Dostane nové BMW M3 dvouspojkový automat?

O nové generaci ostrého bavoráku M3 se toho napsalo již hodně. Něco je dnes už jisté a některé informace stále čekají na potvrzení. Mezi jisté informace patří ty o motoru. Novou „eMtrojku” bude pohánět osmiválec o objemu 4 litry s výkonem okolo 420 koní.

Zcela nové a prozatím nepotvrzené informace ovšem hovoří o tom, že BMW chce zcela překvapivě přijít s novou převodovkou. Ta by měla mít, po vzoru DSG, dvě spojky. Šlo by tak o druhý podobný automat na trhu a první, když pomineme Veyron, v ostrých vozech s vysokým výkonem a točivým momentem. Převodovku měla vyvinout sportovní divize BMW ve spolupráci s firmou ZF a měla by nést označení DCT (Dual Clutch Transmissions). Ve srovnání s dříve používanou převodovkou SMG má být zachována rychlost řazení, ale samotné řazení má být značně plynulejší.

Protože se ovšem jedná o nepotvrzenou zprávou, která je navíc velmi převratná, nelze ji přikládat velký význam. Na druhou stranu tuto informaci přinesly většinou dobře informované zdroje a tak lze jen stěží odhadovat, jak tomu bude doopravdy. Ovšem nejen ve spojení s novou M3 se o této převodovce mluví, a tak je možné, že když už ne v M3 se s ní setkáme u jiných modelů značky.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků