Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

Slovenská vláda vyčlenila pět milionů eur na příspěvky pro nákup elektromobilů. Příspěvek se týká nejen občanů, ale i firem. Pokud se slovenský občan rozhodne pořídit si elektromobil, dostane od státu příspěvek 8000 eur, tedy v přepočtu 204.000 Kč. Dotace se však týkají pouze automobilů, které se cenou vejdou pod 50.000 eur.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Příspěvek se netýká pouze elektromobilů, ale i plug-in hybridů. Částka 5000 eur je podstatně nižší, stále jde ale o velmi lákavou nabídku. Obě zvýhodnění se navíc týkají osobních i nákladních aut. Pokud by se taková nabídka objevila u nás, mohli byste si pořídit Škodu Citigoe iV pod tři sta tisíc korun. A to už zní hodně lákavě.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Naši sousedé zkoušeli podobný program již v roce 2016. Tehdy na dotační program pro elektromobily vyčlenili 5,2 milionu eur. Celou částku se však do poloviny loňského roku nepodařilo vyčerpat. I tak ale tato událost pomohla na slovenské silnice necelé tisícovce elektromobilů.

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Samozřejmě se očekává, že s nárůstem počtu elektromobilů na trhu se nynější částka vyčerpá celá a to podstatně rychleji. V České republice je dotace na elektormobily dostupná pouze pro podnikatele a i ti mají v této věci od roku 2020 přísnější podmínky. Soukromé osoby se prozatím musejí spokojit se zvýhodněním přímo od automobilek.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků