-D

Milan Brůček
24. listopadu • 15:14

V ČR jsou dotace na elektromobily také, ale pouze pro firmy sídlící mimo Prahu.Kromě toho všechny dotace jsou myslím přeci určeny především pro ty z lidí, kteří mají peněz dost i tak a nemusí se jednat jen o elektromobily.

hasič
24. listopadu • 14:39

Když Vladimír Mečiar novinářům povídal, že ze Slovenska bude jednou druhé Švýcarsko, tak jsem se mu smál, až to hezké nebylo. Ale jak je vidět na Slovensku love jsou , takže ujo Vlado (Elektra) s Robertom (Bonaparte) pro sebe a hlavně pro Slovensko odvedli dobrou robotu €€€$$$.

JaSo
24. listopadu • 13:49

To víte, Kočner, Babiš, dál není třeba nic dodávat :-O 3-[ :-/ Ale jinak mám Slovensko a Slováky rád, v Tatrách se mi líbí :-) Na důchody a nemocnice nic, na elektrické pojízdné krabice hej. Kam ten svět spěje :-D :-D :-D

pacho
24. listopadu • 12:38

ja to až tak ružovo nevidím. Cena CG na SK je 21 190€. V súčasnosti je bonus štart 3 600€, ale na cenníku už je veľký nápis V Y P R E D A N Ě!!. To sa škoda už pripravila na štátnu dpotáciu, s tý, že keď bude dotácia, tak určite bonus zrušia. Čiže dať s príplatkami y za danných podmienok (platba v hotovosti.... nie lizing, bonus postupne štát vypláca nemožnosť predaj do 4 rokov...). skoro 13 000€ nedáva zmysel.

Adraj
24. listopadu • 12:18

I kdyby mi dal stát elektrovehikl zadarmo, tak bych ho v žádném případě nechtěl. Dokud se nebude nabíjet na dojezd standardně alespoň 800km za maximálně 3 minuty, tak žádný elektrovehikl u mě nemá šanci uspět. Přes to vlak nejede. Proto se jednoznačně kloním k tankování čehokoli, co má energii v sobě už uloženou (benzínu, vodíku, elektrolytu) a ne ke zdlouhavému nabíjení jakékoli baterie (postupné elektro/chemické přeměně energie).
Nikdy totiž nenastane stav, kdy budou mít bateriové elektrovehikly možnost se opakovaně nabíjet na mnou zmiňovaný dojezd za tak krátký čas bez ničení baterie.

Tommy
24. listopadu • 15:50

Tak jestli pašuješ drogy nebo uprchlíky balkánskou trasou, dá se to pochopit. Jinak je to bizár...:-D

k22
24. listopadu • 12:02

Dotace nesnáším....stačí, že u nás dostávají podnikatelé (ne neziskovky, ale PODNIKATELÉ) ročně více než 100 miliard dotací.
Pak se brečí´, že není na důcnhody, uučitele, dálnice, prostšě na nic....

Pavel
24. listopadu • 11:59

Koupit Škodovku je fakt lákavé. 300 kolíků za takový bazmek snad nikdo nedá.

Král všech lidí
24. listopadu • 19:57

A vy jste v tom autě někdy jel nebo z vás mluví jen životní frustrace? B-]

Bredy
24. listopadu • 9:36

Vše, co je dotované, jen křiví podmínky na trhu. Nesmyslná elektrická auta nic nevyřeší ani nezachrání. Politický tlak nám je ale nakonec prostě vnutí, ať se nám to líbí nebo ne. Je to moc špatné rozhodnutí a směr do slepé uličky.

Renata Bride
26. listopadu • 11:16

Nic nekřiví, jen dává možnost volby za stejnou cenou pořídit moderní e-auto, bez kterého se do budoucna neobejdeme, nebo starý rakovinomet. Tato podpora je pro postupnou a NEZBYTNOU elektrifikaci také naprosto NEZBYTNÁ! Takže bravo Slováci, opět jste dál než my!

Sir CHerokee
24. listopadu • 9:26

Tohle je šílené. Socialismus v praxi... proč se má společnost skládat někomu na něco tak luxusního jako je auto?

Hrd
24. listopadu • 19:16

Nepoužívej výrazy, kterým nerozumíš. Socialismus je zřízení založené na sociální politice, tzn. péče o lid. Dotují se životně důležité komodity: Potraviny, energie, bydlení. Přerozděluje se z bohatých oblastí (doly, železárny, chemičky) do chudých, ale neméně důležitých oblastí pro život lidí (vesnické obchody, ambulance, školy, atd.). I západní němci nám záviděli náš sociální blahobyt, jak to sami v TV nazvali. A divili se, že jsme si ho po revoluci podřízli. Takže v socialismu se v žádném případě nedotovalo luxusní zboží, tím méně automobily. A přesto se daly koupit bez lízingu. Protože když jsi z "malé" socialistické výplaty (mě tedy nikdy malá nepřipadala) odečetl náklady na bydlení a energie a jídlo, zbylo ti toho dost na šetření na auto, nebo na normální žití s dovolenou a výlety. Dnes, kdy z "velké" kapitaistické výplaty (Mě tedy nikdy velká nepřipadala) odečtu nájem, energie a polské žrádlo, zbyde mi hov.o. To je ten rozdíl proti socialismu. Krámy jsou plný, ale jen předražených sraček. Už i značkové věci jsou sračky z číny. Jídlo už je jen žrádlem. Tak se neboj, socialismus tu rozhodně není, a už ani nebude. K všeobecné radosti vylízaných pravičáků, kteří si myslí, že nejdůležitější pro lidský život jsou peníze a cestování a drahorou narvané obchody...

hasič
24. listopadu • 20:12

Socialismus není založený na sociální politice, ale na nesmyslné politice přerozdělování, protože tam kde ho zavedli tam dříve,či později zkrachovali. Podobně úspěšné byly ty úžasné, chemičky ,doly, ocelárny a jiné firmy, které komunisti a socialisti ukradli, korunu do nich nedali a pak se divili že jim ten socik nefunguje. V naprosto stejném stavu bylo vybavení škol, nemocnic, krámů, atd.o bordelu v organizaci nemluvě. Jestli nám Němci něco záviděli, tak maximálně tak minimální stres, vždyť zedníci na bytaku klidně dva dny v týdnu nedělali, nebyl materiál, tak se šichta prochlastala. O tom z čeho se stavěly chalupy atd.se raději nebudu rozepisovat.

Astrální bytost
24. listopadu • 8:35

:-D:-D:-D:-D:-D:-D smějme se, bo do sraček je lepší mířit s úsměvem
1. Jste už 30let svéprávní-svobodní, žádní komanči, žádní STBáci, žádní poradci ze SSSR.
2.Máte demokracii,svobodné :)))) volby,banany,mandošky a můžete si koupit elektromobil :)(klidně aji bez dotace,proč ne,není povinná,vzdejte se jí)
3.Nestěžujte si-co jste chtěli, máte, je to vše výsledek 30let lepšího spol. systému-kapitalismu a to počkejte za dalších 10,20,30let. Nebudete se stačit divit do jakých sraček to ještě půjde.

bzzz
24. listopadu • 12:20

Tady mame spise turbokapitalismus, ktery z nezanedbatelne casto ridi/ovlivnuji komousove, aparatcici, vekslaci, a kde je latka spolecensky prijatelne miry korupce a zlodejiny nastavena hooodne vysoko. Plus se nenosi osobni zodpovednost.

Jozo
24. listopadu • 7:45

Ja na Slovensku žijem žiaľ bohu všetko čo píšete je pravda.

bzzz
24. listopadu • 12:18

Ja na Slovensku ziju a vidim, jak s tim nic vetsinu casu nedelate.

Alf
24. listopadu • 7:23

Z daňní se platí neprodejné výrobky.

bzzz
24. listopadu • 12:17

Z dani se plati i politicke/urednicke skodici vyzirky a je to nesrovnatelne vice nez 5 mil Eur ;-)

Chevy
24. listopadu • 7:08

No to je super. Jsem nevěděl,že Slovensko je tak bohatá země. TAK PROC SPOUSTA SLOVAKU DELA V ČR ZA KORUNY!!!!!!!!!!!!!!

Cyril
23. listopadu • 23:57

Správný krok. Stát, kde je průměrná mzda 10 tisíc euro, stát který má nejlepší zdravotnictví v Evropě a lékaři z celého světa se mohou strhat aby tam absolvovali svou praxi, stát, který má špičkové školství kam hromadně utíkají studenti ze Harvardu, MIT, Stanfordu, Cambridge, Princentonu či Oxfordu, stát který má polici i hasiče vybavené lépe než v Dubaji, stát kde dávky v nezaměstnanosti či důchody jsou vyšší než průměrný plat ve Švýcarsku a stát kde soudní systém funguje lépe než ve starém Římě si jistě může dovolit nicotnou dotaci do pár elektrických vehiklů.

Pg
23. listopadu • 22:39

Dotace je spatna o tom zadna, ale na druhou stranu pokud ve meste kolem me pojede E auto tak budu dychat urcite radeji nez kolem me projede spalovak.

Adamantium
23. listopadu • 22:15

Pořízení nového (elektrického) auta je výsadou bohatší části společnosti. Ta chudší ani průměrná na to prostě nemá. Takže všichni obyvatelé SK (od nejchudších po nejbohatší) dotují ze svých daní pořízení elektromobilů pro bohatou klientelu. Bravo!

Rembaz
24. listopadu • 19:06

Najchudobnejší naozaj nikoho nedotuju. Pretože sami prispievajú štátu absolútnym minimom.

Adamantium
25. listopadu • 15:59

Pokud si vezmu příklad - člověka pracujícího, který pobírá cca minimální mzdu. Shodneme se, že takový člověk bude v chudobě opravdu hodně nízko. Vztáhnu to na ČR, v SR to bude podobné. V ČR pokud pobírá 13500 Kč hrubého, tj 18100 superhrubá a čistá tedy 11370Kč. Pak si jde koupit něco do obchodu (opravdu velmi zjednodušeně použiju DPH 15% - na potraviny nižší, spotřební daně jsou vyšší) a tedy z těchto peněz odvede státu dalších asi 1500Kč. Suma sumárum i tento velmi chudý člověk přišel o cca 8200 Kč, tj za rok o necelých 100 000 Kč. Mě to tedy jako minimum nepřipadá..

Rembaz
25. listopadu • 16:47

Stat ma na každého občana určité priemerne náklady, od polície cez súdnictvo atd.
A jednoducho človek s minimálnou mzdou tie náklady určite nepokrýva ale je skôr dotovaný lepšie zarábajúcou skupinou obyvateľstva. Čo je logické.Keby to bolo inak tak by mal stať neskutocne prebytky z výberu dani.

Adamantium
26. listopadu • 8:18

Ano, jsou zde náklady, otázka ale zní, zda je tento člověk využívá..

Rembaz
25. listopadu • 16:47

Stať = štát

bzzz
24. listopadu • 0:30

Pro zacatek staci, kdyz zacnou typicti meststi popojizdeci (sluzby, logistika, rozvoz).

Alf
24. listopadu • 7:26

Taxislužba zase tak prodělečná není aby si nekoupila el.auto

bzzz
23. listopadu • 21:05

Tolik nenavisti a plku kvuli 5 milionum Eur - tzn zlomku toho, co rozkrade (z rozpoctu a z EU dotaci) vlada a jeji kumpani s oligarchy ;-) Je tezke si zamest pred vlastnim prahem, tak se mele neco o Bruselu, komunismu, socialismu. S takovou se u vas potazmo u nas fakt neco zmeni (hlavne s takto kvalitnim intelektualnim materialem) ;-)

hasič
23. listopadu • 21:50

Hele ty odborniku na EU, dotace, globální změnu klimatu, intelekt atd. mohl bys nám prosím Tě vysvětlit, když tady tedy musíme dotovat Eauta ,aby se alespoň nějaká prodala, a nebyla to úplná blamáž, proč si papalasi a bojovníci proti změně klimatu v Bruselu zvýšili rozpočet na létání o 50%? Tím jako chtějí snížit emise CO2, stejně jako tím věčným stěhováním from Brusel to Štrasburk and Back? Já to totiž vůbec nechápu, zřejmě mám nízký intelekt 😀 . Děkuji https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/eu-komi... ...

bzzz
23. listopadu • 23:42

Brusel je jen dalsim stupnem lokalnich byrokracii. To pendlovani mezi Belgii a Francii je samozrejme Kocourkov. Letecka doprava zatezuje emisema samozrejme nesrovnatelne vice.Poukazoval jsem na nepomer mezi dotaci na elauta a rozkradanim statu, kteremu vetsina mlcky prihlizi... na nadavani do komunistu, pricemz komuniste/socialiste a mafiani jim leta ridi a rozkradaji zem.

hasič
24. listopadu • 8:57

Já se obávám, že se místo nějaké lokální byrokracie jedná o centrální byrokracii s patentem na rozum, a neustále přesouvání kompetencí do Bruselu je naprosto kontraproduktivní. Je naivní se domnívat ,že tento slepenec různých národů může s tímto přístupem dlouhodobě fungovat. Co se komunistů týče, máme jich tady, že by jsme je mohli vidlemi přehazovat a hezky je exportovat, žal Bohu nikdo je nechce. Na západě jich sami mají dost, jen si tam hrají na liberaly. Po dotacích ale touží stejně, jako ti naši na projekty, o kterých se nám ani nezdá, proč asi? No aby je mohli rozkrac, je pravda že sofistikovaněji.

bzzz
24. listopadu • 12:16

Brusel se mel postarat o to, aby nejaka slusna skupina (podnikatele, studenti, turiste, kdokoli) lidi nebyla diskriminovana v jinych zemich. Aby se dalo odvolat k vyssi instanci, pokud v nektere zemi vymahatelnost prava skripe. Aby nadnarodni spolecnosti nabizely ve vsech zemich garantovanou kvalitu sluzeb/zbozi za stejnou cenu. Aby fungoval zakladni princip nabidky/poptavky bez nesmyslneho protezovani jedne skupiny na ukor jine.Ale je tohle mozne v takovem slepenci diametralne odlisnych ekonomik, mentalit, potreb?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hasič
24. listopadu • 15:32

Jak může fungovat princip volné nabídky a poptávky a zároveň stejné ceny, nebo kvality v EU? Vždyť je to naprostý nesmysl. Každý stát má jinou legislativu, mentalitu, produktivitu i daně. Tady lidé na Václaváku před 10lety protestovali proti jednotné sazbě DPH na 15%, protože by zdražily potraviny z 14% DPH na 15% DPH. No a nyní máme tyto sazby tři , na jídlo je 15% ,pak zvýšená z 19na 21% a pak nová snížená sazba na oblbnuti lidí na 10% .Systém je komplikovanější, nákladnější na provoz, lide celkově zaplatí na DPH více, ale nikdo neprotestuje na Václaváku, nadavaji na kapitalisty, že jsou drahé a nekvalitní potraviny. Co je v nich za sragory si každý může přečíst, pokud to přečte, protože každý výrobce tam musí uvést tolik údajů,že se tam ani nevejdou. A cena je ovlivněna jak marží tak daněma. V D je na jídlo 7%, u nás 15%,čili dvakrát tolik, takže nemůže být stejná cena.

bzzz
24. listopadu • 20:40

??? Tentyz produkt nejmenovaneho retezce pusobiciho po cele Evrope by mel stat stejne. U nas bezne o desitky procent drazsi, jinde v Evrope (samozrejme s prihlednutim k lokalnim danim) vicemene stejne.

hasič
24. listopadu • 21:15

Podívej se na teorii nabídky a poptávky. Každý chce prodat co nejdráže, naopak kupující chce koupit co nejlevněji. Pokud na trhu chybí konkurence cena jde kam? No nahoru. Pokud s tím chceš něco udělat, založ si živnost, firmu a prodávej za nižší ceny. Vyděláš ty i zákazník. Lidi v ČR by chtěli přijít k hotovému, ale to přeci nejde, naštěstí. Pak by totiž nebyl rozdíl mezi lidmi pracovitymi více a méně. Bydlím kousek od D a ceny v Lidlu, OBI, Kauflandu atd.jsou +- stejné, spíš oceňuji čistší prostředí v D. a větší výběr. Myslim si, že řádově větší problémy jsou v naší státní správě a státních firmach. Jedná se hlavně o investice do vzdělání, infrastruktury ,chaos ve financování zdravotnictví, Českých drah a České pošty, deficitní rozpočty v době růstu atd.atd. Ceny výrobků a služeb jsou jen prostředek jak odvratit pozornost lidí "správným směrem".

bzzz
24. listopadu • 21:47

Tak koukni do DM drogerie (u nas a v D nebo A) treba na veci pro decka. A treba Kinder mlecny rez stoji zrovna v Kauflandu v D zlomek toho co v CR a je toho vice.

hasič
24. listopadu • 22:31

V poslední době jsem si jen všimnul ,že Lidl v D má přes Vodafone virtuálního operátora s neomezeným voláním a sms plus napr.2GB dat za 7.9€,čili +-200kc/4tydny pro každého. Ale problém v ČR vidím opět na straně úřadů, né operátorů. Kdyby tady byl 4.operator jako na Slovensku, nemusí se řešit vysoké ceny , automaticky by šly dolů vlivem konkurence. Ale u nás se kecá a reguluje, to ovšem stávajícím operátorům , nebo obecně velkým hráčům na trhu vyhovuje. Někdy mám pocit, že my Češi máme neuvěřitelné nadání řešit věci složitě, což ale nikam nevede. Důležitá je právě ta liberalizace trhu, jak v ČR tak EU, ale do té se nikomu ve skutečnosti moc nechce.

Assire var Anahid
25. listopadu • 7:59

Čtvrtý operátor v ČR dosáhne leda toho, že velmi rychle srovná ceny s ostatními. Od příchodu Oskara si taky lidi slibovali revoluci a dostali hovno.

bzzz
24. listopadu • 23:10

Bavit se o 4. operatoru v CR je kacirstvi ;-)
https://www.4ka.sk/pausaly-sloboda...

Petr
23. listopadu • 20:50

Současná koncepce je slepá ulička....

KKK
23. listopadu • 20:45

Smrt komunizmu = smrt EU :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Jan
23. listopadu • 20:45

Jsem zvedav jak.se po tomhle humbuku budou akumulatory a vubec tyhle elektricke sracky ekologicky likvidovat....urcite poradi vsemoudra greta

007
23. listopadu • 20:32

Takže chudáci budou opět dotovat.

Rembaz
24. listopadu • 15:02

Koľko si myslíš že ten “chudák” odvádza na daniach?

Pepe
23. listopadu • 20:25

Tohle udělat CR tak si koupím do práce Elektro jinak mimo práci si nechám normální spalovací vuz. Možná si říkáte proč Elektro auto do práce protože za 4roky od nového vozu 259 000km není problém.

KKK
23. listopadu • 20:21

Dotace jsou komunistická krádež :-D:-D Komunisti v Bruselu jsou rudější než v bývalém Sovětském svazu. B-]

Pepe
23. listopadu • 20:21

Skvělé jen tak dál SK. CR dostanete možná tak kopanec do p........ A když neco schválí CR poslanci tak jen o par kc aby se neřeklo aby náhodou neschudnul jen hrabou pro sebe 😂.

Jury
23. listopadu • 20:08

Každá dotace je zlo placené z daní zaměstnance poplatníka.

Sir CHerokee
24. listopadu • 9:27

Ještě chápu dobročinné účely...ale tohle tedy ne.

Assire var Anahid
25. listopadu • 7:57

To snad radši dotace na elektroauto, než na "dobročinnost" počesku. Vždyť to je právě největší penězovod do soukromých kapes.

P.Drak.
23. listopadu • 19:51

Otázka zní jednoduše:
Kdo ty dotace zaplatí?

petr r. (petrumr)
23. listopadu • 20:08

nikdo, jde to všechno bezhotovostně, vlastně 0 a 1.

oto
23. listopadu • 19:35

ktery blb napsal pakatel- :-P

jan zeman
23. listopadu • 19:10

300 000 je pro vás pakatel? Závidím.

kolkyno
23. listopadu • 19:10

Dotacia sice je ale auto treba zaplatit cele alebo lizovat plnu sumu. Az potom je dotacia mozna. Dotacia je len do sumy 50.000e na hybrid, elektricke auto. Cng a lpg su vylucene

Milan
23. listopadu • 18:46

Dobrý den, komanči jsou 30 let pryč a stále musím z daní někoho dotovat. Něco je špatně

Kundomil
24. listopadu • 10:21

Nemáš úplně pravdu. Prezident je komouš. Premiér je agent stb a komouš který vladne jen díky podpoře komoušů. Šéf ústavního soudu komouš. Šéf hospodářské komory komouš...

JirkaX
24. listopadu • 15:17

To je fakt, Otec Flašky Havla byl velký kámoš s hodnými Němci za války a jak ho pár lidí obdivuje.;-)

bzzz
26. listopadu • 12:30

Pokud jsou vsichni Nemci automaticky zli, tak jsou automaticky zli i vsichni komousove. Co s nema (dodatecne) provedem?

Kundomil
26. listopadu • 11:13

V čem vidíš souvislost?

Ota
25. listopadu • 6:04

kadrujes jak komous, otec byl.. tak i syn musi byt

Emik
24. listopadu • 8:46

komanči nejsou pryč,jen si předali vládu

hm
23. listopadu • 19:17

A kde si vzal to ze jsou pryc? Proc myslis ze je tu takovej bordel.

Derick
23. listopadu • 19:07

A co si čekal, že po revoluci bude všechno nej nej ?
Každý normální člověk věděl, že bude spouta věcí jinak
a žádná procházka to nebude.

Marty
23. listopadu • 20:29

O to nejde. Jde o to, že krom volných hranic, jsme ve větším socialismu, než za ČSSR.

bzzz
24. listopadu • 12:05

Krom volnych hranic? Muzes si koupit co chces... muzes rikat co chces... muzes studovat co a kde chces... mas na vyber.

jean
25. listopadu • 7:09

To s tym mluvenim uz neplati davno, pozri sa na tu hysteriu, co u nas zacala okolo doktora z porodnice, ked vyhlasil, ze Dankovo snimanie plodu mu moze poskodit srdce. Alebo hocikde na zapade povedat nieco proti refugom

JirkaX
24. listopadu • 15:13

Můžeš říkat co chceš ale nesmí tě nikdo slyšet.:-(

HRD
24. listopadu • 9:13

Socialismu? Ale jenom pro někoho. Pro "normálně" pracující a žijící lidi je to spíš feudalismus.

bzzz
24. listopadu • 12:08

Pletete si pojmy s dojmy.

Petr
23. listopadu • 18:45

Citigo za 300tis a za pět let prodejní cena 0. To je fakt super.

Anonym
24. listopadu • 17:00

Já bych o to Citigo měl za 5 let zájem. Těch 250 000 Kč bych mu za to dal.

Bob-an
23. listopadu • 22:49

Proč by mělo cenu nula v době kdy ještě bude mít baterku dokonce na několik dalších let v záruce?

Omnomnom
24. listopadu • 7:35

Protože přesně tak to funguje. Hodnota elektro aut klesá 3-10x rychleji než u spalovaku. V bazarech se dá najít 3-4 roky staré auto, které má z 800k prodejku 300 i při dobrém stavu

Kundomil
24. listopadu • 10:19

V bazarech nic takového nevidím.

a co je tohle?
24. listopadu • 18:06

https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf... ... Pořizovací 800 tisíc, po čtyřech letech 300 (nabídka je za 340, těch 40 ale kupci sleví).
Náklady na kilometr (najeto 60 tisíc) tedy 8,50 Kč jen v poklesu ceny.Tvl to je kauf.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kundomil
26. listopadu • 11:12

Pravda, tohle tak skutečně vypadá.

iPace
25. listopadu • 8:41

ve Francii Leaf nestal 800 tisic, i bez zapocteni dotace tam byla cena v prepoctu cca 650 tisic na tento model, pri srovnani s nejakym Nissanem s konvencni technikou, treba Qashqai zjistis, ze pokles ceny toho Leafa je jen o malo vetsi nezu podobne stareho Qashqaie ;-)a to je ted vetsi pokles u elektrik i diky tomu ze je to vesmes nove a neprobadane co se ojetin tyce a ma to mensi zakaznickou zakladnu, za 10-15 let az budou elektriky bezne i v bazarech, tak cena bude podobne klesajici, rozhodujici bude i to, jak se na elektriky pripravej a vrhnou neautorizovane servisy, to opet pomuze cenam ojetych elektrik tak jako se tomu deje u spalovacich motorizaci, kde snadno opravitelne modely mimo autorizovane servisy cena klesa mene nez u modelu ktere se v mimo autorizovane servisi opravuje sloziteji, a to i v pripade jednoho modelu a jen zmeny motorizace, kdy na vrcholne modely kde jsou treba jine brzdy a motor, se nedelaji druhovyroby a tedy servis je proste drazsi

true
24. listopadu • 18:35

tohle je nějakej šedej dovoz z francie a BEZ ZARUKY

Dan
24. listopadu • 18:36

Přesně a kdoví z kolika leafů složená bouračka

petr r. (petrumr)
23. listopadu • 17:18

v bratislavě tych elektrických upů jezdí v půjčovně dost a ostatní si koupí něco od hyundai-kia. U diskuze toyoty jsem se dočetl, že prý vyrábějí superba plu-gina, nevím tedy proč není psaný jako vzor, že by jen byl na papíře pro uníi?

iPace
23. listopadu • 16:19

na Slovensku je to vtipne hlavne z hlediska, ze nejsou samostatni co se eletriny tyce, museji elektrinu dovazet, a CR je vesmes nejvetsim dovozcem elektriny Slovenska

Mirek
26. listopadu • 3:41

To si skade zobral? Sa pozri do prehladu krajin, kolko slovensko pouziva elektriky a kolko cesko /na hlavu/ sak v cesku sa najviat topi uhlim :-)

Peter
24. listopadu • 7:46
iPace
24. listopadu • 9:28

maj tam trosku jina cisla nez uvadi CEZ ve zprave, ale celkove souhlas

Tommy
23. listopadu • 22:28

Což se během 10 let pravděpodobně změní na pravý opak. Takže bych se moc neposmíval.

šofér
24. listopadu • 8:19

Mnohem dříve, Mochovce-3 blok se do roku spustí a 4 do roku po něm. To naopak my budeme mít s elektřinou problém.
Nicméně ty dotace do elektromaut na Slovensku ...fak politický bizár!

iPace
24. listopadu • 9:25

ne tady to asi nekteri nechapu, to ze nemaji tolik vlastni elektriny neni problem, ja psal ze je to vtipne, ne ze je to problem, ale je to velice dobra bilance, protoze elektrina v siti ENTSO-E je cenove vyhoda prave pri nakupu a nevyhodne pri prodejikuprikladu v CR se kvuli tomu nektere elektrarny nechavaji pouze v zaloznim statusu a slouzi jen jako teplarny a vyrovnavace site, proto take CR a CEZ ma v dlouhodobem vyhledu ze se postupne premeni na mirneho dovozne z dnes vyrazneho vyvozce elektriny, protoze dovazet za levno se vyplaci, a to i pres relativne nizke ceny elektriny i koncovych zakazniku, kuprikladu obe jaderne elektrarny v CR jsou ve sve podstate ztratove, protoze vyrabej cca 3x draz nez za kolik se da elektrina dovazet, ale jako nejstabilnejsi zdroje z hlediska aktualu proste jedou na optimalnim stavu a utlumuji se spise "fosilni" zdroje s "rychlym" nabehem, CR ma cca 20.8GW vyrobniho vykonu, prumer spotreby je pak okolo 10.2GW a rekordnim maximem neco lehce nad 12GW, takze se CR pohybuje na hranici cca 50% vyuzivani vyrobnich kapacit, a ikdys se to zda malo, tak v realizaci jsou jiz dalsich cca 3GW a ve vyhledovem planu pak dalsich cca 5GW, v dohledne dobe pak je v planu utlum behem 20 let jen u 6GW, takze CR ma a bude mit znacne rezervy i v pripade ze se stane rocne cistym dovozcem, v pripade potreby se daji ty kapacity pak vyuzivat

šofér
24. listopadu • 12:43

kde jste přišel na to, že JE vyrábějí 3x dáž, než je cena EE na burze? PXE se pohybuje cena kolem 50 EUR/ MWh a co vím, tak ČEZ má rok 2020 a 2021 prodaný za 42 resp. 44 EUR/ MWh průmer. A Temelín i Dukovany jedou +- stále, vyjma letních servisnách odstávek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
25. listopadu • 8:27

ve finacni zprave za rok 2018? pokud u Temelina uvadi cenu za MWh 3061 korun a u Dukovan cenu 2896 korun, tak je to cca 3 nasobek burzovnich cen elektriny ktere jsou tesne pod 1000 korun za MWh

bzzz
24. listopadu • 13:04

Nejspise tam co pisou, ze JE muze bouchnout jako atomova bomba resp. ze Cernpbyl hrozi i v nasich 'ruskych' JE ;-)

šofér
24. listopadu • 16:10

JE nemůže bouchnout jako atomová bomba! To je nesmysl dobrá tak ke strašení některých lidí. A reaktor VVR 440 či VVR 1000 byť ruský je bezpečný. Navíc po Fukušime( nebyl to ruský reaktor :) ) došlo k dalšímu povinnému rozšíření bezpečnostních opatření.

iPace
25. listopadu • 8:33

bouchnout nemuzou v tom smyslu vybuchu nuklearni bomby, ale pri urcitych okolnostech muze jakykoliv jaderny blok chrlit tolik nekontrolovane radiace do atmosfery, ze by to veskutecnosti po urcite dobe bylo daleko horsi nez vybuch prave rizene jaderne explozevelka spousta bezpecnostnich opatreni u jadernych elektraren jsou jen teorie, velka spousta z nich se nikdy nemohla realne otestovat, proste jen vypocty fyziku, matematiku, chemiku a konstrukteru pro urcite situace pro konkretni technologii bloku

bzzz
25. listopadu • 13:34

Jsem z oboru, mam reagovat (asi by to bylo na dlooouho)? O nekterych vecech by se nemelo psat povrchne, vseobecne.

Pavel
24. listopadu • 22:56

Fukušima byl jiný problém. Zaplavení elektrárny tsunami vyřadilo chladící systém a z přehráté reaktorové nádoby byl pojišťovákem vypouštěn vodík (dík rozkladu vody) pod krytou střechu, kde explodoval. Normální člověk by vyvedl odfuk nad střechu, ale Japonci to viděli jinak. Černobyl je reaktor moderovaný grafitem a tento typ u nás nemáme takže stejná katastrofa se u nás nemůže vyskytnout.

Tommy
24. listopadu • 15:58

Tak Černobyl hrozí v jakékoli jaderné elektrárně. Ovšem taky v jakémkoli chemickém provozu například. Tam nešlo ani tak o tu technologii, jako o totální selhání celého státního systému a naprostou nezodpovědnost všech zúčastněných. Počínaje tím, že z propagandistických důvodů neinformovali obsluhu o skutečných vlastnostech reaktorů.

bzzz
24. listopadu • 20:34

Havarie ano, Cernobyl nikoli. Cernobylsky reaktor byl tzv. teplotne nestabilni, 'nase' by se chovaly jinak.

Kuk Vykuk
25. listopadu • 3:33

Černobyl byl v Jaslovskej Bohunicích málem dřív než v Rusku (Ukrajině)!!! Douč se historii. Všichni by jsme tu pochcípali jak mouchy. 3-[3-[3-[Taky díky tomu jsou Bohunice zavřený a nikdo neví kolik bude stát jejich likvidace a kdy skončí. Prostě jadernej hnus."Situace v jaderné elektrárně v Jaslovských Bohunicích v roce 1977 nebyla daleko od katastrofy podobného rozsahu."Československý Černobyl. Havárie v Jaslovských Bohunicích byla ostře utajovaná
https://echo24.cz/a/SS5Ed/ceskoslovensky-ce... ...
Ksindl jadernej zasranej! 3-[3-[3-[

jean
25. listopadu • 7:07

JB funguju, odstaveny je len ten pokusny blok, co nikdy nemal vzniknut. Ale bez tej nehody by sa nevedelo, ze nemal vzniknut....

iPace
25. listopadu • 8:29

to nebyl pokusnej blok, mel nor,malne fungovat 50-60 let jako bezna elektrarna ;-)teda pokud neminis tezi ze v te dobe byli vesmes vsechny jaderky pokusne

Ďuri
23. listopadu • 19:19

Stačí keď Rusi nepredaju jadrové palivo do atomiek a sme závislý na 80%.

RC
23. listopadu • 22:24

Toho bych se nebál, zásoby máme na několik let dopředu a temelín klidně může frčet na palivo ze západu..

Surcuf
24. listopadu • 10:58

On ale mluvil o slovenských atomkách Einsteine...nauč se číst.

bzzz
23. listopadu • 16:38

???

Ďuri
23. listopadu • 15:26

V Slovakistane kde minimálna mzda je 520 ečka, darujú zachrancom prírody ktorí radi nakupujú v Armani, Hugo Boss, Gucci,... 8000 e. Tragikomédia...

Villy
23. listopadu • 18:16

Musím s Vami iba súhlasiť, žijem v slovenskom bananistane a je to ako hovoríte. Na...
Školstvo v prdeli, zdravotníctvo ešte ďalej, ľudia nemajú na lieky, zomrel kolega nechal 4 detí, slovakistan manželke priznal 120 e mesačne...., nič proti týmto elektrohračkám ale nech si ich kupuje každý za svoje, aj tak to kúpia iba bohatší ako 2-3 hračku domov....Na zlodejinu sa peniaze najdu...Smutné. Česť práci slovenskej vláde!!!!!

Jano
23. listopadu • 21:25

Špinavý vagabundi Smer SD zas je vtom nejaká špinavosť. Aj mafiáni v taliansku sú amatéri voči špinavým smerákom. Unás v dedine mal byť postavený dom pre seniorov /3 mil.e/ pred piatimi rokmi je tam akurát burina. Starosta smerák niekoľko násobný milionár auto za 100tis e Lexus, už sa bohatstvom ani netaja. Na špinavom slovensku sa kradne jedna radosť a ludia žerú s kontajnerov.

bzzz
23. listopadu • 21:33

Kdopak starostu voli?

Honza
24. listopadu • 15:07

Pokud je to na Slovensku stejné jak u nás, tak starostu volí zastupitelstvo. Stačí aby dostal jen pár hlasů a může to dotáhnout na starostu. Bohužel znám osobně takovýto případ.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
25. listopadu • 7:04

Mame priamu volbu do vsetkyc politickych funkcii a najviac nadavaju volici tych cervenych zmrdov. Ale potom ich volia znova....

Assire var Anahid
25. listopadu • 7:48

Takže si za to můžete sami. Pak tu nefňukejte a snažte se, aby se to změnilo.

Moik
25. listopadu • 15:47

Rady udílí ten, kdo je na tom dost podobně...Čech.

bzzz
23. listopadu • 16:02

Nekdo tu planetu zachranit musi...

Jakub
24. listopadu • 16:38

Pokud vím, tak výroba elektromobilu je více škodlivá životnímu prostředí než výroba aut se spalovacími motory.
Za druhé, víte jaký bordel vzniká při těžbě lithia, z kterého se vyrábí baterie do elektromobilů.
Za třetí, baterie nemají nekonečnou životnost, pouze několik let a zatím jsem neslyšel o způsobu jejich reciklaci, takže další nebezpečný odpad.
A za čtvrté, představte si jak po celém světě jezdí jen elektromobily, nedokážu si představit jak je ve městě na každém rohu nabíjecí stanice, a už vůbec si nedovedu představit jak si tisíce lidí ve městě najednou dají nabíjet svůj automobil, opravdu si nedokážu představit to množství energie, které by musela síť zvládnout, v blízké době absolutně nereálné.

Renata Bride
26. listopadu • 11:02

Za prvé nevíš!
Za druhé, víš, jakej bordel vzniká těžbou ropy a její následnou distribucí? A to i bez havárií tankerů, atd...
Za třetí, recyklace (alespoň částečná) je možná už nyní...a do budoucna se hledají řešení. Omezenou životnost má vše! Viděl jsi někdy vrakoviště nynějších ropáků, co tam z nich všechno zbyde??
Za čtvrté, Ty si představ, jak po celém Světě jezdí jen ropáci, ve chvíly, kdy dojde ropa! To je teprve představa, co?
Z toho vyplývá, že každému s IQ nad 90 musí být jasné, že podpora elektrifikace je do budoucna nutností!!

Kuk Vykuk
25. listopadu • 3:25

My tp víme, zato ty víš úplný howno. B-]

Rb
24. listopadu • 22:25

Pokud vim, tak.. No to je práve ono, moc toho nevies, tak nemudruj a spátky za pás.

true
24. listopadu • 18:32

víc škodlívá? jako, že ty baterie jsou víc škodlivý než výroba spalovacího motoru a olejů, nafty a benzínu? OPRAVDU? je pravda že elektromobil obsahuje docela hodně "tužkových" baterií, ale není mi známo že by výroba baterií byla nějak závažně neekologická... nehledě na to že jdou poměrně dobře recyklovat a navíc ty z aut ještě druhotně využít pro "domácí" bateriové úložiště...

Jančo Šicko
24. listopadu • 21:29

Batérie z EV takmer nikto nerecykluje pretože je to nerentabilne. Recykláciou získane kovy majú iba tretinovu hodnotu zo sumy vloženej do recyklácie. Výhodnejšie je vzácne kovy na batérie EV vyťažiť ako recyklovať. Baterka EV je koktail toxických látok,časovaná bomba pre budúce generácie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
25. listopadu • 3:27

TY máš toxickej koktejl v hlavě. Už dlouho. :-D

Jančo Šicko
25. listopadu • 8:24

V susednom Rakúsku nikto nechce recyklovať havarovanu Teslu. Každý sa hraje na "mŕtveho chrobáka",nechcú investovať tisíce eur do recyklácie toxických batérií. Možno zistili koľko tisíc eur stála dekontaminacia vody v ktorej ležala havarovana Tesla aby sa opäť nevznietila.https://climatechangedispatch.com/wrecked-tesla-recycle-car/...

torsen
24. listopadu • 7:49

Jako tohle myšlení je vážně bizár. Něco jak kdy si průměrný nácek vážně myslel, že dělají s Áďou lepší svět...

bzzz
24. listopadu • 12:07

ironie/sarkasmus

Derick
23. listopadu • 19:05

Tímhle nic nezachráníš......výroba těhlech šrotů nás bude stát randál peněz
a životní prostředí utrpí ještě větší rány.

Jozef
23. listopadu • 15:20

Svet je dolu hlavou .....a Slovensko širákem !!!

potírač elektromenševiků
23. listopadu • 15:12

To je skvělá zpráva, že slovenské školství už není dlouhodobě brutálně podfinancované a je možné peníze rozdávat.Velká gratulace na Slovensko.

Puk
24. listopadu • 14:29

To nevadi, u nas muzou studovat zadara...

Doporučujeme

Články odjinud