Dostane nové BMW M3 dvouspojkový automat?

O nové generaci ostrého bavoráku M3 se toho napsalo již hodně. Něco je dnes už jisté a některé informace stále čekají na potvrzení. Mezi jisté informace patří ty o motoru. Novou „eMtrojku” bude pohánět osmiválec o objemu 4 litry s výkonem okolo 420 koní.

Zcela nové a prozatím nepotvrzené informace ovšem hovoří o tom, že BMW chce zcela překvapivě přijít s novou převodovkou. Ta by měla mít, po vzoru DSG, dvě spojky. Šlo by tak o druhý podobný automat na trhu a první, když pomineme Veyron, v ostrých vozech s vysokým výkonem a točivým momentem. Převodovku měla vyvinout sportovní divize BMW ve spolupráci s firmou ZF a měla by nést označení DCT (Dual Clutch Transmissions). Ve srovnání s dříve používanou převodovkou SMG má být zachována rychlost řazení, ale samotné řazení má být značně plynulejší.

Protože se ovšem jedná o nepotvrzenou zprávou, která je navíc velmi převratná, nelze ji přikládat velký význam. Na druhou stranu tuto informaci přinesly většinou dobře informované zdroje a tak lze jen stěží odhadovat, jak tomu bude doopravdy. Ovšem nejen ve spojení s novou M3 se o této převodovce mluví, a tak je možné, že když už ne v M3 se s ní setkáme u jiných modelů značky.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků