Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Dotace na hybridní a elektrické vozy jsou v současnosti hodně probírané téma. Hyundai už něco takového nabízí, ale jedná o omezenou nabídku.

Hybridní, plug-in hybridní a elektrická vozidla jsou v současnosti pro soukromníky, kteří by skutečně šli do dealerství a kupovali je stejně jako před lety rodinná kombi, příliš drahé. S rostoucím množstvím takových vozů budou ceny postupně klesat, zatím ale u řady zákazníků vítězí možnost pořízení konvenčního vozidla za menší peníze, nebo za stejné peníze, ale s vyšším výkonem a lepší výbavou.

České zastoupení automobilky Hyundai však pro modely Ioniq Plug-in Hybrid a Ioniq Electric aktuálně poskytuje slevu 147 až 220 tisíc korun. V praxi to znamená, že plug-in hybridní verzi v plné výbavě můžete mít za 799.900 Kč a elektrická varianta začíná na 832.990 Kč. Firmy a města mají tu výhodu, že mohou žádat o dotace Ministerstva životního prostředí či Ministerstva průmyslu a obchodu a dostat se s cenami na úroveň běžných naftových kompaktů.

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Výše státních dotací se liší podle toho, zda o ně žádají města, obce či jimi zřizované organizace, nebo firmy se sídlem mimo Prahu. V prvním případě se vztahují pro obě zmíněné verze modelu Ioniq a nejsou malé. Pro plug-in hybrid mohou dosáhnout výše až 242.000 Kč, pro elektromobil dokonce 302.500 korun. V druhém případě platí pouze pro elektrickou verzi, může však dosáhnout výše až 337.500 korun.

To znamená, že firmy mohou mít slušně vybavený elektrický Ioniq za půl milionu a města za zhruba 530.000 Kč. V každém případě platí záruka na pět let bez omezení kilometrů a osm let nebo 200.000 ujetých kilometrů na trakční akumulátor. Neměli byste však otálet, protože nabídka je omezena jak časově, tak počtem vozů. Konkrétně se bavíme o skladových vozech objednaných do 30. června letošního roku.

Rodina Hyundai Ioniq je kompletní. Volit lze mezi třemi pohony

Rodina Hyundai Ioniq je kompletní. Volit lze mezi třemi pohony

Akční nabídka Future ECO je rozdělena do linií Future (pro plug-in hybrid i elektromobil) a Ultimate (pouze elektromobil). Už v základu dostanete litá 16palcová kola, asistent pro vedení v pruzích, automatické nouzové brzdění, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci, navigaci, zadní senzory a couvací kameru. Verze Ultimate pak navíc má LED světlomety, sledování slepého úhlu, elektricky ovládané sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla či parkovací senzory i vpředu.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků