Dostanou autonomní vozy více lidí na silnice? Toyota si myslí, že ano

Dostanou autonomní vozy více lidí na silnice? Toyota si myslí, že ano

Dnešní společnost se snaží všemi možnými prostředky omezovat individuální dopravu, rozuměj jízdu autem. Ať už se jedná o jakýkoli úmysl (tu vybrat více daní, jinde zase snížit spotřebu paliva a emise), ten tlak musíme cítit všichni. Jenže Toyota, respektive někteří její představitelé, se domnívají, že plně autonomní auta naopak hustotu provozu a celkovou spotřebu paliva ještě zvýší.

Zpravodajský server Bloomberg cituje vědeckého pracovníka automobilky Toyota, který tvrdí, že plně autonomní vozidla dostanou na silnice ještě více lidí a zvýší závislost na palivu. Ken Laberteaux z Toyoty vyslovil pro Bloomberg poměrně zajímavé teze.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

„Vždycky, když uděláte jízdu autem jednodušší a pohodlnější, vzroste v lidech potřeba jezdit více a na delší vzdálenosti.“ Dokládá to příklady z americké historie a určitě nemusíme zůstat jen u aut. Podobnou revoluci zaznamenalo třeba letectví s příchodem proudových motorů.

Laberteaux také řekl, že ho překvapuje chování lidí, kteří ušetřený čas při rychlejší a pohodlnější přepravě neinvestují třeba do času s rodinou, ale právě do cestování na delší vzdálenosti. Statistika ve Spojených státech ukazuje, že průměrný Američan dojíždí (nebo dochází) do práce necelou půl hodinu, ale to se týká naprosto všech.

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Existují extrémnější případy. Například 1,7 milionu Američanů každý den tráví v autě více než 90 minut při cestě do práce, 2,2 milionu lidí zase dojíždí za prací na vzdálenost větší než 80 km.

Automobilky se snaží prosadit autonomní vozidla především v zájmu snížení nehodovosti. Jen ve Spojených státech se ročně zabije při dopravních nehodách 33 000 lidí. Nejtragičtější byl rok 1972, kdy na amerických silnicích zemřelo 54 589 lidí.

Zatímco autonomní vozy už fungují, je nyní nejsložitější vymyslet legislativu, kdo bude odpovídat za případnou nehodu. Auto? Řidič, který vlastně neřídil? Automobilka? Toyota prý pracuje na systému, který by vyžadoval aspoň částečné zapojení řidiče do činnosti řízení vozidla.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků