Dostihy pokračují: Mercedes pracuje na devítistupňovém automatu 9G-Tronic

Ano, čtete správně, automobilka Mercedes-Benz prý hodlá opět trumfnout konkurenci v počtu převodů a připravuje devítistupňovou automatickou převodovku, již chce v budoucnosti instalovat do svých nejvýkonnějších modelů.

Konkurenční značky Audi, BMW a Lexus se přitom zatím dostaly na „pouhých“ osm stupňů, devítikvalt ze Stuttgartu má však přinést výraznou úsporu ve spotřebě a emisích CO2. Poněkud překvapivě se má jednat o klasický „automat“ s měničem momentu, nikoli o dvouspojkovou skříň, jejíž konstrukce se dnes jeví jako ideální a rychlostí řazení a spotřebou paliva překonává ostatní dosud běžně používané soustavy. Konvenční automat, zvláště ve spojení s pokročilým elektronickým řazením, má totiž zákazníkům stále co nabídnout, je jednodušší, lehčí, spolehlivější a levnější při výrobě.

S ohledem na zachování kompaktních rozměrů převodné skříně však není připojení dalšího rychlostního stupně vůbec jednoduché, podle anonymního zdroje z vývoje Mercedesu je navíc devět stupňů limitním bodem pro konstrukci i praktickou využitelnost v běžném provozu. Nezazněla ale podobná slova kdysi již u šesti, sedmi a osmi stupňů?

Je každopádně třeba dodat, že zatím jde jen o spekulace, neboť značka Mercedes-Benz vývoj takové rychlostní skříně zatím nijak nepotvrdila.

Klepněte pro větší obrázek
7G-Tronic v Mercedesu E63 AMG vyloženě volá po osmičce a devítce...
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků