Dostavba D11 může začít. Ale až farmářka naposledy sklidí

Téměř dvacet let trvala patová situace okolo kousku dálnice D11 u Hradce Králové. Parcely na úseku, kudy měla dostavba pokračovat, patřily donedávna farmářce Ludmile Havránkové, a dálnice tam zůstávala přerušená. Začátkem června však podepsala s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) smlouvu o prodeji svých pozemků a zdá se, že se motoristé za nějaký čas dočkají přímého spojení.

„Paní Havránková dostala podle dohody s ŘSD za 11 hektarů 90 milionů korun, další půdu má pak směnit s Pozemkovým fondem. I tato směna je součástí sepsané dohody. Její podepsání je tedy teprve první krok,“ sdělil AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

Přípravné práce na pozemcích, které jsou pro dostavbu dálnice D11 klíčové, se podle Ptačinského rozeběhnou až ve chvíli, kdy farmářka naposledy sklidí. „Teprve pak začne potřebný archeologický, geologický a hydrologický průzkum. Takto jsme se s ní i domluvili. Souběžně, aby se neztrácel čas, poběží žádosti o stavební povolení,“ pokračoval mluvčí.

Klepněte pro větší obrázek

„Pokud ministerstvo dopravy sežene peníze a dobře půjdou i průzkumné práce, mohly by řidiči po D11 do Hradce Králové jezdit za dva, maximálně za dva a půl roku,“ dodal s tím, že se jedná o zprovoznění úseku dlouhého 3,7 kilometru, z nějž je už 1,2 km dálnice postavené, ale zatím se nepoužívá.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků