Dostupný elektromobil už nabízí i MG. Jeho SUV ujede 262 km, láká na nízkou cenu

Neurotic  |  17. 07. 2019 20:05

600 tisíc za dojezd 200km je nízká cena jo? Když k tomu ještě přidám to skoro hodinové nabíjení na rychlonabíječce tak netuším, kdo si to koupí, protože kupování rohlíků je to drahý a na cokoliv jiného nepoužitelný.

Odpovědět  |   | 
komik  |  17. 07. 2019 22:08

Hodně lidí dojíždí denně 30-50 km x2 jízdy.. zároveň když vezměte třeba karoq v automatu s výbavou tak jste na podobné ceně.. u elektra ušetříte na palivu, servisu atd.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  18. 07. 2019 06:32

a z tech hodne lidi jich jezdi kolik autem za 21 tis Euro?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 07. 2019 07:37

Otroci jezdící do montoven jako operátoři nejezdí v autě za 21 tis. ojro.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  18. 07. 2019 08:56

Tvá vlastní zkušenost, že...

Odpovědět  |   | 
komik  |  18. 07. 2019 09:00

v UK ano navíc lidi co bydlej v satelitech kolem velkých měst se většinou živí jinak...

Odpovědět  |   | 
ijon  |  18. 07. 2019 09:19

No, uvážíme-li, že Škoda chystá revoluční e-Citigo s baterkou 38 kWh a proklatě nízkou cenou údajně už od 500.000, není na tom EmDží zase tak špatně. To je taková ta elektrická relativita...
A jestli bych si to koupil? Asi ne, přitom pro moje ježdění by i dojezd naprosto stačil. A večer bych si vyhodil kabel z okna ;)

Odpovědět  |   | 
eF  |  18. 07. 2019 17:57

To rychlonabíjení za cca hodinu (hehe, už nenabíjíme z 0 na 100, ale jen z 0 na 80%), jde jen na vybraných nabíječkách, kde bude zaveden patřičný silový proud. Takových ovšem prý moc nebude. Takže počítejte spíš 4-5 hodin u veřejné nabíječky, nebo 12-18 hodin z kabelu na 230V, hozeného z okna, pokud vám ten kabel dřív nějaký bezďák neukradne a pokud se vám podaří uravat místo k parkování před domem.
U elektromobilu musíte počítat i s tím, že se baterie v zimě musí ohřát na provozní teplotu, tedy potřebujete další proud na vytápění a možnost připojení auta na kabel. V současnosti používané typy baterií totiž v chladu "ztrácejí kapacitu", není to jako u baterií olověných s kyselým elekrolytem, které, pokud jsou v pořádku, vydrží silný mráz.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  18. 07. 2019 22:57

Ve vsech bodech s Vasim prispevkem souhlasim

Odpovědět  |   | 
komik  |  18. 07. 2019 09:19

Aktuálně karoq pokud nechcete 3 válec je nejlevnější s 1.6 tdi (a to je slabsí hlavně na krouťák) a to s automatem vyjde "od 585900". Takže podobně.. a takových paniček ze satelitů co tím vozí děcka do školy je dost.. a chtějí SUV s automatem :).

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 07. 2019 09:38

bude dost zalezet na jizdnim profilu ktery dany clovek vyuziva, pro obchodaka nebo nejakeho expresniho poslicka co denne dela 200km mezi 2 mesty s par obalkama, nebo pro taxikare muze takove auto znamenat velkou usporu nakladu na provoz

ostatne podivej se na to jaka cisla se uvadi u jizte rekordni Teslu S ktera majela 900 tisic kilometru, a tim ze u ni ma dany clovek nabijeni na siti Supercharger zdarma, tak jen na pohonnych hmotach mu to usetrilo prez 3 miliony korun, pokud by misto te Tesly mel rekneme nejakou Audi S6, tak to na pohonych hmotach bude delat k 5 milionum korun

v Nemecku se ted elektromobily coby taxiky dost zacinaj obevovat, naklady na provoz jsou pro ne velice dulezite a to nejen z pohledu financi za palivo, ale i dalsich poplatku, takze kdys ti pak taxikar v Mnichove rekne ze s Teslu S usetri za rok 12-14 tisic eur na palivu oproti predchozimu dieselovemu Passatu, tak to proste neni zanedbatelny vydaj, ale treba 3 jeho mesicni vydelky

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 07. 2019 09:56

Ano a jsme u toho, kdo tu elekteinu plati? Jak dlouho to takto vydzi? A az se trochu rozsiri a stat najednou zjisti vypadek spotrebni dane, co se asi stane? Zdrazi elektrinu vsem nebo se bude danit podle kilometru, odebraneho proudu a meraku v aute?
A kdyz jsme u uspor, 2/3 ceny paliva tvori dane. Az se prida 200 % k dnesnim cenam el. Energie, na kolik pak prijde kilometr?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 07. 2019 10:31

v CR se vypadek ze spotrebni dane opravdu resit nemusi, za rok 2018 cinila spotrebni dan na pohonnycyh hmotach cca 90 miliard korun, jenze z tech 90 miliard na osobni automobily pripada jen 22-24% (pdole ministerstva financi, respektive celni zpravy), takze ikdyby v CR vsechny osobaky najednou prez noc zacali jezdit na elektriku, coz je samozrejme realne mozna tak ve fantazii nejakeho blazna, tak by stat na te spotrebni dani prisel o nejakych cca 21.5 miliardy, jo to je desne silene cislo ze ktereho se jiste statni rozpocet zhrouti jen tak pro predstavu, z CR se rocne vyveze cca 13TWh elektriny za cca 12 miliard korun (holt burzovni cena), kdyby se dana elektrina prodala zakaznikum v CR s prumernou cenou 4korun za kWh, tak na te elektrine by se vydelalo misto tech cca 12 miliard nejakych 40 miliard

prez CR se take rocne transferuje cca 13-15TWh elektriny a statni CEZ z toho ma cca 1 miliardku korun, tech 13-15TWh by se dalo ale take nakoupit za ony burzovni ceny za cca 13-14 miliard korun a nasledne zakaznikum prodat za cca 50 miliard korun, a vis komu patri vetsinove CEZ a komu by tedy sla vetsina dividend ze zisku CEZu kdyby takto rocne utrzil oneh 80-90 miliard korun? ....statu?

a mam etu dalsi zajimavost, v CR mezi nejvetsi odberatele eletriny patri 3 "podniky", jsou jima 3 rafinerie ktere si rocne pricitaji spotrebu cca 19 TWh elektriny a to za burzovni ceny, tedy za tech 19 TWh zaplati cca 19 miliard korun, chces spocitat kolik by se dalo na te elektrine vydelat kdyby se neprodla za burzovni cenu ale beznym zakaznikum za trzni cenu ktera je cca 4x vyzsi?

mimochodem tohle pochazi od lidi co jsou v politice v opozici a pohybuji se okolo moznych dostaveb Dukovan a Temelina, ac tedyverejne hlasaji ze dostavba je neekonomicka a nemela by se delat

stat vypadek na spotrebni dani za paliva pociti tak pomalu, ze nema smysl to nijak resit nejakyma danema na elektrine, a vi to naprosto kazdy politik ktery chce ke korytu

Odpovědět  |   | 
asd  |  18. 07. 2019 12:20

1) Abychom využili jak ten přebytek, co vyvážíme, tak to, co jde přes ČR jako transfer, museli bychom elektrifikovat veškerou dopravu i nákladní.
2) Ty rafinerie sice spotřebují hodně, ale ne vše jde na výrobu benzinu a nafty.

Tady je pak výpočet k té energetické bilanci:

Pár dat na začátek:
1W=3600J, takže je zbytečné počítat v Joulech, jsou to pak jen větší čísla.
benzín = 8,89 kWh/l = 32.00 MJ/L
nafta =9,96 kwh/l = 35.86 MJ/L

podíl neobnovitelné energie dle CONCAWE (Asociace olejářských firem pro životní prostředí, zdraví a bezpečnost v těžebním průmyslu) od těžby po distirbuci:
benzín 0,14 -> výroba benzínu: 8,89*0,14= 1,2446kwh/l
(pozn: z toho je 33% těžba, 60% zpracování, zbytek je přeprava)
nafta 0,16 -> výroba nafty: 9,96*0,16= 1,5936 kwh/l
pro zajímavost bioethanol 0,49, bionafta z řepky 0,33
Kralupy a litvínov zajišťují cca 75% domácí spotřeby, zbytek jde z dovozu

Čísla výše ukazují celkovou energetickou náročnost, ta se často udává ve formě energetické návratnosti ERoEI (Energy Return on Energy Invested) ta se u benzinu pohybuje někde mezi 5 až 15 (dle kvality ropy a její dostupnsti), což znaméná že na jeho výrobu se spotřebuje 1/5 až 1/15 v něm ukryté energie.
Výpočet nahoře uvádí nejčastější hodnoty.
Vzhledem k tomu, že velká část této energie vzniká spalováním, nelze jí odečíst jako úbytek spotřebované el. energie ze sítě. Na 1l paliva se ze sítě spotřebuje cca 0,053kWh.

Když si pak vezmu že se u nás spořebuje 2 miliardy litrů benzínu a 5 miliard litrů nafty, tak to vychází následovně:
Energie na výrobu (včetně tepelné) u nás spotřebovaného paliva je:
2 000 000 000 * 1,2446= 2 489 200 000 kWh= 2,489 TWh
5 000 000 000 * 1,5936= 7 968 000 000 kWh= 7,968 TWh

Spotřeba elektrické energie na výrobu ze sítě bude následovná:
2 000 000 000 * 0,053= 106 000 000 kWh= 0,106 TWh
5 000 000 000 * 0,053= 265 000 000 kWh= 0,265 TWh

Elektrická energie na výrobu paliva pak bude:
0,106+0,265= 0,371 TWh
Energie potřebná na dopravu pak dělá cca 3% z energie na výrobu paliva, což bude:
0,03*(2,489+7,968)=0,314 TWh

Jelikož u nás vyrobíme jen 75% z toho co spotřebujeme, pak výroba paliv u nás spotřebuje ročně el. energie:
(0,106+0,265)*0,75=0,371 * 0,75= 0,278 TWh

Teď k té spotřebě navíc po přepřáhnutí na 100% elektrifikaci:
2 000 000 000 * 8,89 = 17 780 000 000= 17,78 TWh
5 000 000 000 * 9,96 = 49 800 000 000= 49,80 TWh

V trakci s proměnným zatížením a s převážnou dobou jen v částečném zatížení má benzínový motor účinnost tak 20-25%, diesel tak 25-30%. Použijeme vyšší hodnotu a to pak dělá:
0,25*17,78+0,30*49,80=4,45+14,94=19,39 TWh točivého výkonu na motoru

pokud výjdeme z účinnosti elektromotoru 90% a nabíjení (+nějaké ztráty v přenosové soustavě) 70%, budeme potřebovat:
19,39/(0,7*0,9)=30,78 TWh.

Po odečtení energie na výrobu a distibuci už nepotřebného paliva to bude:
30,78-0,314-0,278 = 30,185 TWh

V roce 2015 se v ČR vyrobily 83,89TWh (hrubá výroba). Čistá výroba byla 77,88TWh (minus energie na výrobu energie). Spotřeba byla 58,16TWh. Přebytek činil 19,72 TWh.

Tudíž nám chybí 30,185-19,72=10,467 TWh a to v případě, že bychom chtěli nahradit i nákladní dopravu.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 07. 2019 12:50

krasna cisla ukladam si

a nastesti, elektrifikovano v doprave nebude v tomto stoleti urcite 100%, obavy nekterych ze tam to nebude stihat a tam nebudeme mit energii, a tamhle vypadnou vybery spotrebnich dani, jsou vesmes jen argumentacni sum, ktery vesmes nema smysl resit, v prvni rade nikdo z nas to nema sanci ovlivnit jakym smerem se to bude ubyrat, a ve druhe rade je to tak dlouhej casovej usek, ze vetsina z nas se asi nedozije ani poloviny vozoveho parku v CR na elektrinu nebo jiny alternativni pohon, at to bude cokoliv

Odpovědět  |   | 
Benzin  |  19. 07. 2019 18:05

Co třeba uvédst odkud byla použita metoda ctrl+c / ctlr+v ???

https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku... ...

Je tam po tím i hezká diskuze. Nikdy se mi pořádně nepodařilo dohledat údaje, ale snad ty stále uváděné 1,2-1,6 kWh/l by měly být snad na rafinaci 1l surové ropy? Tak přestaňte už sířit ty hoaxy o 1,2-1,6 kWh elektřiny na litr benzínu.
Citace z diskuze:
...vyjde, ze Ceska rafinerska mohla v roce 2011 vyrobit priblizne 5.000.000.000 l benzinu a nafty, spotrebovala k tomu cca 300 GWh elektricke energie, tedy na vyrobu litru paliva to vychazi priblizne 60 Wh, je to samozrejme jen velmi hruby odhad, ziskany s mnoha zjednodusenimi...........

..........Trosku elektrooptimistictejsi pohled by nam dalo napriklad nahlednuti do Vyrocnich zprav Slovnaftu:
https://slovnaft.sk/images/slovnaft/pdf/o_nas... ...
ten vyprodukoval v roce 2017 cca 5.5 miliardy litru paliva a spotreboval k tomu cca 850 GWh elektricke energie. Tedy cca 150 Wh/l. Opet pri zanedbani ostatnich produktu a take toho, ze Slovnaft neni pouze rafinerie, takze se elektrina nevyuziva jen ke zpracovani ropy. Je to cislo "lepsi" ale opet radove nizsi nez udaj z clanku. Po zapocteni tepla je spotreba energie kolem 500 Wh, coz radove souhlasi s udaji v clanku. Myslim, ze udaj v clanku vznikl zanedbanim rozdilu mezi pojmy energie a elektricka energie...............

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  20. 07. 2019 10:17

Není zač Runnere42 , rád pomohu dobré věci.
A ješte něco přidám, zase Teslí ohníček:
https://www.expres.cz/celebrity/ferrari-tesla-p... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  20. 07. 2019 10:42

Ještě jednou díky. Ten odkaz se bude hodit ještě mnohokrát.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  20. 07. 2019 10:54

Myslím, že jsme právě povýšili diskuzi na nový level. Taková multidiskuze, vedná mezi dvěma jedinci na dvou různých serverech (zrdaví Franta2).

Odpovědět  |   | 
asd  |  07. 08. 2019 08:54

Metodu Ctrl-c Ctrl-v jsem použil, protože jsem to dával i pod ten článek ve vašem odkazu.
Zajímavé, že to vídíte podruhé, ale vůbec jste to nečetl.
"podíl neobnovitelné energie dle CONCAWE (Asociace olejářských firem pro životní prostředí, zdraví a bezpečnost v těžebním průmyslu) od těžby po distirbuci:
benzín 0,14 -> výroba benzínu: 8,89*0,14= 1,2446kwh/l"
-> Tady jde o celkovou energetickou bilanci, včetně tepelné energie, kterou si ta rafinerie sama vyrábí spalováním
o kousek níž píšu: "Vzhledem k tomu, že velká část této energie vzniká spalováním, nelze jí odečíst jako úbytek spotřebované el. energie ze sítě. Na 1l paliva se ze sítě spotřebuje cca 0,053kWh"
-> a s tou taky kalkuluji ve výpočtu

Odpovědět  |   | 
komik  |  18. 07. 2019 15:48

souhlasím, jen v té vaší "tržní" ceně je i distribuce, ta dělaá 2/3 ceny.. i domácnosti kupují elektřinu od ca 1 kč/kwh +DPH. Takže finančně by si ČEZ moc nepomohl, je pravdou že již teď by to síť při nočním dobíjení zvládla a pokud změna na elektro bude probíhat 10-20 let, tak bude dost času se přizpůsobit.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 07. 2019 10:36

jeste dodatek k tem danim, stat za 2018 vybral na vsech danich primych i neprimych 1.042 bilionu korun, a z toho jen cca 21 miliard pripada na spotrebni dna na palivech pro osobni auta, pro predstavu, do roku 2030 s enepocita ze by v CR bylo vice nez 500 tisic elektromobilu, tedy ani ne 10% z poctu registrovanych aut v CR, takze jeste v roce 2030 zrejme z te sumy 21 miliard neubude ani 2.1 miliardy (pokud by se pocitalo indealni cestou bez promennych) takze vypadek na danich doslova zanezbatelny a mnohem vic penez ze statniho rozpoctu se vyplaci rocne na dotacich do paliv samotnych (za 2017 to bylo 2.9 miliardy)

Odpovědět  |   | 
správce daně  |  18. 07. 2019 12:38

Příjem státního rozpočtu ze spotřební daně činil minulý rok 91,98 miliard Kč a DPH ze spotřební daně dalších 5 miliard Kč.
Celkově činil příjem z státního rozpočtu ze spotřební daně osobní dopravy 30,8 miliardy Kč. Průměrně každý soukromý provozovatel přispěl do státního rozpočtu částkou přibližně 25.000 Kč.

Příjem ze spotřební daně a DPH ze spotřební daně tvoří celých 7% státního rozpočtu.

Při zachování daňové zátěže počítejte s koncovou cenou elektřiny pro elektromobily zhruba 20 Kč/1kWh bez DPH.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 07. 2019 13:01

a muzes zverejnit i cisla ohledne vyberu dane na elektrinu za minuly rok a vyber dph na elektrine za minuly rok?

treba rekneme ze ridic A ma dieselove auto a rocne najezdi 20 tisic km s prumernou spotrebou 6l/100km, a ridic B ma elektromobil, rocne najezdi tez 20 tisic kilometru a se spotrebou 20kWh/100km kdy polovinu nabije doma za prumernou cenu pro male odberatele a zbylou polovinu na verejnych nabijecich stojanes s prumernou cenou 8 korun za kWh

mimochodem ten 2 odstavec kde pises "Příjem ze spotřební daně a DPH ze spotřební daně tvoří celých 7% státního rozpočtu" se vlastne nedotyka toho 1 odstavce, neb 7% nesedi ani na jednu z castek, statni rozpocet 2018 byl 1.404 bilionu korun, na vsech danich se vybralo 1.042 bilionu korun, zbytek v jinych prijmech statu, tedy ani castka 92 miliard ani 31 miliard neodpovida 7% ani u jednoho z tech cisel

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 07. 2019 15:55

Takze 30 mld je nic? Pak nechapu ty neustale tahanice o stovky milionu v rozpoctu a deficit pres 40 mld korun, kdyz je 30 mld jen plivnuti do vody.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 07. 2019 16:49

z pohldu vyberu dani za 40-50 let je to opravdu nic, ten ubytek bude tak malej ze stat se tomu bude muset prispusobyt postupne, ty auta tady nebudou najednou prez noc, ale v prubehu desitek let, takze pristi rok to bude treba jen 10 milionu, o rok pozdeji treba 50 milionu a tak dale a dale, aneb v CR se proda kolik, 260 tisic novych aut za rok? z toho kolik 500 jsou elektromobily? kdys jich bude 10 tisic z tech 260 tisic, tak je to porad nic, a porad tu bude dalsich cca 6 milionu jiz registrovanych a z velke casti provozovanych fosilnich aut, takze az to bude treba 1 miliarda, tak se udelaji prvni kosmeticke zmeny atak dal a dal aby prechod byl plynulej, a ne bum, ted vam zvednem dane o 10%, to je presne to co kdys politik udela, tak konci

s velkou pravdepodobnosti se zavede mytne nebo silnicni dan pro vsechny, tedy vyber tam kde to dava smysl a blbe se s tim podvadi

vem si to z pohledu prave statu, zvednes dane na palivech, okamzite ti zacne spousta lidi kalkulovat jestli se jim vyplati jezdit tankovat za hranice, nebo zvednes dane na elektrine a okamzite tim zatraktivnis fotovoltaiky, vitr a ukladani z nich do baterek, takze zase prijdes o zakazniky na tu elektrinu

kdys mas obchod kde prodavas housky a rohliky, a nejadnou zjistis ze ti klesa zajem o rohliky a lidi kupujou vic housky, co udelas? zvednes cenu housek aby jsi vykompenzoval prijmy? a vis co se stane kdys to udelas, lidi prejdou ke konkurenci a stat by vetsi ma danema na elektrine udelal totez co ty s tema houskama, takze lidi by zacali mnohem vice uvazovat o tom jak se zbavit zavislosti na te elektrine od toho a toho co jim ji zdrazil

Odpovědět  |   | 
kkk  |  18. 07. 2019 16:53

Doufám, že neberete ty tahanice politiků o miliony vážně, je to jenom šou pro naivní diváky

Odpovědět  |   | 
ista  |  18. 07. 2019 16:52

Jako vždy má pravdu správce daně, s finančákem se nehádej.

Ty jsi zapomněl sečíst spotřební daň a dph ze spotřební daně, jak uvádí. Pak to je skutečně vychází 7%.

Jinak že je 7% rozpočtu jen za daň na benál, to je masakr, to je 10% všech daní! Toho se státní aparát nikdy nevzdá. Nikdy!

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  19. 07. 2019 08:05

"Celkově činil příjem z státního rozpočtu ze spotřební daně osobní dopravy 30,8 miliardy Kč. "..... Do osobní dopravy budou ale s největší pravděpodobností započítány i autobusy a možná i vlaky jezdící na naftu.

Odpovědět  |   | 
správce daně  |  19. 07. 2019 14:56

Jedná se o čísla osobní individuální dopravy.

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  19. 07. 2019 08:25

"Při zachování daňové zátěže počítejte s koncovou cenou elektřiny pro elektromobily zhruba 20 Kč/1kWh bez DPH."

Ono záleží, jak by se to počítalo. Pokud dělá dnes spotřební daň dejme tomu 13 Kč (přesně nevím, nebudu to hledat) na litr nafty, tak v případě přepočtu na 1 KWh elektřiny by ta elektřina stála dejme tomu 20 Kč + DPH. Pokud by se ale nad tím někdo zamyslel a zjistil, že jeden litr nafty má v sobě cca 10 Kwh energie,- to znamená, že 1 KWh energie je zatížena spotřební daní 1,3 Kč- tak by spotřební daň na 1 KWh elektřiny neměla být 13 Kč, ale jen 1,3 Kč. Je to dáno vlastně tím, jak se kdysi "v pravěku" stanovily základní jednotky. Kdyby např. 1 Kwh byla stanovena tak, že by odpovídala dnešním 1000 Kwh, tak by podle výpočtu na 1 litr daně nafty stejná daň jako na 1 Kwh (smyšlenou) (tedy na 1 000 KWh dnešních) elektřiny byla spotřební daň zanedbatelná.

benzín = 8,89 kWh/l = 32.00 MJ/L
nafta =9,96 kwh/l

Odpovědět  |   | 
správce daně  |  19. 07. 2019 15:32

Spotřební daň na PHM se uplatňuje na prodaný litr paliva. Spotřební daň na kWh pro elektromobil bude jak se připravuje legislativa odrážející EU CET, vypočtena systémem VES (vehicle emission scheme), kdy je použit tzv. GEF (grid emission factor), zahrnující výrobu i transport, tedy daň dle spotřebované primární energie a s tím souvisejících emisí HC, CO, CO2, NOx a PM.

Očekáváme koncové ceny mezi 16-20 Kč.

Odpovědět  |   | 
miro  |  18. 07. 2019 10:48

zas ten nezmysel s danami... viete preco vobec existuju tie dane? (alkohol, tabak, mineralne oleje) len a len za to, aby sa obmedzila spotreba danych produktov. ak by nebola dan z tabaku a alkoholu bolo by to moc lacne a vo velkom by sa chlastalo a fajcilo. co je neziaduce pre spolocnost ako taku. to iste plati aj pre dane z mineralnych olejov. tam sa obmedzuje spotreba za to, lebo vsetka ropa je cisty dovoz a to je pre ekonomiku statu pohroma. vpodstate dane tam tvoria cca 50% ceny. teda polka penazi odtecie zo statu prec no takou istou sumou prispeje spotrebitel statu na daniach. ak by sa vsetka ropa tazila aj spracovala doma ziadne dane by nebolo treba.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 07. 2019 13:07

tak tak, proto je take cilem EU tu zavyslost na dovozu ropy pomalu snizovat, rocne se do cele EU dovezou fosulni paliva a primesy do nich za vice nez 4 biliony eur, vice nez 4 biliony eur ktere putuju vesmes do zemi jako je Rusko, USA a stredni vychod, vesmes tedy krajiny se kteryma EU vede nejake spory a obchodni "vlaky"

bohuzel tohl evetsina obyvatel nechape, a nakonec jen hejtuje treba na to ze "nam" vsechno pod rukama bere Cina, ale ze oni sami posilaj penize dobrovolne do Ruska, USA a zemi stredniho vychodu, to je jiz netrapi, protoze ten benzina nafta se prece nevyrabej v Cine a neni na ni napsano "made in neco"

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 07. 2019 15:53

Jasne, takze kdyz by vypadly veskere spotrebni dane, tak na tom stat bude lip, peotoze se nebude prodavat nic skodliveho.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 07. 2019 16:51

a kdy vypadne prijem z veskerych spotrebnich dani? na palivech to bude az tehdy, az lidi uplne prestanou kupovat ty pohonne hmoty to se 100% nestane ani prez noc, ani v horizontu treba 50 let

Odpovědět  |   | 
Miro  |  18. 07. 2019 19:35

Ak sa bude tazit vsetka ropa v CR tak nebude treba spotrebne dane, lebo peniaze neodtecu do zahranicia.

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  19. 07. 2019 09:56

A když nebudou spotřební daně, kde se vezmou peníze na rozkrádačky politiků ?

Odpovědět  |   | 
miro  |  19. 07. 2019 17:31


take nevies? vsak neodtecu zo statu do zahranicia.
ak nevies ako ich ukradnut tak vam tam posleme dalsieho babisa

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  19. 07. 2019 12:40

Zapominate že průměrný řidič najede za 10 roku 150 tis km při tomto nájezdu nemá klasický motor problém ale u elektrického auta bude potřeba vyměnit baterie což jsou obrovské částky navíc klasický automobil stojí polovičku tak gde je úspora.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A