Volkswagen věnoval mimořádnou péči sedadlům ve vlajkové lodi ID.7. Výsledkem je příplatková sada, která se o vaše tělo dokonale postará na dlouhých cestách. V cíli vás rozhodně nic bolet nebude.
Když si kupujete sedan vyšší střední třídy, počítá se s cestováním na dlouhé vzdálenosti i požadavkem na nadstandardní pohodlí. Při návrhu elektrického ID.7 vzal Volkswagen oba faktory vážně. Výsledkem jsou mimořádně propracovaná sedadla v daném segmentu.
Do vývoje automobilka zapojila ortopedy, fyzioterapeuty a další odborníky z kampaně za zdravější záda (AGR). Není tedy překvapením, že příplatková sedadla ergoActive mají certifikaci AGR, pozoruhodné spíše je, jak komplexně přistupují k pohodlí zejména řidiče.
Nejdůležitějším prvkem je soustava dvanácti vzduchových polštářů. Deset jich najdeme v opěradle, kde pomáhají aktivovat zádové svaly a tím ulevit od stereotypního tlaku při dlouhém sezení. Zbylé dva najdeme v sedáku. Ty se střídavě nafukují a vyfukují, čímž způsobují rotaci páteře, přičemž impulzy sahají až ke krku. Výsledkem je širokospektrální uvolnění napětí. Ideální je využít předvolené programy trvající 10 až 30 minut.
Druhým pozoruhodným prvkem je práce s teplotou. Přední sedadla v ID.7 jsou vyhřívaná i klimatizovaná, přičemž funkce jsou dostupné zvlášť pro sedák i opěradlo. V automatickém režimu vůz snímá teplotu a úroveň vlhkosti mezi sedadlem a lidským tělem a podle toho nastavuje příhodné klima.
Sedadla ergoActive jsou nastavitelná ve 12 směrech včetně přizpůsobení hloubky sedáku a paměťové funkce polohy. Dostanete je v příplatkovém balíčku Paket Interiér Pus za 124.800 Kč. Sada dále obsahuje 700W audiosystém Harman Kardon, ambientní osvětlení a čalounění kombinující velur, textil a animal-free kůži. O dodatečný komfort nepřijdou ani cestující vzadu. Lavice je totiž také vyhřívaná.