Dostupný elektromobil za 400 tisíc korun: Má 27 koní a ujede 121 km. Stačí to?

Nová automobilka z Německa se bude snažit zaplnit trh dostupnými městskými elektromobily.

Uvidíme, zda o nové německé automobilce e.Go Mobile v budoucnu ještě uslyšíme. Společnost založená Güntherem Schuhem, který si zajistil úspěch tvorbou elektrických dodávek pro německou poštu, chce na trh uvést modelovou řadu dostupných městských elektromobilů.

Zprvu půjde o modely velikostně podobné Smartu s hmotností okolo 900 kg. Hlavním tahákem má být jednoduchý design, základní výbava a samozřejmě nízká cenovka, které se dnes současné velké evropské automobilky nebudou moci vyrovnat. I když něco podobného již chystá i Volkswagen, avšak s karoserií malého crossoveru.

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

První model e.Go Mobile se jmenuje Life a bude dostupný ve třech specifikacích lišících se výkonem a dojezdem. Life 20 dostane elektrický motor o výkonu 20 kW (27 koní) a baterii o kapacitě 14,9 kWh, která obstará ujetí až 121 km na jedno nabití (dle staršího cyklu NEDC). Právě tato verze má začínat na cenovce 15.900 euro, tedy v přepočtu asi 408.000 korun.

Life 40 poté využije motor o výkonu 40 kW (54 koní) a baterii o kapacitě 17,9 kWh, čímž má být zajištěn dojezd 142 km. Zde je cenovka nastavena na 17.400 euro (cca 447.000 Kč). Nejschopnější pak bude Life 60 o výkonu 60 kW (81 koní) a s 23,9kWh baterií pro ujetí až 184 km. Zde uvádí výrobce cenu 19.900 euro (cca 511.000 Kč).

Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

V nejsilnější variantě pak Life dokáže jet rychlostí až 152 km/h. Doba nabíjení z klasické 230V zásuvky se pohybuje od 5,4 po 9,8 hodiny (od nejslabší po nejsilnější verzi).

e.Go Mobile tvrdí, že na své elektrické vozítko již vyřídilo 3200 předběžných objednávek a zatím možnost objednání pozastavilo, s ohledem na teprve plánovaný start produkce. Výroba začne v březnu 2019 v továrně v Cáchách a dodávky prvních kusů zákazníkům mají započít o měsíc později. V plánech automobilky je do roku 2022 vyrábět 100 tisíc vozů ročně.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků