Dostupný elektromobil už nabízí i MG. Jeho SUV ujede 262 km, láká na nízkou cenu

Dostupných elektromobilů se v Evropě ukazuje čím dál více. Dokonce i mimo Británii přehlížené MG nyní nabízí své první čistě elektrické SUV.

Do války dostupných elektromobilů již oficiálně vstupuje i MG. Původně britská značka, v současnosti vlastněná čínským koncernem SAIC Motor, spouští ve Velké Británii prodej svého SUV ZS v čistě elektrické variantě EV. MG jej nazývá „prvním opravdu dostupným rodinným elektromobilem“.

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Proti elektromobilům od Kie či Hyundaie chce MG vykročit dojezdem na jedno nabití až 262 km (WLTP), což je v této třídě poměrně slušné. Bateriový modul má kapacitu 44,5 kWh a jeho energii využívá elektromotor o výkonu 105 kW (143 koní) a točivém momentu 353 N.m, pohánějící přední kola. Pokud je využita rychlonabíječka, z nuly na 80 % kapacity se baterie nabijí za 43 minut.

MG také uvádí, že přechodem na elektrický pohon a uložením baterií nebyl kompromitován vnitřní prostor nebo objem zavazadlového prostoru
(483 litrů). Klasicky jako u konkurence nabízí ZS EV jízdní režimy pro co nejlepší hospodárnost a tři úrovně systému regenerativní brzdění pro zpětné dobíjení baterií za jízdy.

Auta na náplavce 2019: Škoda v Praze poprvé ukáže Kamiq a nový elektromobil

Auta na náplavce 2019: Škoda v Praze poprvé ukáže Kamiq a nový elektromobil

Ve výbavě čínského SUV s britskou značkou na přídi najdete taky systém autonomního brzdění v případě hrozící nehody, monitorování mrtvého úhlu, funkci udržování jízdy v pruhu a adaptivní tempomat. Nechybí pak dotykový infotainment s 8palcovou obrazovkou a navigací, včetně konektivity s rozhraními Android Auto a Apple CarPlay.

Lze předpokládat, že stejně jako doposud zůstanou vozy MG výhradou především britského trhu a Číny. Zvyšující se dostupnost elektromobilů je ale znát, MG totiž začíná ZS EV v zaváděcí variantě nabízet od částky 21.495 liber (v přepočtu asi 608 tisíc korun) pro první tisícovku zákazníků. V této ceně už je odpočítáno i vládní zvýhodnění k nákupu elektromobilu ve výši 3500 liber.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků