Dostanou nakonec všechna Porsche 911 přeplňování?

Dostanou nakonec všechna Porsche 911 přeplňování?

Porsche pomalu chystá facelift ikonického modelu 911. Představit by se měl v polovině roku 2015 a zatímco změny na designu budou vysměs jen kosmetické, obrovská revoluce se uskuteční v motorovém prostoru. Podle informací britského magazínu Car by totiž všechny obyčejné modely Porsche 911 měly mít přeplňování.

Jak základní 911 Carrera, tak i silnější Carrera S údajně dostanou turbodmychadla a oba modely by se od sebe měly výrazněji odlišit po stránce dynamiky a výbavy. Porsche evidentně urychleně přezbrojuje proti Mercedesu AMG GT.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Magazín Car uvádí, že základní 911 Carrera projde downsizingem a sníží objem plochého šestiválce na 2,9 litru. Přesto s přeplňováním dosáhne na přibližně stejný výkon jako současná Carrera S, tedy někam k čtyřem stovkám koní. Carrera S si prý nechá šestiválec 3,8 l a výkon by mohl dosahovat na hodnoty přes pět set koní.

To auto postaví nebezpečně blízko modelu 911 Turbo, který bude muset také posílit do teritoria výkonu začínajícího šestkou. Poslední klasický atmosférický model tak prý bude pouze Porsche 911 GT3, u kterého se očekává i příchod modelu GT3 RS.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

U Porsche se chystá přeplňování i pro modely Boxster a Cayman, které brzy dostanou základní plochý čtyřválec. Důvodem jsou samozřejmě emise CO2, ale mění se i preference zákazníků, kteří prostě přestávají chtít řadit a hledat výkon ve vysokých otáčkách. Lidé si zvykají na plynulý zátah přeplňovaných motorů a automobilky se musejí přizpůsobit.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků