Značka hodlá poprvé představit automobil s vodíkovým pohonem určený pro širokou veřejnost. Výkony se může rovnat sportovním vozům.
Budoucnost automobilového průmyslu směřuje k elektromobilitě. Přitom největším limitem není výroba bateriově poháněných vozů, ale zatím nedostatečná infrastruktura. Lépe řečeno, budování nabíjecích míst nedokáže držet krok s plánovanými prodeji elektromobilů. Proto souběžně velké značky jako Toyota, BMW a Hyundai investují do vývoje vodíkového pohonu. Tímto směrem se vydaly i menší značky.
Afroevropská společnost NamX hodlá představit na pozimním autosalonu v Paříži vodíkový elektromobil s technologií odnímatelných palivových nádrží. Aby svému konceptu dodala atraktivní obal, spojila se se studiem Pininfarina. Očekává se, že spolu s oficiálním představením odhalí NamX více podrobností o tom, jak systém funguje.
Výrobce předpokládá, že nový vůz se bude prodávat v rozmezí od 1,5 do 2,4 milionu korun. K dispozici budou dvě verze. Základní sestava nabídne 223 kW s maximální rychlostí omezenou na 200 km/h a zrychlením z 0 na 100/h za 6,5 sekundy. Alternativou bude verze s pohonem všech kol laděná na 410 kW a omezovačem posunutým na 250 km/h. Akcelerace z klidu na 100 km/h s hodnotou 4,5 sekundy postačí k pokoření kdejakého sportovního vozu.
Není překvapením, že novinka dostala od studia Pininfarina karoserii ve stylu SUV s prvky kupé. Zajímavostí je zvýraznění písmene X prostřednictvím LED světelných pruhů na přídi a bočního prolisu dveří. Dlouhá kapota spolu s rozměrnou maskou chladiče podtrhují mohutný dojem.
Spojení se studiem Pininfarina není náhodné. Obě společnosti se zaměřují na vývoj vodíkového pohonu. NamX sice není v tomto oboru nováčkem, ale zatím se ve svých projektech nikdy nezaměřil na běžnou klientelu a sériové vozy. Vývoj odstartuje naplno příští rok a na trh by se novinka měla dostat v roce 2025. Zatím ale není jasné, na jaké trhy bude NamX svůj produkt svěřovat. Rozhodující bude míra dostupnosti vodíkových stanic.