Dostihy pokračují: Mercedes pracuje na devítistupňovém automatu 9G-Tronic

Ano, čtete správně, automobilka Mercedes-Benz prý hodlá opět trumfnout konkurenci v počtu převodů a připravuje devítistupňovou automatickou převodovku, již chce v budoucnosti instalovat do svých nejvýkonnějších modelů.

Konkurenční značky Audi, BMW a Lexus se přitom zatím dostaly na „pouhých“ osm stupňů, devítikvalt ze Stuttgartu má však přinést výraznou úsporu ve spotřebě a emisích CO2. Poněkud překvapivě se má jednat o klasický „automat“ s měničem momentu, nikoli o dvouspojkovou skříň, jejíž konstrukce se dnes jeví jako ideální a rychlostí řazení a spotřebou paliva překonává ostatní dosud běžně používané soustavy. Konvenční automat, zvláště ve spojení s pokročilým elektronickým řazením, má totiž zákazníkům stále co nabídnout, je jednodušší, lehčí, spolehlivější a levnější při výrobě.

S ohledem na zachování kompaktních rozměrů převodné skříně však není připojení dalšího rychlostního stupně vůbec jednoduché, podle anonymního zdroje z vývoje Mercedesu je navíc devět stupňů limitním bodem pro konstrukci i praktickou využitelnost v běžném provozu. Nezazněla ale podobná slova kdysi již u šesti, sedmi a osmi stupňů?

Je každopádně třeba dodat, že zatím jde jen o spekulace, neboť značka Mercedes-Benz vývoj takové rychlostní skříně zatím nijak nepotvrdila.

Klepněte pro větší obrázek
7G-Tronic v Mercedesu E63 AMG vyloženě volá po osmičce a devítce...
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků