Hyundai Ioniq EV můžete mít už za půl milionu. Stačí využít státní dotace

Dotace na hybridní a elektrické vozy jsou v současnosti hodně probírané téma. Hyundai už něco takového nabízí, ale jedná o omezenou nabídku.

Hybridní, plug-in hybridní a elektrická vozidla jsou v současnosti pro soukromníky, kteří by skutečně šli do dealerství a kupovali je stejně jako před lety rodinná kombi, příliš drahé. S rostoucím množstvím takových vozů budou ceny postupně klesat, zatím ale u řady zákazníků vítězí možnost pořízení konvenčního vozidla za menší peníze, nebo za stejné peníze, ale s vyšším výkonem a lepší výbavou.

České zastoupení automobilky Hyundai však pro modely Ioniq Plug-in Hybrid a Ioniq Electric aktuálně poskytuje slevu 147 až 220 tisíc korun. V praxi to znamená, že plug-in hybridní verzi v plné výbavě můžete mít za 799.900 Kč a elektrická varianta začíná na 832.990 Kč. Firmy a města mají tu výhodu, že mohou žádat o dotace Ministerstva životního prostředí či Ministerstva průmyslu a obchodu a dostat se s cenami na úroveň běžných naftových kompaktů.

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Hyundai Ioniq dostal facelift. Nevěříte? Podívejte se dovnitř

Výše státních dotací se liší podle toho, zda o ně žádají města, obce či jimi zřizované organizace, nebo firmy se sídlem mimo Prahu. V prvním případě se vztahují pro obě zmíněné verze modelu Ioniq a nejsou malé. Pro plug-in hybrid mohou dosáhnout výše až 242.000 Kč, pro elektromobil dokonce 302.500 korun. V druhém případě platí pouze pro elektrickou verzi, může však dosáhnout výše až 337.500 korun.

To znamená, že firmy mohou mít slušně vybavený elektrický Ioniq za půl milionu a města za zhruba 530.000 Kč. V každém případě platí záruka na pět let bez omezení kilometrů a osm let nebo 200.000 ujetých kilometrů na trakční akumulátor. Neměli byste však otálet, protože nabídka je omezena jak časově, tak počtem vozů. Konkrétně se bavíme o skladových vozech objednaných do 30. června letošního roku.

Rodina Hyundai Ioniq je kompletní. Volit lze mezi třemi pohony

Rodina Hyundai Ioniq je kompletní. Volit lze mezi třemi pohony

Akční nabídka Future ECO je rozdělena do linií Future (pro plug-in hybrid i elektromobil) a Ultimate (pouze elektromobil). Už v základu dostanete litá 16palcová kola, asistent pro vedení v pruzích, automatické nouzové brzdění, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci, navigaci, zadní senzory a couvací kameru. Verze Ultimate pak navíc má LED světlomety, sledování slepého úhlu, elektricky ovládané sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla či parkovací senzory i vpředu.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků