Dostane Německo kvůli VW pokutu ve výši 1,3 miliardy korun?

Německo přijalo před lety zákon o automobilovém koncernu Volkswagen, který popudil Brusel. Evropská komise (EK) ho za to zažalovala. Nyní se ale zdá, že se karta ve sporu obrací a Německo se trestu možná vyhne.
Dostane Německo kvůli VW pokutu ve výši 1,3 miliardy korun?

Jeden z klíčových mužů, generální advokát soudního dvora EU v Lucemburku Nils Wahl, totiž v písemném prohlášení uvedl, že by soud v Lucemburku měl žalobu Evropské komise na Německo zamítnout. Zdůvodnil to tím, že Německo již na výtky ohledně takzvaného „zákona VW“ zareagovalo a provedlo požadované právní změny.

Oč v celém sporu, který se táhne již od roku 2007, jde?

Podle Evropské komise zákon o automobilovém koncernu Volkswagen chrání státní zájmy, porušuje pravidla Evropské unie pro volný pohyb kapitálu a odrazuje investory. Brusel je s tímto zákonem nespokojený i přesto, že ho Německo přepracovalo.

Evropské komisi vadí hlavně to, že v něm zůstala zachována podmínka stanovující, že zásadní rozhodnutí v automobilce musí schválit více než 80procentní většina.

A v tom tkví jádro sporu.

Dolní Sasko totiž vlastní v automobilce více než 20 procent. Takže bez souhlasu této spolkové země, se nestane v koncernu nic, její představitelé mají právo veta. Zákon Německo přijalo, aby koncern nemohl být „nepřátelsky převzat“.   

Evropská komise požaduje po Německu zaplacení pokuty, která k dnešnímu dni dosáhla částky 1,3 miliardy korun.

Chantal Hughesová, jedna z mluvčích EK, odmítla poslední vývoj komentovat a řekla, že vyčkají rozhodnutí soudu. 

Konečný verdikt v případu C-95/12 Evropská komise proti Německu se očekává za několik měsíců. Podle agentury Reuters se ale soudci takovými nezávislými právními stanovisky, jaké nyní vydal Nils Wahl, většinou řídí.  
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků