Dostupný elektromobil za 400 tisíc korun: Má 27 koní a ujede 121 km. Stačí to?

Nová automobilka z Německa se bude snažit zaplnit trh dostupnými městskými elektromobily.

Uvidíme, zda o nové německé automobilce e.Go Mobile v budoucnu ještě uslyšíme. Společnost založená Güntherem Schuhem, který si zajistil úspěch tvorbou elektrických dodávek pro německou poštu, chce na trh uvést modelovou řadu dostupných městských elektromobilů.

Zprvu půjde o modely velikostně podobné Smartu s hmotností okolo 900 kg. Hlavním tahákem má být jednoduchý design, základní výbava a samozřejmě nízká cenovka, které se dnes současné velké evropské automobilky nebudou moci vyrovnat. I když něco podobného již chystá i Volkswagen, avšak s karoserií malého crossoveru.

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

První model e.Go Mobile se jmenuje Life a bude dostupný ve třech specifikacích lišících se výkonem a dojezdem. Life 20 dostane elektrický motor o výkonu 20 kW (27 koní) a baterii o kapacitě 14,9 kWh, která obstará ujetí až 121 km na jedno nabití (dle staršího cyklu NEDC). Právě tato verze má začínat na cenovce 15.900 euro, tedy v přepočtu asi 408.000 korun.

Life 40 poté využije motor o výkonu 40 kW (54 koní) a baterii o kapacitě 17,9 kWh, čímž má být zajištěn dojezd 142 km. Zde je cenovka nastavena na 17.400 euro (cca 447.000 Kč). Nejschopnější pak bude Life 60 o výkonu 60 kW (81 koní) a s 23,9kWh baterií pro ujetí až 184 km. Zde uvádí výrobce cenu 19.900 euro (cca 511.000 Kč).

Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

V nejsilnější variantě pak Life dokáže jet rychlostí až 152 km/h. Doba nabíjení z klasické 230V zásuvky se pohybuje od 5,4 po 9,8 hodiny (od nejslabší po nejsilnější verzi).

e.Go Mobile tvrdí, že na své elektrické vozítko již vyřídilo 3200 předběžných objednávek a zatím možnost objednání pozastavilo, s ohledem na teprve plánovaný start produkce. Výroba začne v březnu 2019 v továrně v Cáchách a dodávky prvních kusů zákazníkům mají započít o měsíc později. V plánech automobilky je do roku 2022 vyrábět 100 tisíc vozů ročně.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků