Dostanou nakonec všechna Porsche 911 přeplňování?

Dostanou nakonec všechna Porsche 911 přeplňování?

Porsche pomalu chystá facelift ikonického modelu 911. Představit by se měl v polovině roku 2015 a zatímco změny na designu budou vysměs jen kosmetické, obrovská revoluce se uskuteční v motorovém prostoru. Podle informací britského magazínu Car by totiž všechny obyčejné modely Porsche 911 měly mít přeplňování.

Jak základní 911 Carrera, tak i silnější Carrera S údajně dostanou turbodmychadla a oba modely by se od sebe měly výrazněji odlišit po stránce dynamiky a výbavy. Porsche evidentně urychleně přezbrojuje proti Mercedesu AMG GT.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Magazín Car uvádí, že základní 911 Carrera projde downsizingem a sníží objem plochého šestiválce na 2,9 litru. Přesto s přeplňováním dosáhne na přibližně stejný výkon jako současná Carrera S, tedy někam k čtyřem stovkám koní. Carrera S si prý nechá šestiválec 3,8 l a výkon by mohl dosahovat na hodnoty přes pět set koní.

To auto postaví nebezpečně blízko modelu 911 Turbo, který bude muset také posílit do teritoria výkonu začínajícího šestkou. Poslední klasický atmosférický model tak prý bude pouze Porsche 911 GT3, u kterého se očekává i příchod modelu GT3 RS.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

U Porsche se chystá přeplňování i pro modely Boxster a Cayman, které brzy dostanou základní plochý čtyřválec. Důvodem jsou samozřejmě emise CO2, ale mění se i preference zákazníků, kteří prostě přestávají chtít řadit a hledat výkon ve vysokých otáčkách. Lidé si zvykají na plynulý zátah přeplňovaných motorů a automobilky se musejí přizpůsobit.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků